Trist att ingen är i den här tråden längre för att snacka om Gott Snack utan bara spy massa galla över Fredrik.
Jag tycker att Gott Snack ÄR ett otroligt format, som är helt unikt och oefterhärmligt på den svenska poddhimlen. Jag har lyssnat mer eller mindre sen start och kan säga att ALLA avsnitt där Fredrik är med är mer eller mindre alltid 100% bättre, än när han inte är med. Han har en nerv, är svinsmart och lyckas driva samtalet framåt så du som lyssnare aldrig blir uttråkad och alltid vill ha mer.
Sen har det som åskådare fått vara spännande att få vara med på hans transparenta (något magstarka?) resa. Säg en annan person i det slätstrukna mediesverige där man fått samma inblick? Ibland har det blivit för mycket åt ena hållet ur ett innehållsperspektiv, och som lyssnare fattar man ju att det inte alltid varit den bästa arbetsmiljön på redaktionen. Men för mig som konsument och patreon spelar det ju faktiskt inte så stor roll, jag blir glad när jag får bra innehåll två timmar om dagen.
Avsnittet i fredags var bland det bästa på flera månader. När Gott Snack håller den nivån, då finns det inget som kan slå formatet. Men som jag alltid tyckt - när t ex Petrina är programledare stänger jag tyvärr av, hur bra gäster det än är. I mitt tycke är hon långrandig, självupptagen, lite trist och lyckas inte driva samtalet framåt och ställa frågor, utan vill mest bara höra sin egna röst. Är det någon mer än jag som håller med? Hon sticker ut, och inte på ett bra sätt tyvärr...sen blir det ju inte heller bra om någon praktikant håller i rodret men det är mer förstårligt. Av hela redaktionen finns det faktiskt bara Petrina där det inte håller tycker jag. Att lyssna på henne är typ: "jag tycker så, jag är så, och jag är si och låt oss prata 5 min huruvida jag hade en dröm i natt, Berlin och DJ och jag jag jag jag jag" tills man ba....kanske kul att höra vad typ superintressanta gästen eller sidekicken tycker haha.
Jag ser iaf fram emot en toppenhöst av Gott Snack, älskar alla sidekicks just nu och hoppas det kommer in några roliga praktikanter också. Hon från Kalmar stack t ex ut i våras
Anywhoooo, nån kvar här som vill prata FORMATET? Det vore kul!
kram