2020-01-21, 12:29
Medlem
Andickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
En sista grej att lägga till är fy fan vad Helsingborg värvar. Var inte de på ruinens brant för några månader sen? Har de också fått in en utländsk sponsor?

Kolla kvalitet och vartifrån spelarna kommer så ser du vi hittat spelare på nedre hyllplanen. Ekonomin är alltid kass i vår förening, men vi löser det ändå.
Citera
2020-01-21, 15:53
Medlem
Förlängt med Adil Titi, 3 år nu, till och med 2022.

Citat:
Adil har förlängt
A-lag

20-årige Adil Titi har förlängt med IFK Göteborg. Hans nya kontrakt sträcker sig till och med 2022.
– Jag är jätteglad, det känns helt rätt, säger han.

Adil Titi kom till IFK Göteborg från Gunnilse IS 2015, skrev på ett ungdomskontrakt med Blåvitts A-lag 2018 – och ett seniorkontrakt i somras. Nu har han gjort det igen. Det nya kontraktet gäller till och med 2022.
– Det är otroligt roligt att det är klart nu. Detta är ju min andra kontraktsförlängning på kort tid, och det visar verkligen att klubben tror på mig, säger han.

[...]
Citera
2020-01-21, 16:23
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Enligt FotbollSthlm.se rörde det sig om 14 mål och 11 assist på 21 matcher under 2019.
Jag kollade svenskfotboll.se.
Men de har inte rätt jämt men de bör ha koll.
Citera
2020-01-21, 16:28
Medlem
Citat:
Täby FK spelade i Division 2 Norra Svealand under 2019 (vilken de vann i storartad stil) och bara två säsonger innan dess låg de i Division 3. 2019 ska ha varit Hugo Näslunds fjärde a-lagssäsong med TFK och han verkar fostrad i Täby FK sedan barnsben. Hoppas på det bästa för honom under denna provträningsperiod men det vore onekligen ett stort steg att ta.
En till Robin Jansson, men jag tror det är svårare position att slå sig fram i.
Citera
2020-01-21, 16:37
Medlem
Citat:
Täby FK spelade i Division 2 Norra Svealand under 2019 (vilken de vann i storartad stil) och bara två säsonger innan dess låg de i Division 3. 2019 ska ha varit Hugo Näslunds fjärde a-lagssäsong med TFK och han verkar fostrad i Täby FK sedan barnsben. Hoppas på det bästa för honom under denna provträningsperiod men det vore onekligen ett stort steg att ta.
Hur är relationen mellan TFK och Frej? Bägge är väl Täbylag?

Är det ngt på gång i Sthlms norrort, Sollentuna, Frej, Vasalund, Täby och BP är väl alla i Div 1, 2020? Det är väl cykelavstånd mellan planerna.
Citera
2020-01-21, 17:07
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur är relationen mellan TFK och Frej? Bägge är väl Täbylag?
Vet inte om det finns någon större rivalitet, men det kanske kan bildas nu under 2020 i Division 1 Norra. Täby FK har bara funnits sedan 2012 och är resultatet av en ihopslagning av IFK Täby (1949-2013) och Täby IS (1923-2012).
Citera
2020-01-21, 17:55
Medlem
mikeymikeys avatar
Mix Diskerud aktuell för Djurgården?
Citera
2020-01-21, 18:08
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Mix Diskerud aktuell för Djurgården?

Det hoppas jag fan inte. Vad har du fått det ifrån?

Edit: Ahaaa ren spekulation från 3-5-2
Senast redigerad av TheJacket 2020-01-21 kl. 18:14.
Citera
2020-01-21, 19:26
Medlem
Det hade varit en rätt fin förstärkning, men kostar säkert en del. Hade vi inte redan haft överflöd av mittfältare i Blåvitt hade jag gärna sett honom hos oss... om vi hade haft råd.

Lite cash in i utbildningsbidrag antar jag?

