2020-01-26, 19:37
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Du har fortfarande inte svarat på varför Paulinho valde Häcken framför er 2017? Det berodde då liksom nu om pengar.
Ja?
2017 hade vi inga möjligheter att betala samma summor som vi idag betalar för Jeppe, Bojanic, Kacaniklic, Tankovic, Wiland med flera spelare som är minst lika bra, förmodligen bättre, än en åldrande skadeförföljd Paulinho.

Citat:
Varför skulle Paulinho ha så bråttom att signera ett nytt kontrakt om det inte är för bra för att vänta in andra förslag?
Om det viktigaste för Paulinho nu när han signerar sitt sista kontrakt i karriären är att spela för fulla läktare snarare än för det bästa kontraktet. Varför valde han då att gå till en klubb i just Israel när han lämnade Häcken?
Ja du...jag har lika usel insyn i detaljerna som du. Det enda jag är rätt säker på är att ingen i Bajen tjänar över 200k.

Du får gärna intala dig att Bajen går all in och riskerar allt, för att det skall bli lättare för dig att förstå varför din favorit väljer en annan klubb. Inget du kommit med har dock någon substans i mina ögon. Lämnar diskussionen där.
Citera
2020-01-26, 19:42
Medlem
girigfans avatar
XD, killen är gammal, om jag förstått det rätt, talar inte ens svenska, och ska bara casha hem så mycket han bara kan innan han flyttar hem till brasilien.
Jag tvivlar starkt på att en 33 åring får lika hög lön som han fick i häcken tidigare, när han dessutom varit knäskadad. Däremot finns det inte en chans att han erbjöds likvärdigt eller mer i häcken än hammarby. Jag är tämligen säker på att han får bostadsförmån och en kontant ersättning som är högre än häcken velat erbjuda. Lägg därtill att han dessutom har bonusklausuler i kontraktet bereonde på hur det går för hammarby i europa och allsvenskan.
Skulle tippa på att kostnaden är sign on + 250k + bostadsförmån, något i den stilen.
Citera
2020-01-26, 19:42
Medlem
trazkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Ja?
2017 hade vi inga möjligheter att betala samma summor som vi idag betalar för Jeppe, Bojanic, Kacaniklic, Tankovic, Wiland med flera.

Om det viktigaste för Paulinho nu när han signerar sitt sista kontrakt i karriären är att spela för fulla läktare snarare än för det bästa kontraktet. Varför valde han då att gå till en klubb i just Israel när han lämnade Häcken?
Citat:
Ja du...jag har lika usel insyn i detaljerna som du. Det enda jag är rätt säker på är att ingen i Bajen tjänar över 200k.

Du får gärna intala dig att Bajen går all in och riskerar allt, för att det skall bli lättare för dig att förstå varför din favorit väljer en annan klubb. Inget du kommit med har dock någon substans i mina ögon. Lämnar diskussionen där.

Du argumenterar ju emot dig själv? " Vi hade inte råd med sådana löner 2017" "Pengarna var inte viktiga i Paulinhos val av Hammarby".

Sedan förstår jag inte varför du verkar ta det som en personlig förolämpning? Värvar man en spelare av Paulinhos kaliber och med hans historik så får man räkna med att han inte väljer att spela för sin godhets skull utan han kommer kosta mycket mer än medelspelaren.
Citera
2020-01-26, 19:46
Citat:
Du argumenterar ju emot dig själv? " Vi hade inte råd med sådana löner 2017" "Pengarna var inte viktiga i Paulinhos val av Hammarby".
Ja? 2017 hade vi inte råd med massa löner upp mot 150k, det har vi nu.

Citat:
Värvar man en spelare av Paulinhos kaliber och med hans historik så får man räkna med att han inte väljer att spela för sin godhets skull utan han kommer kosta mycket mer än medelspelaren.
Spelare av Paulinhos kaliber har vi redan ett par stycken i laget, ser inte varför Paulinho skulle vara dubbelt så högre betald än dem.
Citera
2020-01-26, 19:50
Medlem
trazkes avatar
Citat:
Ja? 2017 hade vi inte råd med massa löner upp mot 150k, det har vi nu.

Spelare av Paulinhos kaliber har vi redan ett par stycken i laget, ser inte varför Paulinho skulle vara dubbelt så högre betald än dem.

