2024-08-28, 13:45
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichelFoucault123
Nu fr dom SLUTA kalla sig Sveriges enda PUNKIGA morgonradio.
Vad r det som r punkigt?

Att stnga av chatten, facebook-gruppen och facebook-chatten?
Haha PUNKIGT vrre!

Skulle snarare kalla det fr Sveriges enda asp-lviga morgonradio!

Fredrik, vart hller du hus?
Nu r vi 1, 1/2 vecka in och du r fortfarande M.I.A?
Fredrik har fullt upp med gstbokningen, lr ju drja ngra veckor innan han r tillbaka med tanke p hur mnga som vill gsta kommunistradion numera.

Frn hans insta igr:
"Det jobbiga med att boka kndisar som gster r att mnga sger nej. Forskare lkare psykologer experter och frfattare tackar typ alltid ja! S det kan ni tnka p nr vi vl fr in en kndis, att jag mejlat 10 till kndisar som sagt nej fr att f den kndisen"

Undrar om han funderat p varfr det inte var ngra problem att f in kndisar fr typ ett r sen.
Citera
2024-08-28, 19:14
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne
Fredrik har fullt upp med gstbokningen, lr ju drja ngra veckor innan han r tillbaka med tanke p hur mnga som vill gsta kommunistradion numera.

Frn hans insta igr:
"Det jobbiga med att boka kndisar som gster r att mnga sger nej. Forskare lkare psykologer experter och frfattare tackar typ alltid ja! S det kan ni tnka p nr vi vl fr in en kndis, att jag mejlat 10 till kndisar som sagt nej fr att f den kndisen"

Undrar om han funderat p varfr det inte var ngra problem att f in kndisar fr typ ett r sen.

Ja, fan va sugen man skulle vara att gsta ngot ht som Fredrik r delaktig i.
Snacket p stan r att man ska hlla sig s lngt bort frn honom som mjligt.
Men tanke p utspel om bojkott av kndisar, rygghuggning av podkollegor och nra vnner och allt som oftast skitsnack om knda gster dagarna efter dom varit dr.

Om jag var en knd person skulle jag hellre gsta Bert Karlsson Youtube kanal n Fredriks podd.
Sitta i den dr deprimerande studion och hra Lady Dahmer flsa i mikrofonen och veta att nr som helst kan Fredrik frska hnga ut och gra bort en infr publik oavsett vad man har gjort.

Minns nr han gav Jesper sparken frn Gott Snack fr att han pratat om ngon som
inte ville att Jesper skulle prata om honom och frskte lxa upp honom - I SNDNING!!
Fr att visa vilken god och fin mnniska han r som inte accepterar att man snackar om folk som inte r p plats och kan frsvara sig.

Fr att sedan bli bstis med Stockholms strsta incel Sebastian Mattson som bygger karrir och yrkesliv om att snacka skit om folk bakom deras rygg. Dessutom stller Fredrik upp i hans podd som tydligt nog heter Bakom Ryggen fr att snacka skit om sin gamla podd-vapendragare Calle.

Helt obegripligt hur empatistrd man kan vara.
Verkar som att storebror Max fick det kapitalet och Fredrik gr helt utan det.
Drivs av hat och frakt. Frmst sjlvfrakt fr man anta?
Citera
2024-08-29, 08:50
Medlem
Kul att absolut ingen frsvarar Fredrik. Sjlv kan jag leva med att han stter kniven i ryggen p alla han trffar och att han totalt saknar sjlvinsikt, men jag drar grnsen vid det ppna judehatet.
Citera
2024-08-29, 09:19
Medlem
YuriOrlovs avatar
Ja. Varfr ska du som kndis riskera att bli baktalad och frnedrad fr att n en publik p ett par tusen?

Problemet r ocks att dom i ett snt lge inte kan frsvara sig fr Fredrik r HELT grnsls, vilket r kul men som kommer med ett pris (s klart). Ingen vill ha att gra med en grnsls person.

Han passar bra ihop med dvrgen som inte heller har ngra grnser utan mejlar varenda tidning s fort Pl satt p henne. Och hon undrar varfr han gjorde slut?

Pl har grnser. Man kan inte tro det, men hur mycket vet man om hans privatliv?

Lite kul att lyssna p gamla Gott snack avsnitt dr Fredrik sitter och raljerar ver den typen av mnniska han nu sjlv har blivit.

Det absolut roligaste r nr han sger att han inte klarar av toxiska mnniskor. 😂 Han sitter allts och slnger ut mnniskor som betalar allas ln. Det kallas kunder och dom lyssnar man normalt p.

Men s i nsta andetag VILL han ha sikter.

Jag uppfattar honom som galnare nu n ngonsin.

