2020-01-24, 20:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Det har väl varit en Paulinho i Hammarby för ert antal år sedan, han som slog igenom i Öis i början av 2000-talet.

Han lirar fortfarande i Brasilien, 40 år gammal. Han hinner kanske med ett gästspel i Haby.
Citera
2020-01-24, 20:55
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Om Karlström stannar skulle jag säga att DIF är lika bra som i fjol. Om han drar är vi sämre.

Laget är bra, men behöver dels spets och dels mer bredd. Annars är vi plus minus noll.

Men hellre plus minus noll än - som i Bajens fall - gå minus. Dyr värvning av Paulinho som inte är i närheten av Djurdic.

Malmö tappar Rosenberg. Bajen Djurdic. DIF? Visst svider Buya, men två tidigare skutteligavinnare i truppen är ändå OK.

Och vem vet vad som händer med Buya. Han är fortfarande inte såld.

Drömmen är att Buya kommer tillbaka och Karlström stannar, och att Berg och Ajdarevic är skadefri med en bra försäsong i ryggen.

Då har vi verkligen tagit steg framåt.

En vecka kvar, sen börjar Silly Season på riktigt för lagen i AS.
Fast nu är du lite väl enögd. Paulinho är också en skytteligavinnare. 2010-talets mesta målskytt i AS. Sen om man ska vara petig så är ju faktiskt Khalili också en skytteligavinnare, så vi har också 2 st
Citera
2020-01-24, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Det har väl varit en Paulinho i Hammarby för ert antal år sedan, han som slog igenom i Öis i början av 2000-talet.
Det stämmer han kom till Bajen sommaren 2005 det var verkligen en överraskning det fanns inga rykten läckor alls innan det blev klart
Senast redigerad av Vinter00 2020-01-24 kl. 20:59.
Citera
2020-01-24, 20:57
Medlem
TheJackets avatar
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Paul...orn_April_1986)

Lite kul att Paulinho faktiskt bara verkar ha presterat i Häcken med undantag från 1 bra säsong i São Paolos regionala liga. Utöver det är hans statistik bedrövlig
Citera
2020-01-24, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Mitt nick använde jag på CS år 2003 då jag såg upp till Zlatan och digga WrestleMania så år 2010 fick det bli en blandning, är tydligen inte mer kreativ än så... Att Zlatan agerar sugardaddy åt bajen är ett ämne man kan vrida på lite hur man vill.. Om man ändå kunde byta nick

Halvt skämt åsido kvarstår min fråga. Ser nu att du mer eller mindre har svarat.

Rent sportsligt tror jag absolut inte att det blir en nedgång från Djurdjic, förutsatt att Paulinho håller sig skadefri då.
Frågan är om han gör det, han verkar gått upp i vikt? Eller är det bara en väääldigt stor tröja?

https://f.cdn-expressen.se/images/bf...6x9/838@40.jpg
Citera
2020-01-24, 21:11
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Frågan är om han gör det, han verkar gått upp i vikt? Eller är det bara en väääldigt stor tröja?

https://f.cdn-expressen.se/images/bf...6x9/838@40.jpg
Tvek. Såvitt jag har förstått det landar hans skadefrånvaro på tre veckor så man har gott om tid.

Ska bli intressant å se hur det blir, känns lite 50/50 gällande succé/fiasko då Paulinho lär va dyr och förväntningarna är därmed höga.
Citera
2020-01-24, 21:35
Medlem
a.e.gs avatar
Årets floppvärvning redan klar då iom bajens köp av Pauliniovivc. En gammal skadebenägen brasse på Tele2s konstgräs kommer bli stor humor för de som bryr sig om sådant...

Nordens största fotbollsförening håller dock huvudet kallt så de som väntar på nyrekryteringar för AIK får suga lite på sockerbiten lite till innan det smäller enligt mina källor. Håll koll på när fönstret stänger till höger och vänster är en god idé.

Vilken värvning hitills tycker ni är bäst om man får ställa den frågan?

Själv är jag jävligt spänd på att återigen få se Ofori och tror att han kommer bli fin för oss-

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2020-01-24, 22:47
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Paul...orn_April_1986)

Lite kul att Paulinho faktiskt bara verkar ha presterat i Häcken med undantag från 1 bra säsong i São Paolos regionala liga. Utöver det är hans statistik bedrövlig

Korrekt
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Här kommer en liten guide för hur Paulinho funkar:

Anländer från Brasilien till Häcken. Spelar grymt bra (2007-2011)
Går utomlands för att tjäna pengar. Failar. Skadad, dyker inte upp träningen. Bryter kontraktet.
Går till annan klubb i Allsvenskan. (Örebro 2012) Failar. Skadad, dyker inte upp träningen. Bryter kontraktet.
Åker hem till Brasilien

Anländer från Brasilien till Häcken. Spelar grymt bra (2015-2019)
Går utomlands för att tjäna pengar. Failar. Skadad, dyker inte upp träningen. Bryter kontraktet.
Går till annan klubb i Allsvenskan.........
Citera
2020-01-24, 22:54
Medlem
junazs avatar
Lyssnar man på Jesper Janssons presskonferens är det tämligen tydligt att Paulinho egentligen var tänkt som ersättaren till Tankovic, då de är så pass nära i position och spelartyp man kommer. Han ska ju ha varit på gång redan för ett par år sedan, men då hade Hammarby full trupp.

Håller han sig skadefri och i form är jag övertygad om att han kommer göra mycket mål i en så pass offensiv miljö.
Citera
2020-01-24, 23:00
Medlem
Ovcharkas avatar
Karlström har tagit beslut. Oklart om han stannar i DIF eller skriver på för en utländsk klubb. Lär komma besked senast efter helgen, dvs måndag.
Citera
2020-01-24, 23:04
Medlem
Ovcharkas avatar
Igen, jobbigt för Bajen som inom kort torskar Tankovic och Djurdic - och får in en hyfsad spelare (Paulinho) med en värdelös historik.

Enorma steg bakåt. Bra där JJ. Dyr var han också. Får inte igen en krona på honom. Haha!
Citera
2020-01-24, 23:23
Medlem
Det är bara ett år sen då han var allsvenskans bäste spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in