2020-02-15, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forsok
Ja Sarbaz gjorde fel, idiotiskt. Polisen gjorde fel som inte avbröt, idiotiskt. Sekretessbelagd kommunikation från förföljandet, finns rykten om att J fick order från ledningen att avbryta, vem han är visar åtalet oberoende på vad dom säger denna gång. Läs statistik på mål invandrare kontra helyllesvensk, det är tvärtemot vad du skriver. Svenskar blir frikända oftare än invandrare Hur tror du en invandrare dömts vid denna misstänkta våldtäkt som J misstänktes för? Oj du vad tänker du om en svensk respektive invandrare är misstänkt?

Du får gärna länka till den statistik du talar om.
Citera
2020-02-15, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm
Hur är det väntat?

Minimumstraffet på våldtäktsanklagelsen är väl 2 år och då är inte häktningstiden speciellt märkvärdig, snarare frisläppandet.

Dessutom, i hans fall finns det väl en påtaglig recidivfara gällande olagliga slagningar och narkotikabrott. (jag har svårt att tro att polismyndigheten inte bereder honom tillträde till sina lokaler igen)

Skall bli spännande att se om han nu återupptar sin aktivitet på Flashback.....

Den recidiv du menar skulle föreligga är ju inte reell med tanke på att han säkerligen saknar möjlighet att ta sig in i något datasystem nu. Vidare är inte risk för ringa narkotikabrott något som skapar underlag för att lyckas övertyga en domstol om recidivfara. Det blir nästan stötande med det resonemanget.
Citera
2020-02-15, 20:49
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarsPannkaka
Måste bara ta bladet från munnen och klargöra en sak; JJ är ingen slipad superskurk á la Keyser Söze eller Professor Moriarty.

Han är bufflig och gå-påig, men ingen mastermind som har kapacitet att orkestrera några mer avancerade konspirationer.

Jag har gått i samma klass som honom i tre år. Tre fakta från den tiden:
1. Han ville bli polis
2. Han skulle aldrig få några studieskulder.
3. Han gick under namnet ”meat-head”.

Tack! slående nära identiskt med hur jag uppfattat denna mardrömspolis lr ex polis i dagsläget iaf.
Skulle vara av intresse om just JJ någonsin gjorde militärtjänst? (kartlägger vilsna poliser och ordningsvakter)
Då det verkar finnas ett mönster.
(Meat-head passar väl in på denna grupp)
Citera
2020-02-15, 21:16
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjorven2019
[/QUOTE)

Ljuv musik hör jag!
Dock kan man räkna med sk intrång och varmgång samt ökad intensitet från anställda i krypterar gänget.

Jag förstår inte riktigt vad du menar.

En liten update. Övriga handlingar finns hos Örebro tingsrätt och är redan maskade. Dock har man valt att även där hänvisa till en paragraf ur tryckfrihetsförordningen daterad 1949. Att man sedan skickat den andra förundersökningen via mail kan tyckas något underligt.

Hursom. Jag har aldrig varit med tidigare att man på ett så aggresivt sätt vägrat att lämna ut handlingar. Det finns saker här som man troligtvis inte vill skall komma allmänheten till känna.

Vi får helt jobba vidare på detta.[/quote]

Om du tänker efter så tror jag du förstår! särskillt utifrån svårigheterna du beskriver när du försöker gräva fram ett underlag. Vilket jag måste berömma dig för. Men som du märker så är motståndet kraftfullt eftersom det är besvärande när tjänstemän begår brott särskillt poliser. Därav varmgången och höjd intensitet i data trafiken hos de som anses obekväma på sociala medier som ex. vis FB mfl.
Är mkt nyfiken på dom och domskäl för denna "Meat-head" polis,ex-polis som gång på gång lyckats undkomma straff.
Citera
2020-02-15, 21:27
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Varför kan han inte se kollegorna i ögonen - han är ju en rättskaffens machopolis som inte kryper för buset o slår först så att kollegorna inte får på näbben (eller är han inte det)

Hehe här har du hittat den röda tråden som gör honom till den psykopat han är. ..!
Om klassifieringen är Nercesist så lär det vara med psykotiska drag.
I folkmun känns dessa två begrepp om diagnoser som närbesläktade och definitivt ohälsosamma
Citera
2020-02-15, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoot-out
Jag förstår inte riktigt vad du menar.

En liten update. Övriga handlingar finns hos Örebro tingsrätt och är redan maskade. Dock har man valt att även där hänvisa till en paragraf ur tryckfrihetsförordningen daterad 1949. Att man sedan skickat den andra förundersökningen via mail kan tyckas något underligt.

