Citat:

Ursprungligen postat av 
Picasso2

Jag kan tänka att man resonerar som så att JJ kommer förlora jobbet, och därmed avstår man från fängelse i straffskalan. Däremot kan det bli ett bötesbelopp och kraftigt skadestånd.

Så kan det säkert vara. Tyvärr! Att värdera en våldtäkt mot ett arbetet är bara fel enligt mig. 
Den JJ som jag kände (och haft "nöjet" att följa på ganska nära håll av helt andra anledningar (nej, jag är inte kriminell, det är väl snarare som så att stadens OV hade alla ett gott öga till JJ  och några av dem är vänner till några av mina vänner, dessutom umgås jag med en del poliser (jag har hela tiden stått fast vid vad jag tyckt (och tycker) om JJ)). Fick höra häromdagen vilka OV det var han åt julbord med innan han köpte "lite" amfetamin och "roade" sig, tror de ångrar sin inbjudan. 
Jag är helt novis på knark men det känns som man tagit ett stort steg i den världen om man kör med amfetamin, inkörsporten brukar väl vara hasch och lite "maja" för att sedan gå vidare till kokain?
Fick samtidigt höra (som julbordet) att JJ vid ett tillfälle hämtat och transporterat en man som greps av OV (från samma firma som julbordet) för ett pågående våldtäktsförsök. Detta skall vara några år sedan men lite lyteskomik känns det som.
Den sk "sexväskan" - avancerat! Inget gemene man (eller för den delen kvinna) har i sin ägo va? Det luktar mycket Kapten Klänning och den stora frågan är ju om han gjort det förut (våldtagit alltså)?
Edit - det är från mina polisvänner som jag fått hur Sarbaz borde ha gripits (kan väl avslöja att dessa inte har ett gott öga till JJ och ett par av dem undrar varför han ens fick fortsätta som polis efter Lindesberg ("man ska inte bära vapen och vara en del av statens våldsmonopol om man skiter i brallan" - citat av en kompis)).