2020-05-16, 16:55
Medlem
Kungens.hands avatar
Var Fredrik mitt uppe i ett återfall igår? Kul för chatten att bli kallad whitetrash av en pundare

Kul att detta humanistiska vänsterpack har en sådan människosyn att man kan vräka ur sig sådan skit om patreons.

Slutet var verkligen ett haveri. Är redaktören avlönad nu? Han borde ha dragit av strömmen i lokalen när avsnittet havererade. Hoppas Tora, som var den enda som höll nivå, inte vill komma tillbaka pga detta.

Nästa patreon mål kanske borde vara terapitimmar till Söderholm?
Citera
2020-05-16, 17:02
Medlem
Gott Snack har över 1900 patreons, va drygt 180(?) i chatten sista 40 enligt vad Tora sa under programmet.

Sluta gråt, tyder bara på att ni känner er träffade och saknar humor.
Citera
2020-05-16, 17:19
Medlem
fresh-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolorean
För mig är det några saker. Första, att han har under hela GS försökt branda om sig från ett osympatiskt as till mer trevlig. Tror tidiga FB-inlägg faktiskt hade en del med det att göra, men också Jespers ständiga (och rimliga) vurm för folk som är trevliga. Insikten att han nog egentligen är ett osympatiskt as var tråkig för mig i alla fall. Trodde ändå han hade förändrats.

Detta.
Citera
2020-05-16, 17:24
Medlem
Kan någon berätta vad det var som hände exakt för oss som inte riktigt är med på patreontåget än?
Citera
2020-05-16, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolorean
För mig är det några saker. Första, att han har under hela GS försökt branda om sig från ett osympatiskt as till mer trevlig. Tror tidiga FB-inlägg faktiskt hade en del med det att göra, men också Jespers ständiga (och rimliga) vurm för folk som är trevliga. Insikten att han nog egentligen är ett osympatiskt as var tråkig för mig i alla fall. Trodde ändå han hade förändrats.

Hm, intressant. Beror väl på vad man "sett" kanske. Där en (du?) kanske sett en förändring har jag sett typ samma person genom hela projektet. Känner ju inte honom privat, men alltid uppfattat Fredrik lite som Nichlas Niemi. Inte särskilt varm eller 'ytligt trevlig' men ändå jävligt rak, rolig, kan vara jävligt bitsk men alltigenom en bra person. Tror som sagt snarare Fredrik ibland går på myten om "innehållsmänniskor" och att är man minsta okarismatisk eller "vanlis" (ett uttryck han sagt han hatar?) är man ointressant. Det var det budskapet hans rant gav mig. Tror som sagt mer att det är en pose snarare än att han faktiskt tycker så. Vore ju otroligt märkligt eftersom hela det här är gräsrotsfinansierat av folk som inte hänger med Gårdinger och Fördoms-Emil och allt vad dom heter. The very same folks som han vill sprida ljus över. (Typ Jesper)
Citera
2020-05-16, 17:27
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fresh-p
Håller helt med. Hade glömt den biten. Enormt respektlöst framförallt mot de som jobbar 2h om dagen varenda jävla vardag i den trånga lokalen (Jesper, Zorbas, Calle). Hur jävla fräscht tror han att det är för dem egentligen? Nu får de dessutom leva med vetskapen om det. Snacka om arbetsmiljöproblem. Hans lägenhet ligger dessutom precis ovanför studion vilket gör det än mer oförståeligt.
Ja, riktigt sunkigt och snuskigt för alla andra som behöver vistas i lokalen. Tora nämnde t.ex. en soffa i lokalen, och hon tyckte det var ofräscht att veta att Fredrik använder den till att ha sex och spruta sperma över den.

Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Herregud vad ni är pryda, vänd er till Kyrkans Tidning.
Jag tyckte det var en helt rimlig reaktion från Tora som blev äcklad när Fredrik pratade om hur han sprutat sperma på hennes mikrofon.
Citera
2020-05-16, 17:41
Medlem
fresh-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Tror som sagt snarare Fredrik ibland går på myten om "innehållsmänniskor" och att är man minsta okarismatisk eller "vanlis" (ett uttryck han sagt han hatar?) är man ointressant. Det var det budskapet hans rant gav mig.)

Förstår faktiskt inte hur du kan dra den slutsatsen av hans rant. För mig var det som att han, när han var packad, något irriterad och med storhetsvansinne lättade på trycket och gick tillbaka många steg i - vad jag tycker mig kunna se iaf - sin personliga utveckling.

