2024-09-03, 19:07
Medlem
Lonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamakMinasazi
https://poddtoppen.se/podcast/149090...drik-soderholm

Nu behöver vi ER! Hösten och framtiden

Det blåser på rejält på GS-sjö! Vi har en ENORM tro på framtiden, väldigt mycket kul inbokat. MEN föra att kunna göra det så behöver vi er! Här kommer ett ärligt men hoppfullt budskap om läget just nu.

Enkelt! Gör "Gott snack" Great again. Då KANSKE vi kan bli patreon igen 😊
Citera
2024-09-03, 22:53
Medlem
”Det är också så att en del killar helt ogenerat berättat hur mycket dom föraktar färgstarka kvinnliga profiler tagit in.”

Jag förstår att det finns en publik som Fredrik gärna inte behåller som är sexistiska och som klagar på kvinnor bara för att de är färgstarka kvinnor. Men en majoritet kanske bara tycker att de är rent av tråkiga sidekicks, oavsett kön. När feedback lämnats på vad man vill ha så slås det undan och programmet görs inte för oss. Nej, men då får man ta att man förlorar patreons också. Alla som har feedback kan inte skrivas av dom idioter, och sen ska man buhua för att man förlorar patreons för att man byter inriktning och mobbar ut sin gamle vapendragare och co-host.

Om jag har en produkt, som folk gillar men som jag skulle välja att ändra hade jag väl gjort någon form av riskanalys för vad det kan komma att innebära. Att om jag får ett 20% tapp så innebär det det här, om jag tappar 30% behöver jag skära ner på det här. Det är inte samma vara som säljs, och folk kanske inte är villig att betala samma peng för det.

Jag är inte emot att Fredrik tar ställning för Gaza, han har nog till och med fått mig att öppna ögonen lite även om jag inte tror att meta driver någon riktad kampanj mot honom för att han tar ställning och satt utanför riksdagen en halv dag tills det var för kallt och det var lättare att ta ställning genom att sitta i radio och prata om hur förträfflig man är.

Rycker jag min Patreon är det för att det inte håller måttet längre i mina ögon/blivit så pass mycket mindre underhållande, inte för att jag är en böghatande, kvinnohatande Israelienkramare. Men tycker jag inte det håller vill väl Fredrik inte ha mina pengar ändå så ingen skada skedd antar jag. ”Du lämnar inte mig jag lämnar dig först!”
Citera
2024-09-04, 03:19
Medlem
jertoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisa.emilia1990
… och som lyssnare fattar man ju att det inte alltid varit den bästa arbetsmiljön på redaktionen. Men för mig som konsument och patreon spelar det ju faktiskt inte så stor roll, jag blir glad när jag får bra innehåll två timmar om dagen.
Jättemånga fd. trogna lyssnare/patreons (inkl. jag) som har resonerat så men gett upp och lämnat efter att ha sett hur Fredrik, i egenskap av chef, gång efter annan valt att köra sitt eget race och skita i påföljderna. Det får han ju förstås göra eftersom det är hans morgonradio att bestämma över eller ta ledigt från om han så vill. Känns dock inte så hållbart i längden, t.ex. Ploj-gate.

Jag m.fl. har berömt Fredrik när det varit bra och roliga avsnitt, som sig bör! Men ska han inte behöva ta lite ansvar även när det stormar? Typ som.. alla andra vuxna människor på alla andra arbetsplatser? Fyra år senare kan han t.ex. fortfarande inte ta feedback/synpunkter från betalande lyssnare på ett moget sätt eller hantera ekonomin trots att varningsklockorna ringde ganska tidigt*.

Fredrik bara maler på om hur allt är någon annans fel. Buu för alla som vill stoppa hans kamp och se honom falla! Dumma medierna! Bu för USA! Eeeller? Han ska väl dit och se Bruce? Okej, bara lite bu för USA..

Kanske lurar det senaste tiggarbrevet tillräckligt många nya följare att betala så det bär sig, annars får han tid att fundera över varför det blev som det blev med allt. Kanske kommer han fram till samma insikt som alla andra…

Vill Fredrik köra det här nya spåret får han finna sig i att det kommer gå trögt att få upp farten igen - det verkar som att han har överskattat intresset för hans ”nya” persona och hur engagerade och givmilda de nya följarna är i jämförelse med de som lämnat.

