2020-01-30, 21:44
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ja det är klart att den "tredje klubben" inte kunde vara Häcken....

Hur har det blivit med Hopcutt?
Citera
2020-01-30, 21:49
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur har det blivit med Hopcutt?

http://osdsport.se/hopcutt-stannar-n...-stromsgodset/

Nobbade Strömsgodset i dagarna
Citera
2020-01-30, 21:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
http://osdsport.se/hopcutt-stannar-n...-stromsgodset/

Nobbade Strömsgodset i dagarna

Jag vill minnas att var på väg till Häcken alldeles efter slutomgången. Vad stoppade den övergången?
Citera
2020-01-30, 21:55
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag vill minnas att var på väg till Häcken alldeles efter slutomgången. Vad stoppade den övergången?

Verkar som att han träffade Häcken i höstas. Sen är det tyst
Citera
2020-01-30, 22:46
Medlem
AIK lär ha släppt Stefanelli gratis, mot en riktigt hög vidareförsäljningsklausul. 17 mål och 5 assist på 27 starter dök inte. Jag tycker han hade varit intressant att se i 3-4-3. Han gör dock mål i sitt nya chilenska lag, så jag hoppas någon annan köper dyrt.

...och eftersom det här är silly. Eero Markannen syns i sthlm. Kanske inte en Sthlms klubb men Sirius, Norrköping, Örebro?
Citera
2020-01-30, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
AIK värvar Samuel Dahl.

https://bloggar.aftonbladet.se/silly...an-superettan/

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Är det verkligen en allsvensk värvning när det en då han gjort är 15 minuter som 15-åring i Superettan? Nu har han förvisso fyllt 16, men hänger det inte mer ihop att de flyttar.

Jag hoppas dock på snabbt genombrott. Nu måste väl några snart ut också.

Norling gillade väl Blomberg....
Citera
2020-01-30, 23:26
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Rätt sjukt om man tänker på det. Häcken gav alltså Bajen runt 1 miljon kronor för Leo och vissa kallade honom "Paulinhos ersättare". Sedan går ni och värvar Paulinho som bosman. Även om Paulinho inte var i Häcken just när ni värvade honom så blir nästan kontentan att vi byter Paulinho mot Leo och ger er 1 miljon kronor. Sjukt.

Mina bajen polare trodde att Leo Bengtsson skulle vinna skytteligan i allsvenskan för 2 år sedan. Ni har ju både honom och Viktor Lundberg nu. Paulinho? Varför gråta över honom? Han var uppenbarligen sugen på att få in pengar i slutet på karriären. Knappast någon vi kommer se i Milan eller Real Madrid. Möjligen GAIS.
Citera
2020-01-30, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Sure thing men om vi ska bredda lär det inte bli med en av allsvenskans bästa mittbackar som man får i Milosevic, lägg därtill att han inte är i hemvändaråldern och lär vilja casha in en del innan det är aktuellt. Inte orimligt att anta.

Panos är lite allround men inte mycket mer än en okej allsvensk spelare.

Den afrikanska talangen? Suffian Kalokoh antar jag att du syftar på och om du menar att en provspelande 18-åring ska va nåt å räkna med är jag avundsjuk på din optimism.

Och denna slutsats drar du från en försäsongsmatch i januari mot ett nedre halvan lag i superettan?

Gillar den positiva inställningen men kan bara inte dela den. För mycket tvivel.
Menar att ingen etablerat namn som central forward kommer värvas. Där slåss Goitom och Sightorsson.
Av det jag hittils sett av dansken så är det bra. Men vi får se. Är optimistisk
Citera
2020-01-30, 23:40
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Menar att ingen etablerat namn som central forward kommer värvas. Där slåss Goitom och Sightorsson.
Av det jag hittils sett av dansken så är det bra. Men vi får se. Är optimistisk

På riktigt ville har vi en offensiv som utmanar i toppen?
Citera
2020-01-31, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
På riktigt ville har vi en offensiv som utmanar i toppen?
Lär ju komma in ett offensivt namn till vänster ytterforward.
Citera
2020-01-31, 08:28
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Jo jag har förstått att Vilhelmsson skall vara en riktig stortalang, nästa Nygren kanske?