Eller du menar att han utgår från att chatten är s.k. ”vanlisar” långtutifrån bögda som saknar hans unika egna öga för innehåll och att han föraktar dessa människor som på något sätt höjer Gott Snack, creddar dem i facebookgruppen, skickar positiva DMs, försöker sig på ”Gott Snack”-lingon och ”hjälper” till med kulten kring Gott Snack? Jo, dessa människorna föraktar han mest av allt. Jag förstår honom. Det är pajjigt. Nästan som groupies. Men att han iaf ger uttryck för det på det här sättet är fan riktigt förnedrande.
Senast redigerad av fresh-p 2020-05-16 kl. 17:48.
Citera
2020-05-16, 17:43
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semuor
Haha precis. Geniet verkar ha lyssnat och fått Lingo-inspiration av Axel Luo Öhman från Haveristerna. Lyssnare/chat ska skjuta sig själv i munnen, hugga en yxa i fittan. De är white-trash, losers, bondlurkar, losers från landet, luder från landet, och allt vad han sa. ”Patreons ska stoppa upp sina äckliga pledges i röven i sina meningslösa jävls fittliv”. Det var mycket på samma gång, haha. Han känner sig lite cool när han vågar skälla så, det hör man.

Jesper sitter och håller med Geniet vad han säger om chatten samtidigt som han tigger swish från exakt samma personer som utgörs av chatten för nån meningslös oförberedd jävla quiz.

Zorbas (Joakim Johansson) som nyss gått in som avlönad (av lyssnare/chat) sitter och vrålar ”ÖÖHH STÄNG AVRÅÅ OM DE INTE PASSAR” - oh the irony.

Patetiskt.

"Yxan i fittan" var en referens till Kringlan Svensson som var full i Alla Mina Kamrater och inte visste var gränsen gick: https://www.sydsvenskan.se/2015-11-1...ar-som-flabbar

Men jag håller med dig, Fredrik tror att han är så mycket bättre än alla sina lyssnare för att han bor på Södermalm, när han spyr galla på alla "lantisar" som är Patreons. Vad vet han om sina lyssnare och var de bor? Jäkla översittare som tror sig ha respekt för att han bor på Söder.
Citera
2020-05-16, 17:48
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elof.Eldslukare
Tror Fredrik att det blir lättare att få dit gäster när han använder studion som ett sexnäste?

Ofta siktar han mot relativt prominenta gäster dessutom. Känns inte så värdigt att komma och gästa i hans sexstudio med skumma fläckar här och var.

Precis, han är besviken i samma avsnitt över att Henrik Schyffert (och Martin Soneby) inte vill vara med som gäster. Vad konstigt att man kanske inte vill sitta med Fredrik i hans trånga sex- och runkrum med spermafläckar för att sända morgonradio. Är man Henrik Schyffert så finns det nog andra radiokanaler med fräschare studiorum att gästa i.
Citera
2020-05-16, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fresh-p
Förstår faktiskt inte hur du kan dra den slutsatsen av hans rant. För mig var det som att han, när han var packad, något irriterad och med storhetsvansinne lättade på trycket och gick tillbaka många steg i - vad jag tycker mig kunna se iaf - sin personliga utveckling.

Vad var det som kändes som steg tillbaka? Tycker det hela tiden skojas om att folk kommer med svagt innehåll, svaga spaningar, att han (Geniet) är den i gruppen är känd. Ibland skojas det till och med om att gäster gjort dåligt ifrån sig. Oftast i förbifarten. Doloroean här noterade dock mkt riktigt det inkonsekventa i att bli upprörd när Jesper gör samma sak. Att det här var på fyllan och sagt med mer förakt (mot patreons/folk i chatten?) är klandervärt absolut, men ser inte riktigt vad som är ”nytt”. Ser samma syrlige snubbe bara. Risken är väl att man låter skämt/jargong bli en del av ens värderingar.
Om han faktiskt tycker att patreons/chatten-personerna som adopterar lingot och skickar in pengar är lowlifes har jag fan ingen aning om. Min känsla säger nej, men att han gillar att skoja om ”myten” om det. Men vad fan vet jag?
Senast redigerad av RussellHammond 2020-05-16 kl. 17:55.
Citera
2020-05-16, 17:54
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbelista
Kan någon berätta vad det var som hände exakt för oss som inte riktigt är med på patreontåget än?
Avsnittet från igår är tillgängligt för alla att ladda ner och lyssna på.
Citera
2020-05-16, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Ja, riktigt sunkigt och snuskigt för alla andra som behöver vistas i lokalen. Tora nämnde t.ex. en soffa i lokalen, och hon tyckte det var ofräscht att veta att Fredrik använder den till att ha sex och spruta sperma över den.

Jag tyckte det var en helt rimlig reaktion från Tora som blev äcklad när Fredrik pratade om hur han sprutat sperma på hennes mikrofon.

Ja, man kan bli äcklad av tanken men alla förstår att det var ett skämt. Din homofobi gör sig tydlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in