2024-09-05, 00:22
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisa.emilia1990
Och att Fredrik nu ber Patreon om pengar så de inte behöver lägga ner är väl jätterimligt? Eller hur/vad ska han annars göra tänker ni?
Well, det är såklart rimligt att han tigger pengar, (hör ju inte direkt till ovanligheten), men att folk faktiskt ska stötta honom är inte speciellt rimligt. Allt det negativa runt Gott Snack väger numera mycket tyngre än det positiva. Det skulle utan problem gå att sammanställa en lista med 200 ggr som han betett sig som en fitta mot antingen kollegor, gäster eller hängivna paterons. Varför skulle någon vilja fortsätta bidra till denna dekadens?

Du skriver att han fan är bäst i Sverige. På vad? ...att behandla sina kollegor väl? ...att ta in åsikter och tankar från paterons som stöttat honom i ur och skur? ...att inte bli aggressiv och dryg så fort någon har en annan åsikt än honom?

Jag avföljde honom och Gott Snack på alla sociala medier för 1 månad sen. Ett av de bättre besluten jag gjort. Otroligt uppfriskande att inte se hans frenetiska spammande i flödet. Rekommenderar varmt!
Citera
2024-09-05, 03:09
Medlem
Citat:
Men vad ska de göra då? Jag är INTE redo att säga hejdå till Gott Snack, och gå tillbaka till att lyssna på välproddade trista FilipochFredrik-poddarw! Gott Snack ÄR UNIKT och måste helt enkelt få fortsätta att överleva!!

Kan vi inte visa Fredrik och hela Gott Snack den kollektiva makten Flashback har, om alla som är här inne går in och antingen uppar eller blir Patreon igen så kommer Gott Snack få fortsätta - och vi kommer ha saker att fortsätta att hat-älska?

Är verkligen inte redo att säga hejdå till Gott Snack ;/ Vilket kommer hända om folk inte börjar pynta upp...

Ehm nej. Att avfölja hela spektaklet är det bästa beslutet jag tagit sedan jag raderade mitt twitterkonto. DET borde hela flashback göra. Vilken inre frid att slippa provoceras av dessa människor
Citera
2024-09-05, 08:23
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
jag har varit med från början och vi kan väl alla enas om att ingen som jobbar med Gott Snack har blivit rik, inklusive Fredrik. Det är ju ett passion project som drivs av ett gäng eldsjälar. Och att Fredrik nu ber Patreon om pengar så de inte behöver lägga ner är väl jätterimligt? Eller hur/vad ska han annars göra tänker ni?

Hatet mot Fredrik härinne bubblar sannerligen, men jag har en känsla av att ni håller med mig om att när han är bra - då är han fan bäst i Sverige, och när han är dålig är det fortfarande ganska intressant lyssning. Det är ju han som har dragit igång hela Gott Snack och gjort det till vad det är och utan hans intressanta (kanske lite psykopat/narcisist??)-drag, skulle Gott Snack bara vara mellanmjölk.

Jag kan väl inte vara den enda som är orolig över att GS ska lägga ner? Va fan ska vi lyssna på då? Och vem ska ni störa er på? Jag uppade min patreon till 150 idag, om alla här inne går upp 50kr så kommer skutan kanske hållas levande ett tag till?

Då kan vi även kräva att chatten kommer igång igen!! Låt oss visa lite Flashback power!!!

Du oroar dig för mycket för att han ska lägga ner bara för att han inte lyckas lura in fler patreons nu, han har fortfarande folk att sparka för att kunna betala sig själv varje månad, och kommer driva programmet själv så länge det finns idioter som är villiga att betala honom för det. Han har ägnat senaste åren till att göra sig själv helt oanställningsbar i andra sammanhang än det här, så det här programmet är hans enda alternativ för att kunna fortsätta finansiera sitt Vilda Liv.
Citera
2024-09-05, 08:34
Medlem
Citat:
Men vad ska de göra då? Jag är INTE redo att säga hejdå till Gott Snack, och gå tillbaka till att lyssna på välproddade trista FilipochFredrik-poddar! Gott Snack ÄR UNIKT och måste helt enkelt få fortsätta att överleva!!

Kan vi inte visa Fredrik och hela Gott Snack den kollektiva makten Flashback har, om alla som är här inne går in och antingen uppar eller blir Patreon igen så kommer Gott Snack få fortsätta - och vi kommer ha saker att fortsätta att hat-älska?

Är verkligen inte redo att säga hejdå till Gott Snack ;/ Vilket kommer hända om folk inte börjar pynta upp...

Om du vill pynta pengar för nazist-radio är det så klart upp till dig. Än så länge lever vi ett demokratiskt samhälle som tur är.
Citera
2024-09-05, 13:29
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichelFoucault123

För att sedan bli bästis med Stockholms största incel Sebastian Mattson ?

En incel med fru och barn. Fast du kanske menar incel i nån sorts allmän betydelse typ "tönt"?
Citera
2024-09-05, 18:46
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Dover
Israelkramare skulle det såklart stå, så korkad är jag inte.

