Citat:
Ursprungligen postat av
Beh.ass.
Du får gärna syna dig själv i sömmarna innan du kastar ur dej om bristande kunskap.
Fortfarande, att vara åtalad är inte straffbelagt som du skriver gång efter annan. Den åtalade ska bli dömd först. Fattaru?
Sen är det åklagaren som lägger fram åtalspunkterna, inte jag. Fattaru? Läs den del av fup:en som finns länkad till längre bak i tråden.
Så om du läser ansvarsyrkandena i åtalspunkten för våldtäkt alternativt oaktsam våldtäkt framgår det ganska klart att det saknas vittnen till själva händelsen. Men du måste läsa fup:en. Och värdera innehållet utan att lägga in dina egna känslor och tyckande i saken.
Jag lägger inget övrigt i det utan bara konstaterar utifrån den delen av fup:en som länkas till här i tråden och då är inte slutsatsen så svår att komma fram till. Som du skrev till mig några sidor bakåt, tänk logiskt.
Hahaha
Visa mig ett endaste exempel på där jag skriver att det skulle vara "
straffbelagt" (som du påstår att jag skriver "gång efter annan"), vilket blir helt omöjligt för dig, då jag aldrig har skrivit det.
Det är DU som skrev att det var väntat att han skulle bli släppt från häktet före det att dom föll, vilket är bullshit.
Ser man till siffrorna för åtalade civilister så ligger fällande dom på 95% (och tar man bort sexualbrott, då landar det på nära 99%).
Poliser däremot åtnjuter fördelen av att bara bli fällda i 45% av fallen med åtal.
Nu är han väl åtalad som civilist gällande våldtäkten och borde då tillhöra de 95% (vilket dock i sexualbrott är närmare 55% fällande domar).
Sammantaget gör det här, att det inte öht var "väntat" att han skulle bli släppt.
Straffvärdet för den påstådda våldtäkten är ca 2.5 år och minimumstraffet är 2 år.
Det är även det något som gör att han borde kvarbli i häkte i normalfallet (så länge man kan förvänta sig att han blir dömd för det).
Så ta du och svälj faktumet att ditt "det var väntat" är trams och intet annat. (och ja, jag har bett dig tänka logiskt tidigare, även det får du svälja)