Citat:
Ursprungligen postat av
DindooNuffin
Varför har den där Stefan inte skrivit om den andra bilen tidigare? Det är ju avgörande för att fastställa skuldfrågan. Hur vet du att det är en tjej i en V70?
Det kan vara så att Stef*n har berättat saker för polisen, men med hänsyn till förundersökningen valt /blivit rådd att inte skriva ut detaljer på Facebook.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quenn
Ste*fan skriver själv att han blivit omkörd denna tjej är känd för att köra både fort och vårdslöst i trafiken
Ja, han skriver att han blivit omkörd. Dock inte av vem - det kan ha varit av ungdomarna, 50-åringen eller någon helt annan.
Rimligtvis är det av någon som var inblandad i olyckan, annars vore det onödig information. Hans inlägg på Facebook är ju inte jättelångt eller vidare utsvävande, så en halvkvalificerad gissning är att denna omkörning är väsentlig för olyckan.
Citat:
Ursprungligen postat av
natale28
Om nu den här 18-åringen i en svart v70 med heltonade rutor och massa poppys är så känd i kommunen borde nån här i tråden veta namnet på henne. Och borde tipsa polisen om henne. Om hon kör så vårdslöst och nu har varit med och orsakat dödsolyckan så ska hon inte ha körkortet kvar. Vem kör hon ihjäl nästa gång?
Om hon misstänks ha varit på plats, eller på något sätt inblandad i olyckan, så känner polisen säkert till henne och har pratat med henne.
~~~~~~~~~~
Inte svar till någon av er, utan mest en reflektion över hur jag upplever nivån på vissa inlägg i tråden:
Enligt personlig erfarenhet är polisen ibland slappa/oengagerande när de utreder brott och olyckor. Och jag vet att de kikar på bland annat Flashback för att få tips etc.
Men att (särskilt i ett så här tidigt skede) anta att de är helt inkompetenta och inte har förhört någon /bildat sig en uppfattning om händelseförloppet, tycker jag är korkat.