Hursom. Jag har aldrig varit med tidigare att man på ett så aggresivt sätt vägrat att lämna ut handlingar. Det finns saker här som man troligtvis inte vill skall komma allmänheten till känna.

Vi får helt jobba vidare på detta.

Om du tänker efter så tror jag du förstår! särskillt utifrån svårigheterna du beskriver när du försöker gräva fram ett underlag. Vilket jag måste berömma dig för. Men som du märker så är motståndet kraftfullt eftersom det är besvärande när tjänstemän begår brott särskillt poliser. Därav varmgången och höjd intensitet i data trafiken hos de som anses obekväma på sociala medier som ex. vis FB mfl.
Är mkt nyfiken på dom och domskäl för denna "Meat-head" polis,ex-polis som gång på gång lyckats undkomma straff.[/quote]

Välskrivet & formulerat👍 hur det fungerar med "alla är vi lika inför lagen"...
Inte alls förvånad, allt handlar om som vanligt om att skydda sina egna...
Tänkas att stora resurser läggs mot all oss,som vill få fram sanningen om hur saker fungerar inom exempelvis polisen & rättsväsendet...
Självklart sätts resurser på att lokalisera alla som kritiserar polisen...
Sånt som ex genom FB & andra sociala medier...
Sånt som kan tänkas, läggas in i deras underrättelseverksamhet...
När fel person får informationen, så börjar trakasserier av människor som oss...
Då många av "dess" poliser lider av narsiccism, nya personer som J.J växer fram som ogräs i rabbater....
Citera
2020-02-15, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Har han varit aktiv här i Flashback? När, var och hur?

Svarar jag på det, så blir jag bannad (vilket du bör känna till).
Men du kan börja med faktumet att han själv hävdar att ett av skälen till att han ställde upp på dokumentären "skotten på Nygatan" var att, det skrevs om fallet på Flashback.

Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Det räcker med att läsa den del av fup:en som är offentligt upplagd för att förstå att det vara väntat med frisläppande i samband med att den delen avhandlades i TR. I övrigt får du vänta på att domen blir tillgänglig så kan du se hur TR resonerade kring just denna åtalspunkt.

Straffvärdet för anklagelsen angående (oaktsam) våldtäkt vet jag inte ens om det är värt att kommentera när det kommer ifrån dej. Men som tidigare sagts, lägg bort din aversion mot polisen och se saken från annan synvinkel så hamnar du rätt på banan. Detsamma gäller din teori om återfall i det eller andra. Däremot håller jag med dej om att det kan finnas möjlighet att återgå tjänst på något sätt, men det är en helt annan historia.

Lustigt, jag trodde han var åtalad för våldtäkt (med minimumstraff på 2 års fängelse) oavsett om det är jag som ställer frågan eller ej....

Sedan har jag ingen aversion mot myndigheten som sådan, däremot mot sådana som mördarjörgen som uppenbart kommer undan med saker som han inte borde få komma undan med. (ja, han skryter om att han brukar få frågan "är det du som är mördaren" av sina kollegor)

Utöver det, jag minns en tid när du satt och agerade hejaklack till killen i min signatur och beklagade dig över "hur många anmälningar måste man göra innan de blir avstängda"...

Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Den recidiv du menar skulle föreligga är ju inte reell med tanke på att han säkerligen saknar möjlighet att ta sig in i något datasystem nu. Vidare är inte risk för ringa narkotikabrott något som skapar underlag för att lyckas övertyga en domstol om recidivfara. Det blir nästan stötande med det resonemanget.

Javisst låter det absurt men när viljan finnes, då låter det sig göras. (från rättsväsendets sida vill säga)

Därtill tror jag att han får tillgång till inloggning relativt snart igen.
Citera
2020-02-15, 22:22
Medlem
DenSomSokers avatar
Undra sa flundra vad Jörgen pysslar med idag. Kinesar han hos någon polare? Ser framför mig hur han han knackar på med en snabbt ihop plockad väska med kläder i ena näven och sexväskan i den andra.
Senast redigerad av DenSomSoker 2020-02-15 kl. 22:25.
Citera
2020-02-15, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Undra sa flundra vad Jörgen pysslar med idag. Kinesar han hos någon polare? Ser framför mig hur han han knackar på med en snabbt ihop plockad väska med kläder i ena näven och sexväskan i den andra.

