2020-02-16, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Ja, suck...jag gör det enkelt för dej en gång till. På ett annat sätt då, se nedan. Och här gäller som jag sagt tidigare, svälj och gå vidare

# Ja han är åtalad för våldtäkt eller i vart fall oaktsam våldtäkt. Vad är straffvärdet för att stå åtalad för ett brott? Såvitt jag vet utdöms inte straff för att man är åtalad, men jag kan ha fel
(jag tror du har skrivit fel/använt fel ord av bara farten men eftersom du åter gör poäng av att vara åtalad är likställt med att bli dömd så får jag väl försöka korrigera dej. Igen.).

Eftersom åkl. inte lyckats klargöra händelsen på ett övertygande sätt enligt kriterierna för någon form av våldtäkt beslutade rådmannen att frihetsberövandet skulle upphävas med omedelbar verkan. Övriga åtalspunkter, oavsett utslag, ger vid handen att straffvärdet inte motiverar fortsatt tvångsåtgärd.

När du säger att han skryter om att några kallar honom mördaren så har du har fel. Det är snarare så att han resignerat inför det faktum att det tidigare fanns några som häcklade honom för det tragiska dödsfallet i Lindesberg och det är inget han kan göra någonting åt. Det var han som sköt det olyckliga dödande skottet. Och fem andra poliser på plats har vittnat om att de lika gärna kunde avlossat skottet. Betyder inte det, enligt din logik, att de andra är lika skyldiga eller är du selektiv av någon orsak?
Tonläget och ställningstagandet Du påvisar tycks som att Du är En god snuten till mördarjörgen... lite objektivitet vore på sin plats. Mördarjörgen marknadsförde sig med full kraft i "Skotten på Nygatan" , men även genom ingripanden med dödlig utgång. Risken är påtaglig att han med varma kramar blir insläppt som snut igen med fler kommande dödsfall på agendan. Samhällsfarligt och sjukt att en sådan person tillåtits inneha en viktig samhällsfunktionell tjänst, då han i själva verket är en sjuk galning.
Citera
2020-02-16, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grollmann
Tonläget och ställningstagandet Du påvisar tycks som att Du är En god snuten till mördarjörgen... lite objektivitet vore på sin plats. Mördarjörgen marknadsförde sig med full kraft i "Skotten på Nygatan" , men även genom ingripanden med dödlig utgång. Risken är påtaglig att han med varma kramar blir insläppt som snut igen med fler kommande dödsfall på agendan. Samhällsfarligt och sjukt att en sådan person tillåtits inneha en viktig samhällsfunktionell tjänst, då han i själva verket är en sjuk galning.

Beskriv gärna vad som inte är objektivt. Eller är det bara en känsla som du har
Fast kan hålla med om att jag är subjektiv då jag tycker att t.ex. poliser som begår grova brott per automatik ska ha strängaste straffet på skalan.

Sen tycker jag dokumentären är ganska bra gjord faktiskt. Det framkommer en hel del fakta där och är förvånansvärt "naket" skildrat i sin helhet. Tycker dock att S partner kunde ha skonats lite mer.
Däremot tycker jag inte det är trovärdigt att Dokument Inifrån avsiktligt ljög när de skickade in frågorna inför intervjun med polisen. Du får väl googla efter sanningshalten i det påståendet.
Ärligt talat, om du tror att det just är den här polisen du behöver ängslas för så kanske du ska tänka om.

Där har du en del subjektiva och någon objektiv tanke oavsett ställningstagande i...ja...vad du nu menar att jag påvisar för ställningstagande.
Citera
2020-02-16, 01:24
Medlem
Citat:
Beskriv gärna vad som inte är objektivt. Eller är det bara en känsla som du har
Fast kan hålla med om att jag är subjektiv då jag tycker att t.ex. poliser som begår grova brott per automatik ska ha strängaste straffet på skalan.

Sen tycker jag dokumentären är ganska bra gjord faktiskt. Det framkommer en hel del fakta där och är förvånansvärt "naket" skildrat i sin helhet. Tycker dock att S partner kunde ha skonats lite mer.
Däremot tycker jag inte det är trovärdigt att Dokument Inifrån avsiktligt ljög när de skickade in frågorna inför intervjun med polisen. Du får väl googla efter sanningshalten i det påståendet.
Ärligt talat, om du tror att det just är den här polisen du behöver ängslas för så kanske du ska tänka om.