Ok, men då säger vi att Paulinho stressade som fan med att skriva på sitt sista kontrakt i karriären som landade på strax över snittlönen i allsvenskan enbart för att få spela i Hammarby.

Nej. Ni har ingen spelare som haft samma höjd i sitt kunnande som Paulinho, den enda jämförbara ni haft i modern tid är Kennedy.

Även om jag tror att Paulinho är dyr så har jag inte någonstans skrivit att det är en galen värvning eller att jag är säker på att det blir en flopp även om jag hoppas på det utav hela mitt hjärta.
Citera
2020-01-26, 19:54
Citat:
Nej. Ni har ingen spelare som haft samma höjd i sitt kunnande som Paulinho, den enda jämförbara ni haft i modern tid är Kennedy.
Paulinho är en av av många allsvenska toppspelare, inte mer än så.
Att ha sedan har legendstatus i Häcken har inget med hans värde att göra.
Citera
2020-01-26, 20:32
Citat:
Ok, men då säger vi att Paulinho stressade som fan med att skriva på sitt sista kontrakt i karriären som landade på strax över snittlönen i allsvenskan enbart för att få spela i Hammarby.
https://sillyseason.se/allsvenskans-...spelare-79982/
Bäst betald i Hammarby
5. Johan Wiland lön i Hammarby – 1,3 miljoner kronor
dvs, drygt 100k i månaden.

2018 hade Paulinho 791 200 kronor i taxerad inkomst från Häcken.
https://www.expressen.se/gt/sport/sa...ttsprofilerna/

Kan vi avsluta diskussionen om att Paulinho drar in 300k i Bajen äntligen?
Citera
2020-01-26, 20:39
Medlem
trazkes avatar
Citat:
https://sillyseason.se/allsvenskans-...spelare-79982/
Bäst betald i Hammarby
5. Johan Wiland lön i Hammarby – 1,3 miljoner kronor
dvs, drygt 100k i månaden.

2018 hade Paulinho 791 200 kronor i taxerad inkomst från Häcken.
https://www.expressen.se/gt/sport/sa...ttsprofilerna/

Kan vi avsluta diskussionen om att Paulinho drar in 300k i Bajen äntligen?

Att Paulinho skulle haft 65000 brutto i månaden (dessutom efter att ha fått en löneförhöjning inför den säsongen) stämmer såklart inte med tanke på att han haft 300k brutto under sin första vända i klubben. Det är rent bisarrt att tro att dom siffrorna stämmer.
Citera
2020-01-26, 20:40
Citat:
Att Paulinho skulle haft 65000 brutto i månaden (dessutom efter att ha fått en löneförhöjning inför den säsongen) stämmer såklart inte med tanke på att han haft 300k brutto under sin första vända i klubben. Det är rent bisarrt att tro att dom siffrorna stämmer.
Du menar alltså att han skattefuskar?

Jag är ledsen, men hoppas du förstår mig när det känns som att du greppar efter halmstrån...?
Citera
2020-01-26, 20:45
Medlem
trazkes avatar
Citat:
Du menar alltså att han skattefuskar?

Jag är ledsen, men hoppas du förstår mig när det känns som att du greppar efter halmstrån...?

Nej men du förstår väl själv att det är något som inte stämmer om det står att Faltsetas tjänar 2 miljoner kr om året och Paulinho 800k? Helt orimligt, det har såklart blivit fel någonstans.
Citera
2020-01-26, 20:54
Citat:
Nej men du förstår väl själv att det är något som inte stämmer om det står att Faltsetas tjänar 2 miljoner kr om året och Paulinho 800k? Helt orimligt, det har såklart blivit fel någonstans.
Nej, inget har gått fel. Det är taxerad inkomst från skatteverket.
Falsetas har gissningsvis haft en sidoverksamhet som gått bra, för inte heller jag tror han fått så mycket från Häcken.
Senast redigerad av se_där... 2020-01-26 kl. 20:58.
Citera
2020-01-26, 21:01
Medlem
trazkes avatar
Citat:
Nej, inget har gått fel. Det är taxerad inkomst från skatteverket.
Falsetas har gissningsvis haft en sidoverksamhet som gått bra, för inte heller jag tror han fått så mycket från Häcken.

Ok, så Paulinho nöjde sig alltså med en lön som låg långt under medellönen i allsvenskan. T o m efter sin löneförhöjning 2017 som uppenbarligen Hammarby inte hade råd att matcha. Låter jävligt trovärdigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in