Citat:
AIK tappar P19-landslagsmannen Julian Larsson till England. Enligt FD:s källor har anfallaren nyligen skrivit på ett treårskontrakt med Championshipklubben.

18-årige Julian Larsson har rankats som en av AIK:s största talanger i många år. Anfallaren - som spelat i klubben sedan knatteskolan - har varit given i det svenska P19-landslaget och varit aktuell för ett A-lagskontrakt.

Men så kommer det inte att bli. Enligt FD:s källor har Larsson - som varit med i AIK:s allsvenska matchtrupp vid ett par tillfällen - inte varit nöjd med lösningen som AIK föreslagit, med spel i Vasalund, och valt att gå på ett annat alternativ.

[...]
Citera
2020-01-21, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Det hoppas jag fan inte. Vad har du fått det ifrån?

Edit: Ahaaa ren spekulation från 3-5-2
Apropå 3-5-2 (fotbollskanalen och fotboll direkt) så verkar det vara fastslaget att MFF gick väldigt hårt efter Billborn & Björklund efter att gått bet på Laudrup.

Tomasson*behöver nog få en bra start. EL-kvalet och inledningen på allsvenskan är rätt tufft schema för MFF. Sedan har man väl iofs en skrattgrupp i cupen, men då gäller det att behålla inställningen?
Citera
2020-01-21, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Apropå 3-5-2 (fotbollskanalen och fotboll direkt) så verkar det vara fastslaget att MFF gick väldigt hårt efter Billborn & Björklund efter att gått bet på Laudrup.

Tomasson*behöver nog få en bra start. EL-kvalet och inledningen på allsvenskan är rätt tufft schema för MFF. Sedan har man väl iofs en skrattgrupp i cupen, men då gäller det att behålla inställningen?
Jag är en stor fan av Billborn. Han verkar så jävla tydlig och enkel. Tror han är ruggigt effektiv och har lätt att få spelare att "köpa in sig" i hans filosofi.

Sen spelar han en rolig fotboll med.
Citera
2020-01-22, 07:21
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Ja den såg man inte komma, men Seb unnar man verkligen komma ut i svängen en sista gång. Tråkigt också eftersom Blåvitt lär inte få behålla Erlingmark och Yusuf alltför länge till. Så vi kommer ju få ta in flera mittfältare. JJ men vem mer? Kanske läge att förlänga med Toko.

Ja, man kan inte annat än unna Seb detta. Han lär få spela på sin favoritplats på mitten där med och slippa "hoppa runt".
Mitten tar han ingen plats på hos oss från start iår, backlinjen är han "bara" backup i så ur hans synvinkel klockrent.
Sedan tungt att vi tappar vårt mest givna mittbacksalternativ bakom Calisir-Da Graca dock. Än viktigare att få in nåt där nu då.
Eller tänker man att man ska köra med Titi (som man precis förlängde med) och Erling som backups där?

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Du glömmer Holm, jag tycker han såg väldigt lovande ut förra året på HB(gjorde det egentligen ganska ok som central anfallare också hehe), blir väl en konkurrenssituation där med Jallow.

Det var inte utan att jag tyckte synd om Holm när vi värvade Jallow, inte för att jag inte ville ha in Jallow men där försvann Holms "givna" plats i laget.
Undrar hur Holm är som mittback? Aldrig sett honom där.

Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Fyfan va dåligt om det stämmer. Riktigt dålig affär.

Nja, vi lär ha fått ta en sådan klausul när han återkom, visst var hans status då osäker men det fanns säkerligen klubbar som var villiga att chansa med honom då och för att han skulle komma hit var en låg utköpssumma ett krav.
Sedan ska man också komma ihåg att han rent spelmässigt betydde mindre ifjol än vad hans hjärta etc gjorde även om man älskar Seb.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Förlängt med Adil Titi, 3 år nu, till och med 2022.

Lägligt nog direkt efter att Seb stack (givetvis hade man snackat längre men ändå) ser man Titi som Sebs ersättare månne? Jo, jag vet att båda var med i a-truppen även ifjol men likväl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in