Där har du en del subjektiva och någon objektiv tanke oavsett ställningstagande i...ja...vad du nu menar att jag påvisar för ställningstagande.
Ok. Måhända en känsla jag fick. Du kan ha rätt. Men jag vill framhålla att den här sortens snutar är farligare än den stereotypa modellen av mördare. Så jag ängslas verkligen över den här sortens galningar. Fick uppfattningen att Du går i försvar för mördarjörgen. Möjligen en dåligt underbyggd känsla, men ändå en känsla.
Citera
2020-02-16, 01:29
Medlem
Beträffande oplanerade frågor i intervjun tror jag ändå är ett måste i det här fallet. Annars hade aldrig mördarjörgen gjort bort sig så monumentalt som han i narccissistisk anda gjorde. Snuten gör ju samma sak i sitt arbete. Dvs fintar sitt planerade offer, så mördarjörgen borde varit smartare än att inte fatta att han har ögonen på sig med avseende på hans sjuka ambitioner.
Citera
2020-02-16, 07:18
Medlem
Citat:
Ja, suck...jag gör det enkelt för dej en gång till. På ett annat sätt då, se nedan. Och här gäller som jag sagt tidigare, svälj och gå vidare

# Ja han är åtalad för våldtäkt eller i vart fall oaktsam våldtäkt. Vad är straffvärdet för att stå åtalad för ett brott? Såvitt jag vet utdöms inte straff för att man är åtalad, men jag kan ha fel
(jag tror du har skrivit fel/använt fel ord av bara farten men eftersom du åter gör poäng av att vara åtalad är likställt med att bli dömd så får jag väl försöka korrigera dej. Igen.).

Eftersom åkl. inte lyckats klargöra händelsen på ett övertygande sätt enligt kriterierna för någon form av våldtäkt beslutade rådmannen att frihetsberövandet skulle upphävas med omedelbar verkan. Övriga åtalspunkter, oavsett utslag, ger vid handen att straffvärdet inte motiverar fortsatt tvångsåtgärd.

När du säger att han skryter om att några kallar honom mördaren så har du har fel. Det är snarare så att han resignerat inför det faktum att det tidigare fanns några som häcklade honom för det tragiska dödsfallet i Lindesberg och det är inget han kan göra någonting åt. Det var han som sköt det olyckliga dödande skottet. Och fem andra poliser på plats har vittnat om att de lika gärna kunde avlossat skottet. Betyder inte det, enligt din logik, att de andra är lika skyldiga eller är du selektiv av någon orsak?

Oj vad du ljuger när du blir påkommen med bristande kunskap.

Straffvärdet ligger någonstans kring 2.5 år och minimumstraffet är 2 år.
Så när du säger att det var väntat att han släpptes, tacka fan för att man ifrågasätter det clownyttrandet.

Det var på intet sätt väntat TR skulle frikänna honom för våldtäkt (ja, han är åtalad för det oavsett hur mycket du lägger till "oaktsam"....)

Jo, han skryter över faktumet att han får frågan "är det du som är mördaren" (en normalt funtad människa hade inte tagit upp det där öht.)

Sedan får väl du svälja att din favorit inte längre finns bland oss på FB.
Citera
2020-02-16, 13:45
Medlem
shoot-outs avatar
[quote=Beh.ass.|70234390][u]Sköterskan var tidigare verksam inom psykiatrin i västmanland.

(QUOTE)
OjOj! var det här maktmissbruket tog fart? Man har läst och hört att det förekommer mkt. våld och övergrepp i dessa
miljöer. Offren blir chanslösa eftersom ingen kommer tro på dem pga sin psykiska ohälsa och ofta redan försämrad kontakt med sina anhöriga. Det märkliga är ju att JJ meat-head tycks dras till dessa individer som har svagt psyke.
Tänker på kvinnan som ligger till grund för att han förgrep sig på henne som han dessutom var övervakare åt. ....!

