Citat:
Ursprungligen postat av
RussellHammond
Vad var det som kändes som steg tillbaka? Tycker det hela tiden skojas om att folk kommer med svagt innehåll, svaga spaningar, att han (Geniet) är den i gruppen är känd. Ibland skojas det till och med om att gäster gjort dåligt ifrån sig. Oftast i förbifarten. Doloroean här noterade dock mkt riktigt det inkonsekventa i att bli upprörd när Jesper gör samma sak. Att det här var på fyllan och sagt med mer förakt (mot patreons/folk i chatten?) är klandervärt absolut, men ser inte riktigt vad som är ”nytt”. Ser samma syrlige snubbe bara.
Förstår vad du menar, men jag tycker att detta har sagts med någon slags underton av kärlek eller i alla fall glimt i ögat. Här var det bara ren och skär förakt. Det här kom från hjärtat, jag tycker att det är jättetydligt.
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Om han faktiskt tycker att patreons/chatten-personerna som adopterar lingot och skickar in pengar är lowlifes har jag fan ingen aning om. Min känsla säger nej, men att han gillar att skoja om ”myten” om det. Men vad fan vet jag?
Min känsla säger tyvärr tvärtom men att han hittills varit duktig på att dölja det alternativt aktivt försökt jobba bort den sidan. Tillsammans med alkohol blir det JU ofta så som det blev nu. Saker och ting som man har inom sig kommer ut. Att han har lätt för att förakta människor är ingen nyhet. Just den här klicken av människor som är Patreons är liksom losers by default i Fredriks värld - ”hur fan kan man följa en radioshow så slaviskt, bli Patreon, och försöka anamma vårt språk? Jävla nollor”. Han utgår liksom från sig själv. Han ÄR något och de som följer honom ÄR således inte något.