2019-12-28, 00:46
Medlem
Amanites avatar
Sådana här olyckor känns så otroligt onödiga. Lyckas man komma man över på fel sida vägen vid möte på en lång raksträcka så är man en idiot!
Denna idiot har nu kostat 2 oskyldiga människor livet och skadat 2 andra. Fyfan..
Citera
2019-12-28, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoopycom1
Toyota 2002 Audi 1996
Finns en viss chans att det satt en G mätare i Toyotan. Folksam har ett samarbete med Toyota i Sverige, där en stor del av Toyotas bilar utrustas med en sådan. Jag hade en sådan i en Avensis -01a jag hade från 2004-2007. Används enbart för forskning, om just krocksäkerhet. Den mäter endast G krafter. Och är helt oberörd vid hårda inbromsningar osv.

Tyvärr, får väl vi inte reda på resultatet. Annat än vid Folksams "Hur säker är bilen" som kommer vart annat år!
Citera
2019-12-28, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Sådana här olyckor känns så otroligt onödiga. Lyckas man komma man över på fel sida vägen vid möte på en lång raksträcka så är man en idiot!
Denna idiot har nu kostat 2 oskyldiga människor livet och skadat 2 andra. Fyfan..

Det är 3 som har omkommit, inte 2
Citera
2019-12-28, 00:57
Medlem
Om nu den här 18-åringen i en svart v70 med heltonade rutor och massa poppys är så känd i kommunen borde nån här i tråden veta namnet på henne. Och borde tipsa polisen om henne. Om hon kör så vårdslöst och nu har varit med och orsakat dödsolyckan så ska hon inte ha körkortet kvar. Vem kör hon ihjäl nästa gång?
Citera
2019-12-28, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busbosse
Sorry, du har rätt. Jag har fel. Jag ber om ursäkt. Ölen, du vet?
Detta ser ut som en ren svensk terapidiskussion.
Någon som egentligen bryr sig över de tre som är döda, samt de egentliga faktorerna bakom smällen?
Det tror innte jag - om några få veckor är denna sak bortglömd.

Det babblas om fartgränser på denna länsväg.
70 eller 80? Kanske kör många där, i 90 eller 100? Dvs ett tempo som jag ofta ser på näraliggande Rv47.

Vilken var dock "överlevnadsbar" fart, där utanför Sävsjö mitt i natten?
Var det 50, eller 60, eller 65?
Något att klura på, särskilt för de som nu vill fördela skuld för det skedda..
Citera
2019-12-28, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natale28
Om nu den här 18-åringen i en svart v70 med heltonade rutor och massa poppys är så känd i kommunen borde nån här i tråden veta namnet på henne. Och borde tipsa polisen om henne. Om hon kör så vårdslöst och nu har varit med och orsakat dödsolyckan så ska hon inte ha körkortet kvar. Vem kör hon ihjäl nästa gång?
Får hoppas att denna person blir förhörd och även att polisen ha koll på henne är bara en tidsfråga tills det händer något igen hon ska visst bo utanför stockaryd
Citera
2019-12-28, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Detta ser ut som en ren svensk terapidiskussion.
Någon som egentligen bryr sig över de tre som är döda, samt de egentliga faktorerna bakom smällen?
Det tror innte jag - om några få veckor är denna sak bortglömd.

Det babblas om fartgränser på denna länsväg.
70 eller 80? Kanske kör många där, i 90 eller 100? Dvs ett tempo som jag ofta ser på näraliggande Rv47.

Vilken var dock "överlevnadsbar" fart, där utanför Sävsjö mitt i natten?
Var det 50, eller 60, eller 65?
Något att klura på, särskilt för de som nu vill fördela skuld för det skedda..

Förtydliga gärna för du skriver väldigt rörigt! Terapi och ingen bryr sig och sen hoppar du till hastigheter.. Du beskyller andra här för att inte bry sig om de omkomna samtidigt som du själv skriver en massa skit om annat oviktigt. Mycket märkligt inlägg
Citera
2019-12-28, 12:37
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Varför har den där Stefan inte skrivit om den andra bilen tidigare? Det är ju avgörande för att fastställa skuldfrågan. Hur vet du att det är en tjej i en V70?
Det kan vara så att Stef*n har berättat saker för polisen, men med hänsyn till förundersökningen valt /blivit rådd att inte skriva ut detaljer på Facebook.

Citat:
Ursprungligen postat av Quenn
Ste*fan skriver själv att han blivit omkörd denna tjej är känd för att köra både fort och vårdslöst i trafiken
Ja, han skriver att han blivit omkörd. Dock inte av vem - det kan ha varit av ungdomarna, 50-åringen eller någon helt annan.
Rimligtvis är det av någon som var inblandad i olyckan, annars vore det onödig information. Hans inlägg på Facebook är ju inte jättelångt eller vidare utsvävande, så en halvkvalificerad gissning är att denna omkörning är väsentlig för olyckan.

Citat:
Om hon misstänks ha varit på plats, eller på något sätt inblandad i olyckan, så känner polisen säkert till henne och har pratat med henne.

~~~~~~~~~~

Inte svar till någon av er, utan mest en reflektion över hur jag upplever nivån på vissa inlägg i tråden:
Enligt personlig erfarenhet är polisen ibland slappa/oengagerande när de utreder brott och olyckor. Och jag vet att de kikar på bland annat Flashback för att få tips etc.
Men att (särskilt i ett så här tidigt skede) anta att de är helt inkompetenta och inte har förhört någon /bildat sig en uppfattning om händelseförloppet, tycker jag är korkat.
Citera
2019-12-28, 12:46
Medlem
Citat:
Förtydliga gärna för du skriver väldigt rörigt! Terapi och ingen bryr sig och sen hoppar du till hastigheter.. Du beskyller andra här för att inte bry sig om de omkomna samtidigt som du själv skriver en massa skit om annat oviktigt. Mycket märkligt inlägg
Inte ett dugg rörigt. Det som föregick mitt inlägg var imho rent meningslöst bubbel, frikopplat från olyckan.
Hastigheter kan vi snacka om! Vilken fart är det bra att hålla där, i kolmörker och utan några viltstängsel? Om man vill överleva åkturen.
Är det 40, 50 eller 65?
Dom som väljer att köra i 80 eller 90, dom är det knappast synd om. Gillar dom rysk roulette, med eget och andras liv som insats??
Citera
2019-12-28, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Det kan vara så att Stef*n har berättat saker för polisen, men med hänsyn till förundersökningen valt /blivit rådd att inte skriva ut detaljer på Facebook.

Ja, han skriver att han blivit omkörd. Dock inte av vem - det kan ha varit av ungdomarna, 50-åringen eller någon helt annan.
Rimligtvis är det av någon som var inblandad i olyckan, annars vore det onödig information. Hans inlägg på Facebook är ju inte jättelångt eller vidare utsvävande, så en halvkvalificerad gissning är att denna omkörning är väsentlig för olyckan.

Om hon misstänks ha varit på plats, eller på något sätt inblandad i olyckan, så känner polisen säkert till henne och har pratat med henne.

~~~~~~~~~~

Inte svar till någon av er, utan mest en reflektion över hur jag upplever nivån på vissa inlägg i tråden:
Enligt personlig erfarenhet är polisen ibland slappa/oengagerande när de utreder brott och olyckor. Och jag vet att de kikar på bland annat Flashback för att få tips etc.
Men att (särskilt i ett så här tidigt skede) anta att de är helt inkompetenta och inte har förhört någon /bildat sig en uppfattning om händelseförloppet, tycker jag är korkat.

Tycker du är rätt korkad som drar egna slutsatser om nåt du inte vet nåt om! Vem fan har skrivit nåt om att polis är inkompetenta?! Jag hyllade blåljuspersonalen i ett tidigare inlägg! Om polisen visste om en ev tredje part i olyckan skulle de gått ut med rubriceringen ”smitning” och efterlyst bilen. Så gör de i princip ALLTID! Men de har inte ens nämnt ngn tredje part, alltså vet dom inte om v70:n (om den nu år inblandad som det påstås) och än mindre vem som kör den. Läs inläggen innan du kommenterar så korkat!
Senast redigerad av natale28 2019-12-28 kl. 12:52. Anledning: Fel
Citera
2019-12-28, 12:56
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quenn
Nej jak*ob skulle ju köra om henne hon va väll och svängde över vägen för han inte skulle komma om vilket ledde till frontalkrock med stef*an tydligen har de gjort så från vetlanda kört om varandra och lite tävling är vad jag hört av en säker källa!

Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Då måste som sagt Jesper veta vem det är. Om hon är skyldig till det hon anklagas för kan det bli åtal för vållande till annans död.

Hur funkar det egentligen? Om det är som det skrivs i tråden - att ungdomarna och Å*a har "lekt" på vägen: alltså turats om att jaga/köra om varandra. Har hon då gjort sig skyldig till något annat än vårdslöshet i trafiken?
Föraren i ungdomarnas bil måste väl ha ett ansvar för sin körning, och att inte låta sig bli hetsad till denna totalt värdelösa och bevisligen livsfarliga "lek"?
En av anledningarna till att man ska vara (juridiskt) vuxen för att ha rätt att ta körkort, är väl just för att man ska ha lite jävla vett och konsekvenstänk?

Om de 'lekte' katt o råtta så antar jag även att de var kompisar, och att aktivt försöka (och lyckas) driva ens kompisar till en trolig död genom att vägra släppa förbi dem trots möte känns för sjukt för att kunna vara sant. Men om det skulle visa sig stämma så är hon absolut skyldig till vållande till annans död.

Men å andra sidan; om det är något jag lärt mig på Flashback så är det att rim, reson, logiskt tänkande och folkvett inte är något som är alla förunnat.
Citera
2019-12-28, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Inte ett dugg rörigt. Det som föregick mitt inlägg var imho rent meningslöst bubbel, frikopplat från olyckan.
Hastigheter kan vi snacka om! Vilken fart är det bra att hålla där, i kolmörker och utan några viltstängsel? Om man vill överleva åkturen.
Är det 40, 50 eller 65?
Dom som väljer att köra i 80 eller 90, dom är det knappast synd om. Gillar dom rysk roulette, med eget och andras liv som insats??

Oavsett vad du tycker så är det 80 på den vägen, med undantag för ett par ställen där det är 60. Nu skiter vi i att diskutera hastigheten i allmänhet mer för det ämnet är redan sönderdiskuterat i tidigare inlägg. Det enda som är intressant gällande hastighet i fortsättningen är om polis kommer fram till att ett el båda fordonen kört avsevärt för fort. Resten kan diskuteras i andra trådar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in