Hmm. En tanke for upp. .! Kan det tom vara så att Daniel Murne som sköts av polisen JJ i utanför Lindesberg redan hade uttsats av JJ när han jobbade inom just psykatrin i Västmanland så mordet blev personligt och mer aggresivt efter tidigare kamp innanför sjukhusets väggar, samt att Daniel kände dödångest när han såg Jörgen nu som polis.
(Det kan vara toppen av ett isberg)
Så intresset blir var i Västmanland JJ var verksam?
Citera
2020-02-16, 14:14
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grollmann
Ja visst är det sjukt då en person av denna kaliber kan släppas lös bland vanligt folk. Lyckligtvis nu inte beväpnad med spray och pistol samt övriga maktattribut dessa psykopater så gärna använder. Vill trist nog konstatera att det finns så många snutar som använder detta som sitt personalforum sedan uppkomsten. Det har försvarats denna galning till mördarjörgen rörande biljakter etc... Men ÄR inte snutens uppgift att förhindra brott? I mördarjörgens fall handlar det ju rakt av om ren brottsprovokation som vid Willys situationen... Varför låta en person köra iväg om inte bara för att få skjuta ihjäl honom? Ser det som en ren provokation att mördaren släpps fri. Det handlar de facto endast om att mördaren är snut. Hade vi vanliga ställt till det som mördarjörgen gjort hade vi varit inlåsta länge.

Nej vi vanliga dödliga hade absolut inte gått fria innan domslut bekräftats och lättare kunnat fällas för alla brott.
Det troliga varför denne uppmärksammade polis/ex polis släppts är den mediastorm annars blir för obekväm både politiskt och inom polisväsendet.
Man kan ju önska att "Meat-head snuten" leder dem vidare med ytterligare övertramp och påverkan av vittnen mm.
Nån skrev att han inte har tillgång till polisens it teknik. Han kan ju ha trogna supporters som är behjälpliga i detta.
Det verkar tom så att kollegor sitter och smattrar på tangenterna här på FB.
Citera
2020-02-16, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoot-out
Nej vi vanliga dödliga hade absolut inte gått fria innan domslut bekräftats och lättare kunnat fällas för alla brott.
Det troliga varför denne uppmärksammade polis/ex polis släppts är den mediastorm annars blir för obekväm både politiskt och inom polisväsendet.
Man kan ju önska att "Meat-head snuten" leder dem vidare med ytterligare övertramp och påverkan av vittnen mm.
Nån skrev att han inte har tillgång till polisens it teknik. Han kan ju ha trogna supporters som är behjälpliga i detta.
Det verkar tom så att kollegor sitter och smattrar på tangenterna här på FB.
Helt korrekt. Såklart har mördarjörgen en konstellation som bistår med den hjälp han behöver. Normalt skulle det inte kunna ske, men då det handlar om kåranda i kombination med flockmentalitet utnyttjad av den manipulativa mördaren. Såklart och lyckligtvis är inte alla inom snuten maktgymnastiserande varelser. Men de som syns är påfallande ofta kompletta dårar. De vettiga personerna inom kåren blir kvästa och bortsorterade vid tex sökande till tjänster som kan anses vara befordran. Därför är det en grannlaga uppgift för samhället att sortera ut det ruttna inom snuten. Dessutom är det ju av nån anledning mycket känsligt att för styrande ens andas om misshälligheter inom snutkåren. Det är så att säga herlig mark som inte får beträdas.
Citera
2020-02-16, 15:15
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Haha. Ok, med tanke på att han släppts ur häktet kommer han inte dömas för våldtäkten men hela scenariot är tillräckligt för att han inte ska kunna jobba som polis igen.

Gissningsvis tar han lastbilskörkort sen eller liknande så att han kan meat-heada på vägarna istället. Han försvinner in i skuggorna igen.

Ingen har väl sett dombeslutet ännu och än mindre skälen till varför han släppts ur häktet.
En sak borde vi dock vara överens om, hade inte våldtäkts målet blivit rättsligt prövat hade ni poliser haft en säkerhetsrisk kvar inom polismyndigheten.
Vi vanliga dödliga samt polisledning funderar nog hur stor andel i % inom polis och rättsväsendet som är belastande
för rättssäkerheten och hur dessa slinker igenom antagnings processen til dessa yrken.