*Avsnitt #388 (2021) som heter ”Rädda Gott Snack”: Jesper frågar om ekonomin i sändning och Fredrik svarar med att han ”klantat sig lite” och kommer behöva ta ansvar för det genom att sänka bådas löner.
Citat:
Anywhoooo, nån kvar här som vill prata FORMATET? Det vore kul!

kram
Tycker segmenten som presenterats för hösten är svagare än någonsin, med typ två undantag. Stora behållningen med att lyssna live (särskilt när snacket i studion är tråkigt) var ju chatten men den är nedstängd på obestämd framtid. Återstår att se ifall någon eller några av alla bra och smarta gäster som är bokade kan väcka intresset till liv, men då måste det komma ett veckoschema till att börja med!

Kram
Citera
2024-09-04, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Dover

Rycker jag min Patreon är det för att det inte håller måttet längre i mina ögon/blivit så pass mycket mindre underhållande, inte för att jag är en böghatande, kvinnohatande Israelienkramare. Men tycker jag inte det håller vill väl Fredrik inte ha mina pengar ändå så ingen skada skedd antar jag. ”Du lämnar inte mig jag lämnar dig först!”

Israelkramare skulle det såklart stå, så korkad är jag inte.

Apropå ploj, vad hände med ploj egentligen? Lyfts ibland att det är dålig stämning. Jag förstod aldrig att något hände, trodde bara han slutade. Dom var ju så jävla på samma plan där ett tag
Citera
2024-09-04, 09:28
Medlem
Lyssnade på tiggarbrevet. Nästan humor. Å ena sidan "Det är inte välgörenhet - kolla på allt ni får... massor av timmar", och i nästa mening "även om ni bara lyssnar ibland eller typ aldrig lyssnar så skeppa in stålar så att vi kan fortsätta"... är väl inte så konstigt att vara motsägelsefull om man är desperat.

Fredrik sökte stålar för rolig och lite spetsig morgonradio. Nu vill han ha samma stålar för aktivistonsdag med Lorentz Tovatt mm. Helt ok, han gör vad han vill. Men känner han sig mobbad och motarbetad för att det inte är samma intäkt är han nog inte så smart som vissa tycker.
Citera
2024-09-04, 18:11
Medlem
lisa.emilia1990s avatar
Men vad ska de göra då? Jag är INTE redo att säga hejdå till Gott Snack, och gå tillbaka till att lyssna på välproddade trista FilipochFredrik-poddar! Gott Snack ÄR UNIKT och måste helt enkelt få fortsätta att överleva!!

Kan vi inte visa Fredrik och hela Gott Snack den kollektiva makten Flashback har, om alla som är här inne går in och antingen uppar eller blir Patreon igen så kommer Gott Snack få fortsätta - och vi kommer ha saker att fortsätta att hat-älska?

Är verkligen inte redo att säga hejdå till Gott Snack ;/ Vilket kommer hända om folk inte börjar pynta upp...
Citera
2024-09-04, 19:37
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlorianKanga
Lyssnade på tiggarbrevet. Nästan humor. Å ena sidan "Det är inte välgörenhet - kolla på allt ni får... massor av timmar", och i nästa mening "även om ni bara lyssnar ibland eller typ aldrig lyssnar så skeppa in stålar så att vi kan fortsätta"... är väl inte så konstigt att vara motsägelsefull om man är desperat.

Fredrik sökte stålar för rolig och lite spetsig morgonradio. Nu vill han ha samma stålar för aktivistonsdag med Lorentz Tovatt mm. Helt ok, han gör vad han vill. Men känner han sig mobbad och motarbetad för att det inte är samma intäkt är han nog inte så smart som vissa tycker.
Har man varit med ett tag vet man ju hur Fredrik bönar och ber när han behöver pengar. Men sen när han har det han behöver skiter han i hälften av vad han lovat.

Nu försöker han locka tillbaka lyssnare med innehåll som liknar mer av gamla Gott Snack. Men varför skulle man vilja betala för att få typ en dag i veckan med kul innehåll för att han ska få fortsätta sin propagandamaskin resterande dagar. Det senaste verkar vara att han tycker att västvärlden ska sluta stötta Ukraina... Som sagt han får köra sin grej men räkna inte med att folk vill sponsra när det bara är hans agenda som gäller och alla som tycker annorlunda ska dumförklaras och tystas ner.
Citera
2024-09-04, 21:58
Medlem
lisa.emilia1990s avatar
jag har varit med från början och vi kan väl alla enas om att ingen som jobbar med Gott Snack har blivit rik, inklusive Fredrik. Det är ju ett passion project som drivs av ett gäng eldsjälar. Och att Fredrik nu ber Patreon om pengar så de inte behöver lägga ner är väl jätterimligt? Eller hur/vad ska han annars göra tänker ni?