Fredrik ska inte dricka och knarka. Dr ligger HELA lsningen fr honom. Dom perioder han hllit sig ifrn det har han levererat och fungerat. Men han hatar sig sjlv fr mycket fr att lta bli.
Citera
2024-08-29, 13:16
Medlem
Kanske borde vara en separat trd, men kan Pl ha dragit p sig bestende hjrnskador i samband med misshandeln? I GS-avsnittet dr han redogr fr den berttar han ocks ovanligt grnslst om hur svinigt Olle Ljungstrm betedde sig mellan varven. Kort sagt: har Pl ftt impulskontrollen/konsekvenstnket bortbankat?
Citera
2024-08-29, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utsoekt
Kanske borde vara en separat trd, men kan Pl ha dragit p sig bestende hjrnskador i samband med misshandeln? I GS-avsnittet dr han redogr fr den berttar han ocks ovanligt grnslst om hur svinigt Olle Ljungstrm betedde sig mellan varven. Kort sagt: har Pl ftt impulskontrollen/konsekvenstnket bortbankat?

Oj den var jag tvungen att lyssna p. Det lter som han kaosat loss rtt bra innan ocks. Avsnitt 793.
Citera
2024-09-01, 10:04
Medlem
lisa.emilia1990s avatar
Trist att ingen r i den hr trden lngre fr att snacka om Gott Snack utan bara spy massa galla ver Fredrik.

Jag tycker att Gott Snack R ett otroligt format, som r helt unikt och oefterhrmligt p den svenska poddhimlen. Jag har lyssnat mer eller mindre sen start och kan sga att ALLA avsnitt dr Fredrik r med r mer eller mindre alltid 100% bttre, n nr han inte r med. Han har en nerv, r svinsmart och lyckas driva samtalet framt s du som lyssnare aldrig blir uttrkad och alltid vill ha mer.

Sen har det som skdare ftt vara spnnande att f vara med p hans transparenta (ngot magstarka?) resa. Sg en annan person i det sltstrukna mediesverige dr man ftt samma inblick? Ibland har det blivit fr mycket t ena hllet ur ett innehllsperspektiv, och som lyssnare fattar man ju att det inte alltid varit den bsta arbetsmiljn p redaktionen. Men fr mig som konsument och patreon spelar det ju faktiskt inte s stor roll, jag blir glad nr jag fr bra innehll tv timmar om dagen.

Avsnittet i fredags var bland det bsta p flera mnader. Nr Gott Snack hller den nivn, d finns det inget som kan sl formatet. Men som jag alltid tyckt - nr t ex Petrina r programledare stnger jag tyvrr av, hur bra gster det n r. I mitt tycke r hon lngrandig, sjlvupptagen, lite trist och lyckas inte driva samtalet framt och stlla frgor, utan vill mest bara hra sin egna rst. r det ngon mer n jag som hller med? Hon sticker ut, och inte p ett bra stt tyvrr...sen blir det ju inte heller bra om ngon praktikant hller i rodret men det r mer frstrligt. Av hela redaktionen finns det faktiskt bara Petrina dr det inte hller tycker jag. Att lyssna p henne r typ: "jag tycker s, jag r s, och jag r si och lt oss prata 5 min huruvida jag hade en drm i natt, Berlin och DJ och jag jag jag jag jag" tills man ba....kanske kul att hra vad typ superintressanta gsten eller sidekicken tycker haha.

Jag ser iaf fram emot en toppenhst av Gott Snack, lskar alla sidekicks just nu och hoppas det kommer in ngra roliga praktikanter ocks. Hon frn Kalmar stack t ex ut i vras

Anywhoooo, nn kvar hr som vill prata FORMATET? Det vore kul!

kram
Senast redigerad av lisa.emilia1990 2024-09-01 kl. 10:21.
Citera
2024-09-01, 15:40
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisa.emilia1990
Trist att ingen r i den hr trden lngre fr att snacka om Gott Snack utan bara spy massa galla ver Fredrik.

Jag tycker att Gott Snack R ett otroligt format, som r helt unikt och oefterhrmligt p den svenska poddhimlen. Jag har lyssnat mer eller mindre sen start och kan sga att ALLA avsnitt dr Fredrik r med r mer eller mindre alltid 100% bttre, n nr han inte r med. Han har en nerv, r svinsmart och lyckas driva samtalet framt s du som lyssnare aldrig blir uttrkad och alltid vill ha mer.

Sen har det som skdare ftt vara spnnande att f vara med p hans transparenta (ngot magstarka?) resa. Sg en annan person i det sltstrukna mediesverige dr man ftt samma inblick? Ibland har det blivit fr mycket t ena hllet ur ett innehllsperspektiv, och som lyssnare fattar man ju att det inte alltid varit den bsta arbetsmiljn p redaktionen. Men fr mig som konsument och patreon spelar det ju faktiskt inte s stor roll, jag blir glad nr jag fr bra innehll tv timmar om dagen.

