2020-01-31, 10:09
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vill sannerligen inte lägga någon "Nygren-press" över honom. Dit är det trots allt en bit.

Lennartsson körde ALLTID samma lag, vem kan glömma idiotin borta mot Bajen mellan matcherna mot Qarabag? Där skulle vi kört ett rent juniorlag för att vila varenda gubbe inför returen när vi var såpass nära avancemang som vi ändå var efter 1-0 hemma, nu kördes ordinarie elvan slut istället och allt gick åt helvete där sedan.
Man ska väl inte glömma att säga att det är lite olika uppdrag dock, Lennartsson skulle föra oss till titlar/europa, Poya ska utveckla laget. Men Lennartsson var usel med unga spelare, vem kan glömma sågningen av Sabah efter Kalmar borta?

Den cupmatchen mot Astrio måste väl varit den match (iaf tävlingsmatch) där vi haft yngst lag genom tiderna? Det var ju så en annan kunde varit farfar till spelarna nära på

Beträffande Edwin till Chelsea? Läste nåt inlägg på ett annat forum (har glömt vilket) där det spekuleras i hur Brexit kan påverka den övergången, jag har pinsamt dålig koll på det där dock, men du kanske vet?

Nu menar jag inte att man ska sätta press utan att det kanske är samma potential i Vilhelmsson som i Nygren. Men jag har för dålig koll på spelare underifrån.

Ja hade Lennartsson lyckats ta Blåvitt till ett gruppspel i Europa League eller guldet 2015 så hade han varit förlåten. En sådan tränare funkar endast i klubbar med jättebra ekonomi. För då är man inte beroende av sina unga spelare som man behöver sälja.

Hade Lennartsson tränat Blåvitt idag hade flera av dom yngre inte fått chansen, tex Da Graca skulle väl likt Lawson blivit halshuggen efter Norrköping borta 2018.

Nä jag är riktigt tacksam över att Poya har så stort tålamod, på sikt är det ju meningen att allt detta skall landa i en topp placering men det kommer ju dröja.

Men det man längtar mest av allt 2020 är när Paka gör comeback.
Citera
2020-01-31, 10:12
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Många av 03orna är bra som jag förstått det, men dom är ju inte mer än 16-17 år gamla så man kanske inte skall förvänta sig allt för mycket... ännu, Vilhelmsson fyller 17 i Oktober. Han var den yngsta någonsin att göra A-lagsmål när han fick vara med i cupen förra Alls 03orna, och även några 02or(typ Ishak Shamoun & Lucas Kåhed), många var med redan 2019. Några 03or som antagligen kommer reppa i p19 2020... Yaqub Finey, Anton Kurochkin, Filip Ambroz, Oscar Vilhelmsson, Edwin Andersson(innan han drar till Chelsea) och Jesper Tolinsson.

På tal om 03r så har Imam Jagne skrivit 3-årskontrakt m Häcken. Han blev i höstas den första 03:an att spela i Allsvenskan.
Citera
2020-01-31, 21:04
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är det verkligen en allsvensk värvning när det en då han gjort är 15 minuter som 15-åring i Superettan? Nu har han förvisso fyllt 16, men hänger det inte mer ihop att de flyttar.

Jag hoppas dock på snabbt genombrott. Nu måste väl några snart ut också.

Norling gillade väl Blomberg....
Såklart inte en värvning för a-laget men han är spännande.
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Lär ju komma in ett offensivt namn till vänster ytterforward.
Ingen bomb lär komma iom kinesiska ligans paus som det ser ut. Adu är dyr i lön och hans flytt kommer nog inte bli av.

Någon lär komma in men inte av den kvalitet vi hoppades på.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2020-02-01, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Ingen bomb lär komma iom kinesiska ligans paus som det ser ut. Adu är dyr i lön och hans flytt kommer nog inte bli av.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
VA, du menar att Guidetti inte blir klar, för att spela till sig en EM-plats?
😄
Citera
2020-02-01, 05:49
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 031GLENN
Är osäker på alla små detaljer kring hur brexit kommer påverka fotbollen.

För Hasse t. ex. Tror jag inte det påverkar lika mycket eftersom han inte är EU medborgare och därför inte berördes så mycket av britternas utträde ur EU då han redan innan brexit hade behövt arbetstillstånd. Dock så är det ju en svensk (EU) klubb som säljer till en Brittisk (icke EU) och där kan det kanske försvåra det hela lite men det går ju att sälja till Kina och andra icke EU-länder så jag tror inte det kommer bli omöjligt direkt.

Brexit må förvisso vara klubbat och klart men själva övergångsperiod kommer att vara till 31 december 2020 och därefter kan de förhandla om förlängning. Under övergångsperiod så gäller samma regler som innan om jag förstått det rätt. Exakt hur det kommer se ut efter övergångsperioden är inte helt klart utan kommer förhandlas fram under övergångsperioden.