Att han tar lastbilskort är inte troligt i närtid. Säkerligen har han framfört fordon med substanser i kroppen och det klassas som grovt rattfylleri vilket innebär att körkortet kommer omhändertas i över 1 år vilket medför att han tvingas ta om sitt kk sen kommer han tvingas vänta i 5 år från domen vunnit laga kraft (överklagar han så förlängs tiden ytterligare) han kan då ansöka om körkortstillstånd och görs detta innan dessa 5 år löpt ut kommer de kräva att han lämnar sk leverprover samt blod/urinpruver i 6månader oftast ytterligare 6 mån. sen kan han ta kk när han är i ca 55 års åldern och efter prövotiden 1-2 år om jag minns rätt utöka behörigheten till typ C-kort mfl.

Tveksamt om denne "Meat-head ex.polis " lyckas med den bedriften utan att råkat ut för sina ga:lagkompisar med nån olovlig körning under så lång tid. (paradoxalt samma brott som Sarbaz misstänktes för innan dödsjakten inleddes) av samme Jörgen Jansson som enl svt inte kan förneka att han går igång på dessa jakter. Vad händer när de ska stoppa JJ som då kan räkna med ytterligare tid innan kk blir möjligt eller trampar han gasen i botten då. ...?
Citera
2020-02-16, 15:44
Medlem
Citat:
Ingen har väl sett dombeslutet ännu och än mindre skälen till varför han släppts ur häktet.
En sak borde vi dock vara överens om, hade inte våldtäkts målet blivit rättsligt prövat hade ni poliser haft en säkerhetsrisk kvar inom polismyndigheten.
Vi vanliga dödliga samt polisledning funderar nog hur stor andel i % inom polis och rättsväsendet som är belastande
för rättssäkerheten och hur dessa slinker igenom antagnings processen til dessa yrken.

Att han tar lastbilskort är inte troligt i närtid. Säkerligen har han framfört fordon med substanser i kroppen och det klassas som grovt rattfylleri vilket innebär att körkortet kommer omhändertas i över 1 år vilket medför att han tvingas ta om sitt kk sen kommer han tvingas vänta i 5 år från domen vunnit laga kraft (överklagar han så förlängs tiden ytterligare) han kan då ansöka om körkortstillstånd och görs detta innan dessa 5 år löpt ut kommer de kräva att han lämnar sk leverprover samt blod/urinpruver i 6månader oftast ytterligare 6 mån. sen kan han ta kk när han är i ca 55 års åldern och efter prövotiden 1-2 år om jag minns rätt utöka behörigheten till typ C-kort mfl.

Tveksamt om denne "Meat-head ex.polis " lyckas med den bedriften utan att råkat ut för sina ga:lagkompisar med nån olovlig körning under så lång tid. (paradoxalt samma brott som Sarbaz misstänktes för innan dödsjakten inleddes) av samme Jörgen Jansson som enl svt inte kan förneka att han går igång på dessa jakter. Vad händer när de ska stoppa JJ som då kan räkna med ytterligare tid innan kk blir möjligt eller trampar han gasen i botten då. ...?

När du säger ”ni poliser” talar du allmänt misstänker jag för är det mig specifikt du talar om så misstar du dig gällande mig. Grovt.

Hur som helst. Grovt rattfyllerier ger indraget kk i två år. Att det blir de följdverkningar du radar upp med fem års karens är inte sannolikt. Det skulle innebära att en person som döms till grovt rattfyllerier med alkohol kan behålla kk med alkohollås dispens för att sedan återfå det när de två år gått som är lag vid gr rattfylleri, medan en som begår samma brott fast med droger är av med kk i 5+ år.

Det är även så att presumtionen att någon ska begå brott i framtiden är inget som en svensk myndighet får bedöma så som du beskriver ett möjligt framtida scenario om han skulle tex köra lastbil. Det skulle ju i så fall kunna innebära att du tex får reseförbud för att det kan misstänkas att du kommer begå brott i samband med resan. Vad det är för brott är ju oväsentligt då man inte gör bedömningen på sådan grund enligt dina ovan nämnda förutsättningar.