Avsnittet i fredags var bland det bsta p flera mnader. Nr Gott Snack hller den nivn, d finns det inget som kan sl formatet. Men som jag alltid tyckt - nr t ex Petrina r programledare stnger jag tyvrr av, hur bra gster det n r. I mitt tycke r hon lngrandig, sjlvupptagen, lite trist och lyckas inte driva samtalet framt och stlla frgor, utan vill mest bara hra sin egna rst. r det ngon mer n jag som hller med? Hon sticker ut, och inte p ett bra stt tyvrr...sen blir det ju inte heller bra om ngon praktikant hller i rodret men det r mer frstrligt. Av hela redaktionen finns det faktiskt bara Petrina dr det inte hller tycker jag. Att lyssna p henne r typ: "jag tycker s, jag r s, och jag r si och lt oss prata 5 min huruvida jag hade en drm i natt, Berlin och DJ och jag jag jag jag jag" tills man ba....kanske kul att hra vad typ superintressanta gsten eller sidekicken tycker haha.

Jag ser iaf fram emot en toppenhst av Gott Snack, lskar alla sidekicks just nu och hoppas det kommer in ngra roliga praktikanter ocks. Hon frn Kalmar stack t ex ut i vras

kram

Dr tycker jag tvrtom. Tycker att Petrina r verlgset roligast att lyssna p. Hon r vass och kul p alla stt.
Trkigast r Dahmer och praktikanterna.
Citera
2024-09-01, 16:06
Medlem
Citat:

kram
Det hr hade jag kunnat skriva sjlv. Jag lyssnar numera fr sllan fr att kunna uttala mig om praktikanter och sidekicks, men ja, Fredrik r ett krk p mnga stt men bidrar ALLTID med en subtil och finurlig humoristisk dra kombinerat med en avmtt leverans och s lnge det frhller sig p det sttet orkar jag inte bry mig om hans andra tillkortakommanden.

Petrina har vuxit in i rollen men r fortfarande alldeles fr medveten om frtrffligheten i sina egna sm instick eller teser (som ofta inte alls r s roliga eller nydanande). Effektskeri r det bsta ordet jag kommer p. Och det blir forcerat.

Blir ocks tydligt p Instagram dr hon frsker med ett formsprk la Sderholm/Frndfors men vldigt sllan nr hela vgen.
Senast redigerad av efterskalvet 2024-09-01 kl. 16:16.
Citera
2024-09-01, 18:20
Medlem
YuriOrlovs avatar
Citat:

kram

Det r vl drfr man kommenterar och blir s jvla frustrerad nr Fredrik beter sig som en idiot. Fr han har "DET" men han stter krogben p sig sjlv. Man vet ju hur bra programmet kan vara, och vill grna att dom nr dit s mnga gnger som mjligt.

Det r ju inte direkt s att man gr in och kommenterar "urskta" podden. Fr man bryr sig noll.

Petrina ska bara prata om att hon r kt och snuskig och 100% (vi har frsttt det nu) om sig sjlv och avbrytar ALLTID vilket gr att flowet frsvinner. Jag irriterar mig mer och mer p henne. Tror dock hon skulle kunna bli bra om hon tar till sig kritiken. Hon r ju inte korkad.
Citera
2024-09-03, 18:41
Medlem
De brjar bli desperata och tigger patreons nu 😂 Fredde sger att gott snack blder pengar. Mrkligt, fr ngon vecka sedan var det ju inte ett problem och Fredde kunde offra sina medarbetare som martyrer. Som den lilla narcissist du r Fredde s lser du givetvis hr. ppna upp era patreon stats igen s man kan f garva!

Lgg ner Gott Snack bara. Ingen bryr sig ens lngre 😂
Citera
2024-09-03, 19:00
Citat:
Ursprungligen postat av Hackie
De brjar bli desperata och tigger patreons nu 😂 Fredde sger att gott snack blder pengar. Mrkligt, fr ngon vecka sedan var det ju inte ett problem och Fredde kunde offra sina medarbetare som martyrer. Som den lilla narcissist du r Fredde s lser du givetvis hr. ppna upp era patreon stats igen s man kan f garva!

Lgg ner Gott Snack bara. Ingen bryr sig ens lngre 😂

https://poddtoppen.se/podcast/149090...drik-soderholm

Nu behver vi ER! Hsten och framtiden

Det blser p rejlt p GS-sj! Vi har en ENORM tro p framtiden, vldigt mycket kul inbokat. MEN fra att kunna gra det s behver vi er! Hr kommer ett rligt men hoppfullt budskap om lget just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in