Citat:
Ursprungligen postat av
divadude
Jag är nog en av de få som tycker att "redaktionsmåndag" är den tråkigaste dagen i veckan. Runkar av varandra och höjdpunkterna är när en gäst bjuder till.
T.ex. när Gusten Dahlin berättade om sin månad med Ken Ring eller när Peter Wahlbeck gick bananas. Det är det som får mig att lyssna på Gott Snack.
Annars är det södertöntar som lever i sin bubbla utan någon instinkt. Denna August är bara pain in the ass, Ploj har backat ifrån att stå för sina egna riktiga tankar och André är bara en kille som stryker alla medhårs. Sedan har vi Ballafjang med noll världsvana som levt på en räkmacka hela sitt liv men tycker det är edgy att vara vänster. (när hela hans bekantskapskrets delar samma åsikt)
Jag har talat mig varm om redaktionsmåndagar, men det är i princip uteslutande för att det är då Max är med. Annars tycker jag det ofta blir rätt träligt att lyssna på med Burgir-skämt, egots tolkning och allt vad det är som vevas in absurdum. Förstår inte hur dom inte tröttnar på sig själva. Drivande i allt detta är naturligtvis den gode Ploj som när något av ovan skämt dras för tionde gången får avsändaren att känna sig helfestlig.
Jag kan sakna första våren GS körde och den approach man hade mot gästerna: mycket tid, seriöst anslag, inga himmelshöga föreställningar om magiska möten men där Fredrik och Jesper alltid hade något halvt oförskämt, makabert och humoristisk bakom örat. Idag är antingen gästerna för okända eller så ska dom lyssna på någon annans segment och få en halvtimme på slutet. Där måste man tänka om.