När du talar om hans möjliga brott i framtiden är det ju oklart om det blir så men högst rimligt att han återfaller i brott. Dock kan man ju inte straffa någon för framtida brott så som ditt exempel anger om hans möjliga trafikförseelser i framtiden. Det var av den anledningen poliserna avvaktade med att ingripa mot Sarbaz till dess att han drog iväg med sin bil tex. Det hade ju varit osmakligt om de bara kan åka runt och dela ut olovliga och annat till sådana de tror ska köra bil.

Du får gärna visa när det skulle skett.

Edit: nä ingen har såklart sett domskälen ännu men sett till regelverket i RB så är det osannolikt att han kommer dömas för våldtäkt då minimumstraffet är 2 år för det och att RB säger att om minimumstraffet är 2 år ska den misstänkte häktas om inte synnerliga skäl råder.
Senast redigerad av NoF8 2020-02-16 kl. 16:30.
Citera
2020-02-16, 16:33
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Det är så polisen gör. De väntar till dess att brottet är påbörjat. Sen även så att de ibland väntar för länge. Dock så i detta fall var det ju inte så konstigt då det inte finns något brott förrän S körde med bilen.

De hade indikationer på att Sarbaz kört tidigare med substanser i kroppen enl inlägg här. En polisman hade sett den gasglade sladda runt tidigare på parkeringen (vilket i sig borde räcka ) om de stoppat honom direkt innan avfärd hade man undvikt biljakten. Men "Meat-head" polisen ville inte nöja sig med det.
Plan 1 han stannar och blir åtalad för grov olovlig körning och ev rattfylleri man kan nu ta Mercan i beslag för att konfiskera den (ta ifrån honom och flickvännen bilen) med ca 6 år utan körkort.

Plan 2 (mest trolig) man triggar igång biljakten som några av poliserna går igång på särskillt JJ som tom kan ha gjort sig skyldig till grovt rattfylleti då. (även om den misstanken är först nu efter avslöjanden)
Nu får de möjlighet att jaga skiten ur blatten och smacka ruta och dra busen ur bilen. Allt gick enl planen utom att mercan hade en tjockare ruta som inte krossades
så lätt. Nu avlossades verkanseld fr Meat-head mot däcket som kunnat skada kollegan mitt emot vid andra flygeln av mercan. Det bekräftas av pa Holgerssons egen berättelse som inte förstår var skottet kommer ifrån. Sen skjuter han Sarbaz från sin sida på mkt nära håll med flera skott medans mecan glider sakta iväg pga defekta hjul/däck.
(skotten på Nygatan i Svtplay)
Citera
2020-02-16, 16:42
Medlem
Citat:
De hade indikationer på att Sarbaz kört tidigare med substanser i kroppen enl inlägg här. En polisman hade sett den gasglade sladda runt tidigare på parkeringen (vilket i sig borde räcka ) om de stoppat honom direkt innan avfärd hade man undvikt biljakten. Men "Meat-head" polisen ville inte nöja sig med det.
Plan 1 han stannar och blir åtalad för grov olovlig körning och ev rattfylleri man kan nu ta Mercan i beslag för att konfiskera den (ta ifrån honom och flickvännen bilen) med ca 6 år utan körkort.

Plan 2 (mest trolig) man triggar igång biljakten som några av poliserna går igång på särskillt JJ som tom kan ha gjort sig skyldig till grovt rattfylleti då. (även om den misstanken är först nu efter avslöjanden)
Nu får de möjlighet att jaga skiten ur blatten och smacka ruta och dra busen ur bilen. Allt gick enl planen utom att mercan hade en tjockare ruta som inte krossades
så lätt. Nu avlossades verkanseld fr Meat-head mot däcket som kunnat skada kollegan mitt emot vid andra flygeln av mercan. Det bekräftas av pa Holgerssons egen berättelse som inte förstår var skottet kommer ifrån. Sen skjuter han Sarbaz från sin sida på mkt nära håll med flera skott medans mecan glider sakta iväg pga defekta hjul/däck.
(skotten på Nygatan i Svtplay)

Ja det är vi eniga om det du skriver här. Håller med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in