Citat:
Ursprungligen postat av
natale28
Om nu den här 18-åringen i en svart v70 med heltonade rutor och massa poppys är så känd i kommunen borde nån här i tråden veta namnet på henne. Och borde tipsa polisen om henne. Om hon kör så vårdslöst och nu har varit med och orsakat dödsolyckan så ska hon inte ha körkortet kvar. Vem kör hon ihjäl nästa gång?
Citat:
Ursprungligen postat av
OroligLantis
Om hon misstänks ha varit på plats, eller på något sätt inblandad i olyckan, så känner polisen säkert till henne och har pratat med henne.
~~~~~~~~~~
Inte svar till någon av er, utan mest en reflektion över hur jag upplever nivån på vissa inlägg i tråden:
Enligt personlig erfarenhet är polisen ibland slappa/oengagerande när de utreder brott och olyckor. Och jag vet att de kikar på bland annat Flashback för att få tips etc.
Men att (särskilt i ett så här tidigt skede) anta att de är helt inkompetenta och inte har förhört någon /bildat sig en uppfattning om händelseförloppet, tycker jag är korkat.
Citat:
Ursprungligen postat av
natale28
Tycker du är rätt korkad som drar egna slutsatser om nåt du inte vet nåt om! Vem fan har skrivit nåt om att polis är inkompetenta?! Jag hyllade blåljuspersonalen i ett tidigare inlägg! Om polisen visste om en ev tredje part i olyckan skulle de gått ut med rubriceringen ”smitning” och efterlyst bilen. Så gör de i princip ALLTID! Men de har inte ens nämnt ngn tredje part, alltså vet dom inte om v70:n (om den nu år inblandad som det påstås) och än mindre vem som kör den. Läs inläggen innan du kommenterar så korkat!
Jag har läst samtliga inlägg i tråden (trots att ett antal av dem är svårtydda pga av grammatisk inkompetens). Jag har dock inte noterat dina inlägg i synnerhet, men om du har hyllat blåljuspersonalen så är ju det toppen och du borde helgonförklaras.
Jag var noga med att poängtera att det sista stycket inte var riktat till någon av er - jag gjorde t.o.m en liten avgränsning och skrev ut det både i kursiv stil och med understrykning, men jag förstår att det kan vara lätt att missa.
Om det fanns en 18-åring som var inblandad, och vittnet Stef*n såg smitningen, så är jag övertygad om att han nämnt detta för polisen, och att polisen har förhört henne. Så att skriva " (...) borde nån här i tråden veta namnet på henne. Och borde tipsa polisen om henne. Om hon kör så vårdslöst och nu har varit med och orsakat dödsolyckan så ska hon inte ha körkortet kvar. Vem kör hon ihjäl nästa gång?" känns (för mig) som att förringa polisens kompetens en aning. Tjejens namn är förövrigt också utlagt i tråden - kanske är det du som borde läsa noggrannare?
Eller tänker du att vittnet Stef*n, som strax före olyckan blev omkörd, och enligt egen utsago var först på plats, inte var det enda vittnet, utan att fler såg incidenten samt det som ledde fram till den? Det kan självklart vara så att de överlevande ungdomarna (minst en av dem är enligt tråden hemma) kan ha gett polisen annan/mer information än Stef*n gjort - särskilt om vad som hände innan olyckan. Även om så är fallet så är jag övertygad om att det vittnet isf har meddelat polisen och inte nöjt sig med att snacka om det med sina polare.
I alla brottsfall finns det väl utrymme för ändringar/tillägg av brottsrubriceringar?
Nu är det inte bara ditt inlägg, utan flera liknande. Men eftersom du valde att komma med personangrepp, så valde jag att citera just ditt inlägg.
Som en liten parentes kan jag även garantera dig att jag inte är den mest korkade av oss två. 💓