När det då gäller Edwin till Chelsea så kan han gå dit under 2020 precis som innan men så fort övergångsperioden för brexit är över så kommer han behöva söka arbetstillstånd. Sen att han är 16 kan innebära att han inte behöver arbetstillstånd förrän han fyller 18.

Andra aspekter som kan påverka spelares flytt till Storbritannien är att pundet försvagas gentemot euron vilket kan leda till att du tjänar mer i ett EU-land än i Storbritannien.

Har dock läst att det är rätt troligt att PL kommer ändra om lite i sitt regelverk för att öppna upp andra möjligheter för klubbarna att handla med EU-länder/klubbar.

Tack för svaret.
Jag borde läsa in mig mer på den där Brexit-"härvan" men saker som dras i sådan långbänk blir jag tyvärr ofta så trött på att jag lämnar ämnet ifråga.

Hasses problem med England är väl snarare att han antingen måste vara landslagsman eller en sådan toppspelare att han går som expert eller nåt?

Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Nu menar jag inte att man ska sätta press utan att det kanske är samma potential i Vilhelmsson som i Nygren. Men jag har för dålig koll på spelare underifrån.

Ja hade Lennartsson lyckats ta Blåvitt till ett gruppspel i Europa League eller guldet 2015 så hade han varit förlåten. En sådan tränare funkar endast i klubbar med jättebra ekonomi. För då är man inte beroende av sina unga spelare som man behöver sälja.

Hade Lennartsson tränat Blåvitt idag hade flera av dom yngre inte fått chansen, tex Da Graca skulle väl likt Lawson blivit halshuggen efter Norrköping borta 2018.

Nä jag är riktigt tacksam över att Poya har så stort tålamod, på sikt är det ju meningen att allt detta skall landa i en topp placering men det kommer ju dröja.

Men det man längtar mest av allt 2020 är när Paka gör comeback.

Då är jag med dig beträffande VIlhelmsson! Det finns helt klart potential där, vore skoj om han får en del speltid på försäsongen så man ser lite mer av honom.

Ja, det var ett bra exempel där med Da Graca och Lawson. Skillnaden var ju dessutom att Da Graca orsakade förlusten medan Lawson bara var en i mängden av dåliga spelare mot Kalmar.
Poya gjorde ju helt rätt där med Da Graca dock när han direkt efteråt sa att det var en av dom mest lovande spelare han sett istället för att kritisera.

Det jag längtar mest efter 2020 är att se vart laget tar vägen, toppen i serien känns inte bättre än ifjol medan vi inte känns sämre jämfört med i höstas och med några nyförvärv in blir vi än bättre.
Citera
2020-02-01, 07:41
Medlem
Citat:
Såklart inte en värvning för a-laget men han är spännande.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Han har väl intresse från Ryssland och MLS till exempel? Yassine El Ghanassy är klubblös. Han vore en bra lösning
Citera
2020-02-01, 08:26
Medlem
eternussermos avatar
Amoo på gång till Bajen mha vår legend Z

https://www.expressen.se/sport/fotbo...till-hammarby/
Citera
2020-02-01, 11:00
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Amoo på gång till Bajen mha vår legend Z

https://www.expressen.se/sport/fotbo...till-hammarby/

”Vi i Hammarby väntar på dig”

Citera
2020-02-01, 13:15
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
VA, du menar att Guidetti inte blir klar, för att spela till sig en EM-plats?
😄
Guidetti har aldrig varit aktuell och han har precis blivit utlånad till Hannover så vad du garvar åt begriper jag inte alls. Du gör ett gott jobb för att framställa dig som en idiot dock med sinnessvaga inlägg som dessa.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citat:
Han har väl intresse från Ryssland och MLS till exempel? Yassine El Ghanassy är klubblös. Han vore en bra lösning
Det finns fortfarande intresse för Adu av två-tre klubbar i länderna du nämnde men det skulle inte förvåna mig om han blir kvar.

Ghanassy vore onekligen intressant men mina källor säger att han är för dyr.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2020-02-01, 13:22
Medlem
Citat:
Guidetti har aldrig varit aktuell och han har precis blivit utlånad till Hannover så vad du garvar åt begriper jag inte alls. Du gör ett gott jobb för att framställa dig som en idiot dock med sinnessvaga inlägg som dessa.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Det finns fortfarande intresse för Adu av två-tre klubbar i länderna du nämnde men det skulle inte förvåna mig om han blir kvar.

Ghanassy vore onekligen intressant men mina källor säger att han är för dyr.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Några kontraktlösa spelare som är intressanta. Milosevic, Fred Friday
Citera
2020-02-01, 13:25
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Några kontraktlösa spelare som är intressanta. Milosevic, Fred Friday
Milo alltid aktuell, Friday för dyr för tillfället.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2020-02-01, 13:37
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
”Vi i Hammarby väntar på dig”

Inget konstigt med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera