2019-12-20, 12:03
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiebubblan
Sluta titta på porr och sluta runka, det är det första du ska sluta med.
Sen så köper du ett kolfilter till din vattenkran, eller en vattenkanna med kolfilter. Så du slipper alla rester från P-piller och annan skit i vattnet.

du måste ha ett uv filter för att ta bort p-piller/läkemedels rester ifrån vatten, vilket är dyrt, därför reningsverken inte använder det.

TS: TRÄNA TUNGT, ät kött!
BOOOOM!

samt undvik plast, socker och stress.
Citera
2019-12-20, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
En sked honung varje morgon gör susen för testosteronet. Drick ljummet vatten till detta.
Någon form av belägg på detta tack. wtf
Citera
2019-12-20, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
1. Ketogen diet med ätar- carb day 1 gång i veckan efter träning. Även lite kolhydrater efter träning ibland.

2. Äter massa rött kött och animaliskt fett. Varje dag. Ägg, fisk och lever ibland. Grönsaker ibland.

3. Hård intensiv styrketräning 2-3 ggr i veckan. Korta pass, 30 min med uteslutande tunga basövningar. Intervall träning på cykel efter i ca 5 min.

4. Intermittent fasta. Hoppar alltid över frukost. Ätarfönster på max 8 timmar.

5. Wim hof-metod/kalldusch varje dag.

6. Bastar 4-5 ggr i veckan.

7. No fap

8. Bra sömn

9. Ingen stress

10. Inte för mkt Quick fix som sociala medier och TV-spel osv.

Jag testar mina hormonnivåerna 1-2 ggr om året sedan åtminstone 7-8 år tillbaka. This is the shit.

Jag vågar påstå att med dessa punkter kommer i princip alla att lyckas nå sina genetiskt kodade hormonnivåer inom ett halvår. Om man inte har en sjukdom.

Är man riktigt fet och/eller har dåligt fungerande insulinreceptorer så borde man köra keto med 0 kolhydrater i 10-14 dagar först.
Vad ligger dina testosteronnivåer på då?
Citera
2019-12-20, 14:01
Medlem
paggans avatar
Var det inte så att avhållsamhet endast ökade testosteronet (endast måttligt) i upp till 7 dagar och att det sen sjönk till normalnivå igen?
Citera
2019-12-20, 15:06
Medlem
Ashwagandha!
Citera
2019-12-20, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katt93
Ashwagandha!

Prosit!

Men seriöst, likt de flesta alternativmedicinska kosttillskott finns det inga evidens att ashwagandha skulle ha någon som helst effekt på nåt.
Citera
2019-12-20, 16:12
Medlem
Går inte att höja testosteronet signifikant med kost om man äter balanserat från början.
Ägg, lök, ingefära, kött räcker i princip.
Citera
2019-12-20, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Var det inte så att avhållsamhet endast ökade testosteronet (endast måttligt) i upp till 7 dagar och att det sen sjönk till normalnivå igen?
Det är då cirkulerande teston binder till receptorerna och blir aktivt istället sägs det.
Citera
2019-12-20, 17:21
Citat:
Ursprungligen postat av TungPhung
Fast rätt kolhydrater är bra för testo. Jag satsar på att köra macrofördelningen av kalorier : 50%C, 20%P, 30%F

Det beror på. Insulin står i vägen för både tillväxthormon och testosteron. Men ketos har annars många fördelar.

60% fett, 40% protein och kolhydrater enbart efter hård träning, på kvällen helst när insulinkänsligheten är som störst, gav överlägset bäst resultat för både testosteronet och tillväxthormonet för min del iaf.
Citera
2019-12-20, 18:50
Medlem
Hatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Det beror på. Insulin står i vägen för både tillväxthormon och testosteron. Men ketos har annars många fördelar.

60% fett, 40% protein och kolhydrater enbart efter hård träning, på kvällen helst när insulinkänsligheten är som störst, gav överlägset bäst resultat för både testosteronet och tillväxthormonet för min del iaf.

Nej
Ät potatis för fan, då får man turbo i musklerna.

Edit:60%fett? förutom rännskitan så är det väl dåligt för hjärtat och ens energi.
Senast redigerad av Hatan 2019-12-20 kl. 19:00.
Citera
2019-12-20, 19:01
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverduk
Någon form av belägg på detta tack. wtf

”Honey contains boron, a mineral that has been linked to high testosterone. Honey is also packed with nitric oxide, which plays a major role in opening up blood vessels that help create erections. You can boost your body’s nitric oxide levels by 50% with 4 teaspoons of honey daily.”

Första träffen på Google...

Citera
2019-12-20, 19:33
Citat:
Ursprungligen postat av GunvaldKarlsson
Vad ligger dina testosteronnivåer på då?

Det är vissa saker man borde ha klart för sig när man snackar om testosteron. Iaf hos folk som inte tar anabola steroider.

Det mesta av testosteronet är bundet till SHBG och en del av det cirkulerar fritt. Så det fria testosteronet i kombination med lågt SHBG är kanske viktigare än totala värdet av testosteron.

Fritt testosteron index, FTI räknas ut med ekvationen: (testosteron x 10)/SHBG.

En väl fungerande köldkörtel, Östrogennivå och tillväxthormon är även det väldigt avgörande såklart.

Mitt totala har legat på över 30 och mitt FTI över 10 sedan jag började med detta.

Enligt läkare har jag värden som motsvarar 16-17-åringar med högt värde, vilket tydligen är väldigt ovanligt i min ålder.

Det märks även på min kroppskomposition, mitt humör och energinivå.

För 10 år sedan var jag på gränsen till att börja en s.k TRT-behandling.
Senast redigerad av barfotalasse 2019-12-20 kl. 19:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in