2020-07-24, 12:38
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag har läst det på flera ställen. När skulle han varit hype:ad i AIK, 2010-11?

Jag minns mest att han var en junior men lånades ut, för att han inte var mer än lovande. Han var väl en klassisk "tidigt fysiskt utvecklad tonåring", sådan som är lite starkare än de andra i ett U17-lag.

Om jag inte missminner mig så var han "stjärnan" i någon dokumentär som SVT gjorde om ungdomslandslagen? Kanske kommer därifrån.

Blågula drömmar hette dokumentären.

https://www.svt.se/sport/artikel/bla...ot-proffslivet
Senast redigerad av trazke 2020-07-24 kl. 12:50.
Citera
2020-07-24, 13:26
Medlem
Otto Flicks avatar
Läste någonstans att spelaren har samma agent som Poya. Vet inte vad det innebär men tycker det var en intressant detalj när man värvar en skadad spelare som varken är talang eller spets?

Hoppas verkligen mitt ÖSK stoppar lånet av Lahne nu när möjligheten finns. Trodde han var mer en bara snabb men så är det ju inte, en förstatouch värdig div 3. Norra Sveland och en spelintelligens på samma nivå. Forsatt ung så utvecklingschans finns ju så klart, men uj vilken klasskillnad det har varit på våra lån av Strandberg och Lahne.
Citera
2020-07-24, 13:42
Medlem
paras0nics avatar
Bara att hoppas att Koaukou (stavning) blir ett fynd precis som Aleesami...
Citera
2020-07-24, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DavanD
https://fotbolldirekt.se/2020/07/23/...e-aik-talangen

15 mål i Superettan förra året, i år 0 mål och bara två inhopp.

Skadad i början och sen bänkad. Skulle tro att han varit på G bort ett tag annars hade han lirat mer.

Han borde ha gjort 25 mål men är inte särskilt klinisk. Tror han får det svårt i IFK, speciellt utan stort förtroende.
Senast redigerad av MAKHASHANAH 2020-07-24 kl. 14:12.
Citera
2020-07-24, 14:56
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Om jag inte missminner mig så var han "stjärnan" i någon dokumentär som SVT gjorde om ungdomslandslagen? Kanske kommer därifrån.

Blågula drömmar hette dokumentären.

https://www.svt.se/sport/artikel/bla...ot-proffslivet

Stjärnan/Stjärnorna var väl snarare Olsson och Tankovic som blev ungdomsproffs i Arsenal respektive Fulham.
Att propsa fram CK som stjärnan i dokumentären som följde ett helt skock av 95'or är ju att vara väldigt selektiv och oärlig med sanningen
Citera
2020-07-24, 15:10
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Stjärnan/Stjärnorna var väl snarare Olsson och Tankovic som blev ungdomsproffs i Arsenal respektive Fulham.
Att propsa fram CK som stjärnan i dokumentären som följde ett helt skock av 95'or är ju att vara väldigt selektiv och oärlig med sanningen

Herrejävlar vad du är butthurt!

Jag länkade till första avsnittet. Du kan sätta dig ock klocka skärmtiden för de olika spelarna om du vill men jag är tämligen säker på att Kouakou var en utav de som fick mest utrymme.
Citera
2020-07-24, 15:40
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:

Jag länkade till första avsnittet. Du kan sätta dig ock klocka skärmtiden för de olika spelarna om du vill men jag är tämligen säker på att Kouakou var en utav de som fick mest utrymme.

Nej han fick inte mest skärmtid du har flera AIK'are som har följt AIK som sade att han inte var haussade.
Han avgjorde mot CSKA Moskva i en avgörande Europa LEague (kval?)match där en liten falang av fans haussade han men huvuddelen av fansen inklusive Alm som tränade AIK på den tiden såg han max som en inhoppande impact player som kunde dra i sär trötta försvar sista 10-12 min i en match.
Citera
2020-07-24, 15:54
Citat:
Nej han fick inte mest skärmtid du har flera AIK'are som har följt AIK som sade att han inte var haussade.
Han avgjorde mot CSKA Moskva i en avgörande Europa LEague (kval?)match där en liten falang av fans haussade han men huvuddelen av fansen inklusive Alm som tränade AIK på den tiden såg han max som en inhoppande impact player som kunde dra i sär trötta försvar sista 10-12 min i en match.

Jag har förstått att du har problem med att ta till dig vad som skrivs. Men det borde vara mer än tydligt att jag pratat om Kouakous uppmärksamhet i dokumentären nu. Vilken annan AIK:are hade mer skärmtid där?
Citera
2020-07-24, 16:15
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Skadad i början och sen bänkad. Skulle tro att han varit på G bort ett tag annars hade han lirat mer.

Han borde ha gjort 25 mål men är inte särskilt klinisk. Tror han får det svårt i IFK, speciellt utan stort förtroende.
Så blåvitts ”frälsare ” är en skadad och bänkad spelare från S1?

OK
Citera
2020-07-24, 16:17
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Jag har förstått att du har problem med att ta till dig vad som skrivs. Men det borde vara mer än tydligt att jag pratat om Kouakous uppmärksamhet i dokumentären nu. Vilken annan AIK:are hade mer skärmtid där?

Flera AIK'are här på Flashback som syftade på att han inte var haussad.
Inte flera AIK'are i dokumentären
Försöker du missförstå med flit nu för att degradera diskusisionen till pajkastning?
Citera
2020-07-24, 16:33
Citat:
Flera AIK'are här på Flashback som syftade på att han inte var haussad.
Inte flera AIK'are i dokumentären
Försöker du missförstå med flit nu för att degradera diskusisionen till pajkastning?

Det är ju du som missförstått precis allting från första inlägget du citerade!

Min teori var att hypen kring honom kom ifrån all uppmärksamhet han fick i nämnda dokumentär. Är det verkligen så jävla svårt att förstå?
Citera
2020-07-24, 16:46
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Det är ju du som missförstått precis allting från första inlägget du citerade!

Min teori var att hypen kring honom kom ifrån all uppmärksamhet han fick i nämnda dokumentär. Är det verkligen så jävla svårt att förstå?

Vilket är bokstavligen Fel. Då du benämner honom som stjärnan i en dokumentär som handlar om 8 P15 landslagsmän som de följer där han verkligen inte är någon som är hypad som den som kommer bli störst....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in