Citat:
Ursprungligen postat av
lisa.emilia1990
… och som lyssnare fattar man ju att det inte alltid varit den bästa arbetsmiljön på redaktionen. Men för mig som konsument och patreon spelar det ju faktiskt inte så stor roll, jag blir glad när jag får bra innehåll två timmar om dagen.
Jättemånga fd. trogna lyssnare/patreons (inkl. jag) som har resonerat så men gett upp och lämnat efter att ha sett hur Fredrik, i egenskap av chef, gång efter annan valt att köra sitt eget race och skita i påföljderna. Det får han ju förstås göra eftersom det är hans morgonradio att bestämma över eller ta ledigt från om han så vill. Känns dock inte så hållbart i längden, t.ex. Ploj-gate.
Jag m.fl. har berömt Fredrik när det varit bra och roliga avsnitt, som sig bör! Men ska han inte behöva ta lite ansvar även när det stormar? Typ som.. alla andra vuxna människor på alla andra arbetsplatser? Fyra år senare kan han t.ex. fortfarande inte ta feedback/synpunkter från betalande lyssnare på ett moget sätt eller hantera ekonomin trots att varningsklockorna ringde ganska tidigt*.
Fredrik bara maler på om hur allt är någon annans fel. Buu för alla som vill stoppa hans kamp och se honom falla! Dumma medierna! Bu för USA! Eeeller? Han ska väl dit och se Bruce? Okej, bara lite bu för USA..
Kanske lurar det senaste tiggarbrevet tillräckligt många nya följare att betala så det bär sig, annars får han tid att fundera över varför det blev som det blev med allt. Kanske kommer han fram till samma insikt som alla andra…
Vill Fredrik köra det här nya spåret får han finna sig i att det kommer gå trögt att få upp farten igen - det verkar som att han har överskattat intresset för hans ”nya” persona och hur engagerade och givmilda de nya följarna är i jämförelse med de som lämnat.
*
Avsnitt #388 (2021) som heter ”Rädda Gott Snack”: Jesper frågar om ekonomin i sändning och Fredrik svarar med att han ”klantat sig lite” och kommer behöva ta ansvar för det genom att sänka bådas löner.
Citat:
Ursprungligen postat av
lisa.emilia1990
Anywhoooo, nån kvar här som vill prata FORMATET? Det vore kul!
kram
Tycker segmenten som presenterats för hösten är svagare än någonsin, med typ två undantag. Stora behållningen med att lyssna live (särskilt när snacket i studion är tråkigt) var ju chatten men den är nedstängd på obestämd framtid. Återstår att se ifall någon eller några av alla
bra och smarta gäster som är bokade kan väcka intresset till liv, men då måste det komma ett veckoschema till att börja med!
Kram