2020-01-03, 16:01
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Jo det finns det garanterat, jag har sett ak5or, ak4or Och ar-15 derivat med aimpoints.

Bara det att en ar-15 är betydligt dyrare.
Precis, det går att få tag på på mindre orter i Skåne. Tvivlar på att det skulle vara några större problem i Stockholmstrakten.
Citera
2020-01-03, 16:02
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigebilden
Misstänkta för dödsskjutningen i Rinkeby begärs häktade - uppdaterad idag kl 15:52
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...begars-haktade

Gött att åklagaren fick 4 veckor på sig på direkten, talar väl för bra bevisläge.
Citera
2020-01-03, 16:03
Medlem
Så den långe som var med vid skjutningen i Köpenhamn är misstänkt här. Det betyder att han inte skulle komma undan och att skyttarna i det fallet förmodligen fick bråttom iväg.
Citera
2020-01-03, 16:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av filip1990
Om polis var där och bevittna mordet varför sköt man inte alla gärningsmannen istället? Hade man gjort i USA

Och USA är ett välfungerande land med ett samhörigt folk tycker du? Riktigt bra föredöme för andra länder. Djävulens land.
Citera
2020-01-03, 16:10
Medlem
En teori. Kan det vara så att Yasin snabbt ville hämnas och hamna i fängelse igen? Detta för att undvika att själv bli skjuten nu när alla omkring honom blivit det?

Alltså, första bästa hämnd och sen rakt in i fängelse på 12-15 år. Därifrån kan han samla in pengarna från sina låtar och komma ut med bra kassaflöde sådär 2035.
Citera
2020-01-03, 16:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av slalompjäxor
Jag undrar lite detsamma. Jag har erfarenhet av barn med liknande beteenden som beskrivs i bloggen, och det rör sig i princip alltid om autismspektrumstörningar eller i några fall epilepsi. Utvecklingsstörning är alltid med, likaså otrygga familjesituationer.
Jag uppfattar det som att mamman i det här fallet gjort vad hon kunnat men sonens beteendestörningar har varit alltför kraftiga.
En sak att fundera på är antisocial personlighetsstörning. Diagnosen är förvisso mycket ovanlig men ändock förekommande. Det är går givetvis inte att ställa diagnosen på barn då utredningen kräver för mycket, men jag gissar att Vincent inte haft närmre kontakt med psykiatrin i tonåren?
Amatörpsykolog Slalompjäxa ställer en preliminär diagnos om lindrig utvecklingsstörning med antisocial personlighetsstörning iallafall. Jag är inte leg. Psyk. ännu, men har dryga decenniets yrkeserfarenhet inom ämnet, så helt ur luften är det inte taget.

Det blir alltid något fel på hybrider.. ADHD och allmänt jobbiga brukar de vara...
Citera
2020-01-03, 16:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag har läst hans namn precis som alla andra har gjort. Jag sitter dock och läser via mobilen, att försöka klippa och klistra med en massa främmande namn och specialtecken är jävligt tidsödande när det inte ska behövas. Ska det vara så svårt att begripa? Var i helvete kommer den här motviljan till att posta klickbara länkar från? Det är ju inte så att de förstör tråden, eller hur?

Man är oskyldig till motsatsen bevisats, eller du kanske vill bli outad på nätet om du blir misstänkt för något.. För allmän beskådning, så framtida arbetsgivare etc får fina sökningar på dig...
Citera
2020-01-03, 16:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av filip1990
Här är Adan instagram som Yasin taggar. Titta vad han skriver verkar planerat långt tebax

https://www.instagram.com/p/B4_QlLPl..._web_copy_link

Verkar inte ha ätit saffran..
Citera
2020-01-03, 16:16
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedndering
Det är väl nu det verkligen gäller, dem har snackat så mycket om att vara tysta och inte säga något.

En av dem skulle kunna ta på sig skotten och de andra få medhjälp...

Medhjälp i ett planerat mord ger typ 14 år

Bättre att ingen säger ett endaste ord
Citera
2020-01-03, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
En teori. Kan det vara så att Yasin snabbt ville hämnas och hamna i fängelse igen? Detta för att undvika att själv bli skjuten nu när alla omkring honom blivit det?

Alltså, första bästa hämnd och sen rakt in i fängelse på 12-15 år. Därifrån kan han samla in pengarna från sina låtar och komma ut med bra kassaflöde sådär 2035.
Bland det dummaste jag har hört. Om han hade varit rädd för att bli klippt kunde han gömma sig i Dubai istället för att sitta.

Svårt att greppa det här mordet. Jag tror inte att det är planerat och jag tror inte att Yasin är skytten.
Citera
2020-01-03, 16:21
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY

Hallå han kommer inte få 12 år, han kommer sitta minst 25 år om han blir dömd, kmr ut som en gubbe runt 50 bast. Tror du han ville det?

Om han ville sitta lite kunde han glida runt byn med en pennpistol eller nått....

Få 1-2 år
Citera
2020-01-03, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Nu får faktiskt myndigheterna lägga av!

Yasin Byn har fan 2 mord på sitt samvete nu. Lägg in denna mördare på livstid nu.

Gör ni inte det så kommer jag fan flytta från Sverige!! Vill inte ha sån skit på mina gator!!!!

han vill ju leva sina texter annars är han en studio bandit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in