Hatet mot Fredrik härinne bubblar sannerligen, men jag har en känsla av att ni håller med mig om att när han är bra - då är han fan bäst i Sverige, och när han är dålig är det fortfarande ganska intressant lyssning. Det är ju han som har dragit igång hela Gott Snack och gjort det till vad det är och utan hans intressanta (kanske lite psykopat/narcisist??)-drag, skulle Gott Snack bara vara mellanmjölk.

Jag kan väl inte vara den enda som är orolig över att GS ska lägga ner? Va fan ska vi lyssna på då? Och vem ska ni störa er på? Jag uppade min patreon till 150 idag, om alla här inne går upp 50kr så kommer skutan kanske hållas levande ett tag till?

Då kan vi även kräva att chatten kommer igång igen!! Låt oss visa lite Flashback power!!!
Citera
2024-09-04, 22:22
Medlem
Citat:
Kan vi inte visa Fredrik och hela Gott Snack den kollektiva makten Flashback har, om alla som är här inne går in och antingen uppar eller blir Patreon igen så kommer Gott Snack få fortsätta - och vi kommer ha saker att fortsätta att hat-älska?

That´s gonna be a no from me dawg
Citera
2024-09-04, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne
Som sagt han får köra sin grej men räkna inte med att folk vill sponsra när det bara är hans agenda som gäller och alla som tycker annorlunda ska dumförklaras och tystas ner.

Exakt. Han får naturligtvis göra vad han vill med sin studio och sitt program. Och så gör jag vad jag vill med mina stålar. Helst utan att någon anklagar den andra för att vara kvinnohatande motståndare till det fria ordet eller nåt sånt.
Citera
2024-09-04, 22:31
Medlem
Citat:
jag har varit med från början och vi kan väl alla enas om att ingen som jobbar med Gott Snack har blivit rik, inklusive Fredrik. Det är ju ett passion project som drivs av ett gäng eldsjälar. Och att Fredrik nu ber Patreon om pengar så de inte behöver lägga ner är väl jätterimligt? Eller hur/vad ska han annars göra tänker ni?

Hatet mot Fredrik härinne bubblar sannerligen, men jag har en känsla av att ni håller med mig om att när han är bra - då är han fan bäst i Sverige, och när han är dålig är det fortfarande ganska intressant lyssning. Det är ju han som har dragit igång hela Gott Snack och gjort det till vad det är och utan hans intressanta (kanske lite psykopat/narcisist??)-drag, skulle Gott Snack bara vara mellanmjölk.

Jag kan väl inte vara den enda som är orolig över att GS ska lägga ner? Va fan ska vi lyssna på då? Och vem ska ni störa er på? Jag uppade min patreon till 150 idag, om alla här inne går upp 50kr så kommer skutan kanske hållas levande ett tag till?

Då kan vi även kräva att chatten kommer igång igen!! Låt oss visa lite Flashback power!!!

Det enda som händer om alla höjer sin patreon är att Fredrik tar det som att produkten är bättre än någonsin.

Jag tycker det vore tråkigt om gott snack gick i graven, men att det är ett passion project berättigar inte till existens. Det som berättigar är tillräckligt många som är redo att betala och för det krävs en bra produkt. Han vill inte göra det som många var beredd att betala för och då ser konsekvenserna ut så här. Det får man ta med i beräkningen.

Jag är kvar som patreon nu, men jag tycker inte att produkten är lika jämnbra som den var förut. Så läggs den ner, trist men jag klarar mig. Finns många företag som gått omkull. Och nej jag är inte en höhö-sd-kille.

Lyssnar lite på avsnitt 100-200. Satan vad kul det var!
Citera
2024-09-04, 23:31
Medlem
Det enda rätta är att ALLA säger upp sina patreons. Det måste ner i botten för att F ska förstå att något grundläggande behöver ändras.

Säg upp skiten nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in