Citat:
Ursprungligen postat av
mikeymikey
Jo jag har förstått att Vilhelmsson skall vara en riktig stortalang, nästa Nygren kanske?
Jag har knappt sett dom två heller men har förstått att många är nyfikna på Kåhed. Sedan är ju Blåvitt idag med Poya i spetsen mer tålmodiga än vad tex Lennartsson var. Man låter ungdomarna få mer tid att växa idag. Sedan är det ändå nånstans upp till spelaren att bevisa.
Vill sannerligen inte lägga någon "Nygren-press" över honom. Dit är det trots allt en bit.
Lennartsson körde ALLTID samma lag, vem kan glömma idiotin borta mot Bajen mellan matcherna mot Qarabag? Där skulle vi kört ett rent juniorlag för att vila varenda gubbe inför returen när vi var såpass nära avancemang som vi ändå var efter 1-0 hemma, nu kördes ordinarie elvan slut istället och allt gick åt helvete där sedan.
Man ska väl inte glömma att säga att det är lite olika uppdrag dock, Lennartsson skulle föra oss till titlar/europa, Poya ska utveckla laget. Men Lennartsson var usel med unga spelare, vem kan glömma sågningen av Sabah efter Kalmar borta?
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Många av 03orna är bra som jag förstått det, men dom är ju inte mer än 16-17 år gamla så man kanske inte skall förvänta sig allt för mycket... ännu, Vilhelmsson fyller 17 i Oktober. Han var den yngsta någonsin att göra A-lagsmål när han fick vara med i cupen förra sommaren.
Gissar på att stommen av laget som kommer spela p19 allsvenskan för oss i år kommer vara just 03orna, och även några 02or(typ Ishak Shamoun & Lucas Kåhed), många var med redan 2019. Några 03or som antagligen kommer reppa i p19 2020... Yaqub Finey, Anton Kurochkin, Filip Ambroz, Oscar Vilhelmsson, Edwin Andersson(innan han drar till Chelsea) och Jesper Tolinsson.
Den cupmatchen mot Astrio måste väl varit den match (iaf tävlingsmatch) där vi haft yngst lag genom tiderna? Det var ju så en annan kunde varit farfar till spelarna nära på
Beträffande Edwin till Chelsea? Läste nåt inlägg på ett annat forum (har glömt vilket) där det spekuleras i hur Brexit kan påverka den övergången, jag har pinsamt dålig koll på det där dock, men du kanske vet?