Jag har knappt sett dom två heller men har förstått att många är nyfikna på Kåhed. Sedan är ju Blåvitt idag med Poya i spetsen mer tålmodiga än vad tex Lennartsson var. Man låter ungdomarna få mer tid att växa idag. Sedan är det ändå nånstans upp till spelaren att bevisa.

Vill sannerligen inte lägga någon "Nygren-press" över honom. Dit är det trots allt en bit.

Lennartsson körde ALLTID samma lag, vem kan glömma idiotin borta mot Bajen mellan matcherna mot Qarabag? Där skulle vi kört ett rent juniorlag för att vila varenda gubbe inför returen när vi var såpass nära avancemang som vi ändå var efter 1-0 hemma, nu kördes ordinarie elvan slut istället och allt gick åt helvete där sedan.
Man ska väl inte glömma att säga att det är lite olika uppdrag dock, Lennartsson skulle föra oss till titlar/europa, Poya ska utveckla laget. Men Lennartsson var usel med unga spelare, vem kan glömma sågningen av Sabah efter Kalmar borta?

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Många av 03orna är bra som jag förstått det, men dom är ju inte mer än 16-17 år gamla så man kanske inte skall förvänta sig allt för mycket... ännu, Vilhelmsson fyller 17 i Oktober. Han var den yngsta någonsin att göra A-lagsmål när han fick vara med i cupen förra sommaren.

Gissar på att stommen av laget som kommer spela p19 allsvenskan för oss i år kommer vara just 03orna, och även några 02or(typ Ishak Shamoun & Lucas Kåhed), många var med redan 2019. Några 03or som antagligen kommer reppa i p19 2020... Yaqub Finey, Anton Kurochkin, Filip Ambroz, Oscar Vilhelmsson, Edwin Andersson(innan han drar till Chelsea) och Jesper Tolinsson.

Den cupmatchen mot Astrio måste väl varit den match (iaf tävlingsmatch) där vi haft yngst lag genom tiderna? Det var ju så en annan kunde varit farfar till spelarna nära på

Beträffande Edwin till Chelsea? Läste nåt inlägg på ett annat forum (har glömt vilket) där det spekuleras i hur Brexit kan påverka den övergången, jag har pinsamt dålig koll på det där dock, men du kanske vet?
Citera
2020-01-31, 10:02
Medlem
031GLENNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Beträffande Edwin till Chelsea? Läste nåt inlägg på ett annat forum (har glömt vilket) där det spekuleras i hur Brexit kan påverka den övergången, jag har pinsamt dålig koll på det där dock, men du kanske vet?

Är osäker på alla små detaljer kring hur brexit kommer påverka fotbollen.

För Hasse t. ex. Tror jag inte det påverkar lika mycket eftersom han inte är EU medborgare och därför inte berördes så mycket av britternas utträde ur EU då han redan innan brexit hade behövt arbetstillstånd. Dock så är det ju en svensk (EU) klubb som säljer till en Brittisk (icke EU) och där kan det kanske försvåra det hela lite men det går ju att sälja till Kina och andra icke EU-länder så jag tror inte det kommer bli omöjligt direkt.

Brexit må förvisso vara klubbat och klart men själva övergångsperiod kommer att vara till 31 december 2020 och därefter kan de förhandla om förlängning. Under övergångsperiod så gäller samma regler som innan om jag förstått det rätt. Exakt hur det kommer se ut efter övergångsperioden är inte helt klart utan kommer förhandlas fram under övergångsperioden.

När det då gäller Edwin till Chelsea så kan han gå dit under 2020 precis som innan men så fort övergångsperioden för brexit är över så kommer han behöva söka arbetstillstånd. Sen att han är 16 kan innebära att han inte behöver arbetstillstånd förrän han fyller 18.

Andra aspekter som kan påverka spelares flytt till Storbritannien är att pundet försvagas gentemot euron vilket kan leda till att du tjänar mer i ett EU-land än i Storbritannien.

Har dock läst att det är rätt troligt att PL kommer ändra om lite i sitt regelverk för att öppna upp andra möjligheter för klubbarna att handla med EU-länder/klubbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in