2020-01-24, 19:19
Medlem
Instämmer föregående talare i att värvningen är lite märklig. Gammal, skadebenägen och dyr gör ju att han kommer förmodligen tippas som årets flopp av många inför säsongen.
Å andra sidan har jag jävligt svårt att kritisera JJ då i princip allt han gjort för oss än så länge varit rätt.

Om kroppen håller är han brutalt jävla bra dock. Plus för att dessa infekterade övergångar alltid är kul för hetsen, minus för att jag hatar snubben och hans filmningar så inihelvete mycket.
Citera
2020-01-24, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Intressant värvning av Hammarby men tycker inte att han är ett så pass stort lyft gentemot Đurđić. Kan bli bra ifall han är hel dock för många frågetecken kring skadeläget. Hade man värvat honom för 2-3 säsonger sedan så hade man blivit lite mer orolig.

Blir även intressant hur man väljer att ställa upp laget. Paulinho är bäst till vänster vilket är Tankovics position, hur kommer man flytta runt där för att få plats med alla.
Det skulle kunna vara en indikation på att Tanković inte är kvar i april?
Citera
2020-01-24, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tänkte genast på trazke och hans reaktion när man läste nyheten om Paulinho. Vettig och bra skribent så lite sympatiserar man med honom.
Likt hur man tänkte på dig när ditt nick blev delägare i Bajen.
Citera
2020-01-24, 19:44
Medlem
Korders avatar
Synd att Paulinho redan är tillbaka i Allsvenskan. Hade hoppats slippa hans jävla filmningar och gnäll. Därmed var det således i alla fall positivt att pajasen inte gick till Häcken igen då det är en annars rätt sympatisk klubb.
Citera
2020-01-24, 19:54
Medlem
groovesnuss avatar
Här kommer en liten guide för hur Paulinho funkar:

Anländer från Brasilien till Häcken. Spelar grymt bra (2007-2011)
Går utomlands för att tjäna pengar. Failar. Skadad, dyker inte upp träningen. Bryter kontraktet.
Går till annan klubb i Allsvenskan. (Örebro 2012) Failar. Skadad, dyker inte upp träningen. Bryter kontraktet.
Åker hem till Brasilien

Anländer från Brasilien till Häcken. Spelar grymt bra (2015-2019)
Går utomlands för att tjäna pengar. Failar. Skadad, dyker inte upp träningen. Bryter kontraktet.
Går till annan klubb i Allsvenskan.........
Citera
2020-01-24, 20:00
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Halvtrött värvning (Paulinho, 33, knäskadad). Klart nedköp för Bajen med Djurdic ut och Paulinho in. Inte alls lika löpstark och aggressiv.

Hammarby är sämre idag än för en vecka sedan.

Att de dessutom fick dåligt betalt för Djurdic (JJ missnöjd) samtidigt som Paulinho nobbar Häcken (Kan bara betyda en sak; Mer pengar) gör det hela än bättre.

Jämför man med DIF som tar in Holmberg för en billig peng samt får in 15 millar från Kadewere-affären.... Love it.

Härligt att Tankovic är kvar också. Kommer gå för 5kr i sommar.

JJ:s plan är igång. Lex Helsingborg.
Fast ser man det så där så kan man fråga: Är ni bättre än slutet av 2018 utan Rulla Touray? Sedan är det givetvis ett bra tillskott med 15 millar, men ni har inte använt dom än. Vi har också pengar att spendera, sillyn är inte slut än.

Dom flesta lagen i toppen blir av med spelare efter säsongen, sedan gäller det att ersätta dom på bästa sätt.

Vad Paulinho kommer prestera för oss är svårt att svara på, skadehistoriken bekymrar såklart men i ärlighetens namn så var det väl det snacket när han spelade i Häcken också? Skulle han vara hyfsat skadefri så säger iaf min spåkula att han kommer ösa in baljor i ett framåtlutat Bajen. Den som lever får se!
Citera
2020-01-24, 20:03
Medlem
AIPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det skulle kunna vara en indikation på att Tanković inte är kvar i april?

Lite det jag också är inne på. Tror inte att Tanković har chans på en plats i en EM-trupp så då är det bättre att gå som en såld spelare än att komma som en fri övergång.
Citera
2020-01-24, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Rent sportsligt så vet man ju hur djävulskt bra Paulinho kan vara så håller han sig skadefri har bajen gjort ett riktigt bra köp.

Han har knappast varit en favorit på söder efter kaoset för några år sedan så jag måste ärligt fråga er bajare vad ni tycker om värvningen? Är det nå hard feelings värda att nämna eller är det likgiltighet för det som har varit eller nå andra känslor?

EDIT: Äntligen något man kan kalla för en "bomb" i en ganska torr silly season.

Jag är personligen tveksam. Visst håller han sig skadefri så lär han ösa en en del mål men som sagt är jag tveksam till om han ens kan spela 30 omgångar?
Citera
2020-01-24, 20:39
Medlem
mikeymikeys avatar
Det har väl varit en Paulinho i Hammarby för ert antal år sedan, han som slog igenom i Öis i början av 2000-talet.
Citera
2020-01-24, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Blir även intressant hur man väljer att ställa upp laget. Paulinho är bäst till vänster vilket är Tankovics position, hur kommer man flytta runt där för att få plats med alla.
Kanske Levi kommer in på den positionen?
Citera
2020-01-24, 20:48
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Likt hur man tänkte på dig när ditt nick blev delägare i Bajen.
Mitt nick använde jag på CS år 2003 då jag såg upp till Zlatan och digga WrestleMania så år 2010 fick det bli en blandning, är tydligen inte mer kreativ än så... Att Zlatan agerar sugardaddy åt bajen är ett ämne man kan vrida på lite hur man vill.. Om man ändå kunde byta nick

Halvt skämt åsido kvarstår min fråga. Ser nu att du mer eller mindre har svarat.

Rent sportsligt tror jag absolut inte att det blir en nedgång från Djurdjic, förutsatt att Paulinho håller sig skadefri då.
Citera
2020-01-24, 20:48
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Fast ser man det så där så kan man fråga: Är ni bättre än slutet av 2018 utan Rulla Touray? Sedan är det givetvis ett bra tillskott med 15 millar, men ni har inte använt dom än. Vi har också pengar att spendera, sillyn är inte slut än.

Vad Paulinho kommer prestera för oss är svårt att svara på, skadehistoriken bekymrar såklart men i ärlighetens namn så var det väl det snacket när han spelade i Häcken också? Skulle han vara hyfsat skadefri så säger iaf min spåkula att han kommer ösa in baljor i ett framåtlutat Bajen. Den som lever får se!

Om Karlström stannar skulle jag säga att DIF är lika bra som i fjol. Om han drar är vi sämre.

Laget är bra, men behöver dels spets och dels mer bredd. Annars är vi plus minus noll.

Men hellre plus minus noll än - som i Bajens fall - gå minus. Dyr värvning av Paulinho som inte är i närheten av Djurdic.

Malmö tappar Rosenberg. Bajen Djurdic. DIF? Visst svider Buya, men två tidigare skutteligavinnare i truppen är ändå OK.

Och vem vet vad som händer med Buya. Han är fortfarande inte såld.

Drömmen är att Buya kommer tillbaka och Karlström stannar, och att Berg och Ajdarevic är skadefri med en bra försäsong i ryggen.

Då har vi verkligen tagit steg framåt.

En vecka kvar, sen börjar Silly Season på riktigt för lagen i AS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in