Han kanske får tröst hos kisseruskan till chef🤔...
Kapten klänning kanske har tagit J.J under sina vingar🤔..
Vem vet han kanske befinner sig på någon swingesklubb i kväll🤔...
Problemet med en manipulativ narcissist är att han lika gärna vara hemma hos sin gammla tjej...

Han har nog fått göra en ny inköpslista till en ny sexväska, då hans kollegor tagit den i beslag...
Kollegorna kanske sitter & luktar & trallar till leksakerna😂🤣🤣...

Men utan sin uniform & bricka är nog inte J.J lika fräsig & kaxig längre 😂😂...

Kan tänkas att han skyddas av sina gammla kollegor😉😂... Så inte någon smiskar upp kax Jörgen🙂...
Citera
2020-02-15, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm
Lustigt, jag trodde han var åtalad för våldtäkt (med minimumstraff på 2 års fängelse) oavsett om det är jag som ställer frågan eller ej....

Sedan har jag ingen aversion mot myndigheten som sådan, däremot mot sådana som mördarjörgen som uppenbart kommer undan med saker som han inte borde få komma undan med. (ja, han skryter om att han brukar få frågan "är det du som är mördaren" av sina kollegor)

Ja, suck...jag gör det enkelt för dej en gång till. På ett annat sätt då, se nedan. Och här gäller som jag sagt tidigare, svälj och gå vidare

# Ja han är åtalad för våldtäkt eller i vart fall oaktsam våldtäkt. Vad är straffvärdet för att stå åtalad för ett brott? Såvitt jag vet utdöms inte straff för att man är åtalad, men jag kan ha fel
(jag tror du har skrivit fel/använt fel ord av bara farten men eftersom du åter gör poäng av att vara åtalad är likställt med att bli dömd så får jag väl försöka korrigera dej. Igen.).

Eftersom åkl. inte lyckats klargöra händelsen på ett övertygande sätt enligt kriterierna för någon form av våldtäkt beslutade rådmannen att frihetsberövandet skulle upphävas med omedelbar verkan. Övriga åtalspunkter, oavsett utslag, ger vid handen att straffvärdet inte motiverar fortsatt tvångsåtgärd.

När du säger att han skryter om att några kallar honom mördaren så har du har fel. Det är snarare så att han resignerat inför det faktum att det tidigare fanns några som häcklade honom för det tragiska dödsfallet i Lindesberg och det är inget han kan göra någonting åt. Det var han som sköt det olyckliga dödande skottet. Och fem andra poliser på plats har vittnat om att de lika gärna kunde avlossat skottet. Betyder inte det, enligt din logik, att de andra är lika skyldiga eller är du selektiv av någon orsak?
Senast redigerad av Beh.ass. 2020-02-15 kl. 23:49. Anledning: Stycket längst ner
Citera
2020-02-16, 00:04
Medlem
Citat:
Ja Sarbaz gjorde fel, idiotiskt. Polisen gjorde fel som inte avbröt, idiotiskt. Sekretessbelagd kommunikation från förföljandet, finns rykten om att J fick order från ledningen att avbryta, vem han är visar åtalet oberoende på vad dom säger denna gång. Läs statistik på mål invandrare kontra helyllesvensk, det är tvärtemot vad du skriver. Svenskar blir frikända oftare än invandrare Hur tror du en invandrare dömts vid denna misstänkta våldtäkt som J misstänktes för? Oj du vad tänker du om en svensk respektive invandrare är misstänkt?

Vad jag hört ryktas så kom ingen sådan order från någon av kommissarierna, av goda skäl..

Vi är nog många som skulle vilja ta del av din uppgivna statistik hur rättsväsendet gör skillnad på invandrare och helyllesvenskar som du säger. Och framförallt hur definitionen invandrare görs av någon som för statistik.
Citera
2020-02-16, 00:17
Medlem
Citat:
Sambon som är ytterst ansvarig på sin arbetsplats angående narkotikahantering på sin arbetsplats bör också ha vetat att J åkte till sin tjänst inte helt ren,.

Hur tänker du här?

Måste sambon ha vetskap om narkotikabruk hos sin partner? I så fall från första intaget? Eller tredje eller när??
Och att partnern har delegerat narkotikaansvar i egenskap som chef på sin arbetsplats gör att hon skulle vetat om att sambon ev. är narkotikapåverkad?! Vad menar du egentligen?

Tror du att alla som har delegerat ansvar för narkotikahantering i egenskap av chef per automatik har tillgång till narkotikan själva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in