Apropå ploj, vad hände med ploj egentligen? Lyfts ibland att det är dålig stämning. Jag förstod aldrig att något hände, trodde bara han slutade. Dom var ju så jävla på samma plan där ett tag
Tror det finns en rätt bra sammanfattning längre bak i tråden men vad jag minns från det så konfronterade Ploj Fredrik eftersom han var orolig bland annat för hans eskalerande missbruk av svamp samtidigt som han satt konstant kollade videos och bilder på döda från Gaza (jättebra kombo med svamp…). Fredrik klarar ju som känt inte kritik och gav Ploj kicken med förklaringen att han måste frigöra pengar till dom nya ”roliga segmenten” inför vårsäsongen. Det var droppen för Ploj och han krävde tillbaka pengar som han lånat ut, 100k eller så och då lackade Fredrik ur och kände sig förrådd.

Edit: Hittade bilderna med Plojs version av vad som hände https://imgur.com/a/v2siUtE
Senast redigerad av snurrebox 2024-09-05 kl. 18:54.
Citera
2024-09-05, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurrebox
Tror det finns en rätt bra sammanfattning längre bak i tråden men vad jag minns från det så konfronterade Ploj Fredrik eftersom han var orolig bland annat för hans eskalerande missbruk av svamp samtidigt som han satt konstant kollade videos och bilder på döda från Gaza (jättebra kombo med svamp…). Fredrik klarar ju som känt inte kritik och gav Ploj kicken med förklaringen att han måste frigöra pengar till dom nya ”roliga segmenten” inför vårsäsongen. Det var droppen för Ploj och han krävde tillbaka pengar som han lånat ut, 100k eller så och då lackade Fredrik ur och kände sig förrådd.

Edit: Hittade bilderna med Plojs version av vad som hände https://imgur.com/a/v2siUtE

Jävlar.. den soppan hade jag missat och var ändå kritisk till hur Fredrik behandlat kollegor och vänner. Ploj kändes ju verkligen som en person som ställde upp, och han som gammal militär vet nog en del om att se hemskheter också, så att det skulle varit något annat än att välvilja känns osannolikt också.
Citera
2024-09-06, 00:37
Medlem
Citat:
Israelkramare skulle det såklart stå, så korkad är jag inte.

Apropå ploj, vad hände med ploj egentligen? Lyfts ibland att det är dålig stämning. Jag förstod aldrig att något hände, trodde bara han slutade. Dom var ju så jävla på samma plan där ett tag

Han var skyldig Ploj massa pengar och hanterade inte det särskilt bra. Minns att Ploj sågade honom rätt rejält.
Citera
2024-09-07, 17:25
Medlem
Fredrik: Öser konsekvent ur sig hat mot de som lyssnar på hans produkt. Gör sig på löpande band av med alla sina "vänner" som lyssnarna byggt upp relation till. Tar in självaste jävla Hamas på intervju.
Också Fredrik: Var tog alla lyssnare vägen?
Citera
2024-09-07, 17:43
Medlem
Det är bara en tidsfråga innan August ryker och Fredrik låtsas att han aldrig har existerat
Citera
2024-09-11, 14:37
Medlem
Nu är det nytt inlägg på Insta om att det behövs patreons eller så går det i graven.

”Om det kostar hela mitt uppehälle kan jag inte fortsätta. I slutändan måste jag också överleva”

Ja och då blir det 8-17 jobb, ingen aktivism och inga intervjuer. Då hade det ju lika gärna gott snack kunnat va kul och leva kvar.

”Vi gör en jävligt bra grej och vi förtjänar att finnas tycker jag”

Ja problemet är ju att kunderna kanske inte kan påverka innehållet men det är först när någon vill betala för en produkt som den har ett existensberättigande. Är det för få som vill betala så är det en hint.

Skulle såklart ha berättat det för Fredrik snarare än skriva här, men jag orkar inte bli lablead som stöttare till folkmord, bli påhoppad av hans andra följare etc. Jag är glad över att han tar ställning för Palestina, är det någon sida jag är på i den här konflikten så är det Palestinas och jag mår dåligt över att det pågår ett folkmord. Det handlar BARA om att produkten blivit skit. Och det kommer han ändå vägra att ta in.
Citera
2024-09-11, 16:58
Medlem
Citat:
Nu är det nytt inlägg på Insta om att det behövs patreons eller så går det i graven.

”Om det kostar hela mitt uppehälle kan jag inte fortsätta. I slutändan måste jag också överleva”

Ja och då blir det 8-17 jobb, ingen aktivism och inga intervjuer. Då hade det ju lika gärna gott snack kunnat va kul och leva kvar.

”Vi gör en jävligt bra grej och vi förtjänar att finnas tycker jag”

Ja problemet är ju att kunderna kanske inte kan påverka innehållet men det är först när någon vill betala för en produkt som den har ett existensberättigande. Är det för få som vill betala så är det en hint.

Skulle såklart ha berättat det för Fredrik snarare än skriva här, men jag orkar inte bli lablead som stöttare till folkmord, bli påhoppad av hans andra följare etc. Jag är glad över att han tar ställning för Palestina, är det någon sida jag är på i den här konflikten så är det Palestinas och jag mår dåligt över att det pågår ett folkmord. Det handlar BARA om att produkten blivit skit. Och det kommer han ändå vägra att ta in.

Detta är ett ganska bra exempel på att det endast är antisemiter som fortsatt lyssnar på Gott snack.

Den dag Fredriks nazist-radio drar sitt sista andetag kommer jag att fira ordentligt. Rasister förtjänar all olycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in