Citat:
Ursprungligen postat av
shoot-out
Jag förstår inte riktigt vad du menar.
En liten update. Övriga handlingar finns hos Örebro tingsrätt och är redan maskade. Dock har man valt att även där hänvisa till en paragraf ur tryckfrihetsförordningen daterad 1949. Att man sedan skickat den andra förundersökningen via mail kan tyckas något underligt.
Hursom. Jag har aldrig varit med tidigare att man på ett så aggresivt sätt vägrat att lämna ut handlingar. Det finns saker här som man troligtvis inte vill skall komma allmänheten till känna.
Vi får helt jobba vidare på detta.
Om du tänker efter så tror jag du förstår! särskillt utifrån svårigheterna du beskriver när du försöker gräva fram ett underlag. Vilket jag måste berömma dig för. Men som du märker så är motståndet kraftfullt eftersom det är besvärande när tjänstemän begår brott särskillt poliser. Därav varmgången och höjd intensitet i data trafiken hos de som anses obekväma på sociala medier som ex. vis FB mfl.
Är mkt nyfiken på dom och domskäl för denna "Meat-head" polis,ex-polis som gång på gång lyckats undkomma straff.[/quote]
Välskrivet & formulerat👍 hur det fungerar med "alla är vi lika inför lagen"...
Inte alls förvånad, allt handlar om som vanligt om att skydda sina egna...
Tänkas att stora resurser läggs mot all oss,som vill få fram sanningen om hur saker fungerar inom exempelvis polisen & rättsväsendet...
Självklart sätts resurser på att lokalisera alla som kritiserar polisen...
Sånt som ex genom FB & andra sociala medier...
Sånt som kan tänkas, läggas in i deras underrättelseverksamhet...
När fel person får informationen, så börjar trakasserier av människor som oss...
Då många av "dess" poliser lider av narsiccism, nya personer som J.J växer fram som ogräs i rabbater....