2020-01-03, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handfot
Här har du DP: https://minfil.com/wfDeya19n7
Vad är det med dessa grabbar och deras små handväskor? Vad har de dem till?
Citera
2020-01-03, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solbadarn

?den är väldigt praktisk, brukar ha solrosfrön i min
Citera
2020-01-03, 11:04
Medlem
Citat:

Pistoler/droger/kontanter
Citera
2020-01-03, 11:17
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonewolf163
Enl handlingar jag fått så har dom fortfarande sekretess på namnen

Sekretess DA adv Saman Paknejad
Sekretess EA adv Nick Bergqvist
Sekretess AA adv Marianne Kellerman
Sekretess CA adv Ekrem Güngör
Sekretess BA adv Frida Wallin

Antar att det blir officiellt efter häktningsförhandling senare

Lägg upp dagboksbilagan här. Står det att det finns häkningsframställan i den?
Citera
2020-01-03, 11:21
Medlem
Citat:

Smink, Rizzla papper och mjölkchoklad...
Citera
2020-01-03, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M88
Varför undrar alla varför dom inte skötte det smidigare, lurade iväg honom osv osv.

Svaret är enkelt. Detta är ett gäng hjärdöda somalier som försöker vara gangsters. Dom är simpla luffare som kommer dö i förtid allihopa. Jag blir lika glad varje gång en äcklig somalier skjuts. Dom är inte människor så ställ inga mänskliga krav på dem. Avrätta allihopa.

Få som är lika tungt bevakade som dessa två grupperingar. Ändå har de kommit undan med väldigt mycket skit. Att polisen nöp ett stort antal denna gång är ett undantag men sitt bakom datorn och hata på en hel etnicitet om du mår bättre av det.

Synd dessa grabbar inte gör något produktivt för samhället för trots generella brister som kriminella uppvisar så kan man inte låta bli att fundera vad de skulle kunna åstadkomma med tanke på vilket jävla stål-psyke det ska krävas för att leva under ständigt hot om att bli klippt eller göra långa volter.
Citera
2020-01-03, 11:25
Medlem
Citat:
De förvarar zipppåsar med knark i dem. Även kallade becknarväskor.
Citera
2020-01-03, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Tramadol är ett läkemedel

Som är narkotikaklassat just för att det kan användas som knark.
Citera
2020-01-03, 11:28
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MendelMu
Synd dessa grabbar inte gör något produktivt för samhället för trots generella brister som kriminella uppvisar så kan man inte låta bli att fundera vad de skulle kunna åstadkomma med tanke på vilket jävla stål-psyke det ska krävas för att leva under ständigt hot om att bli klippt eller göra långa volter.
Vad ska sådana spillror kunna åstadkomma för vettigt menar du? Anledningen till att de är kriminella vrak är för att de aldrig kunnat hantera en normal vardag, det finns inget positivt att hämta hos dem. Försök föreställa dig en av dessa hedersknyfflar på en normal arbetsplats. 👍🏻
Citera
2020-01-03, 11:32
Medlem
DickyTickers avatar
Namnen på de misstänkta som nu sitter häktade är
- As*d Ad*n Hersi, född 1997

- Ily*s Noor *hmed, född 1994

- H*shim *hmed Du*le, född 1998

- Y*sin Abdull*hi M*h*moud, född 1998

- Abdiriz*q Olol Yusuf, född 1999

*=a på samtliga

Dagboksbladet finner ni här
Senast redigerad av DickyTicker 2020-01-03 kl. 11:34.
Citera
2020-01-03, 11:33
Medlem
5 häktade

Från SVT:
” Fem av de sju personer som suttit anhållna misstänkta för mordet i Rinkeby natten till nyårsafton begärs nu häktade. En av de misstänkta är en rapartist. De två personer som suttit anhållna skäligen misstänkta har släppts. ”

https://svt.se/nyheter/lokalt/stockh...begars-haktade
Citera
2020-01-03, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Han kan ha blivit rädd och instinktivt gasat när han såg vapnet, en möjlighet. Kulan kan han redan fått i skallen och nerverna ville ta en sista åktur. Vi får aldrig veta.
Jag har funderat på detta ett tag nu och enligt min mening av vart bilen var placerad och skotthålet (nu grop) så måste GM stått extremt nära. Egentligen haft pistolen strax över taket. Sjutit när BO var som minst beredd från en snäv vinkel. Lutat mot bilen typ. Bilen stod på tomgång utan växel som jag tycker bevisar att dem kände varandra och GM måste ha lutat över bilen. Kulhålet va under bilens passagerarplats och strax utanför en parkeringsplatsruta som var tom med en varsin bil parkerade på var sida om den tomma rutan. För överigt så är det absolut den sämta platsen i hela Rinkeby att sjuta någon. Alla hus runt om hat CCTV kameror och eftersom det ej är färdigt så är hela innergården upplyst av bygglysen dygnet runt. Ej planerat och dem kände varandra bra. Mycket bra är min gissning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in