2022-01-15, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Med tanke på att Chile inte är ens 10 mil brett så får det där anses som att hela Chile har järnväg… Det finns järnvägar i Sydamerika och man kan tågluffa, fattar inte vad du fått för dille.

Haha, nej... Om du ser bilden jag länkade och vet hur avlångt Chile är förstår du hur liten del av Chile som har järnvägar.

Du kan inte tågluffa i Sydamerika, notera att Brasilien är lite mindre än hela Europa så du förstår kanske hur avlångt Chile är.

Jag har spenderat nio månader i Sydamerika, har du ens lämnat hemmet? Det är buss som gäller i Sydamerika. Tunnelbana finns men hårt bevakad, tro mig som klottrare.
Citera
2022-01-15, 14:20
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttrakad90
Jag tyckte att det var bitvis trevligt men det var ju enormt ostrukturerat/högljutt och väldigt flamsigt.

Men å andra sidan så tycker jag att alla avsnitt utan Fredrik är bättre avsnitt...har verkligen lärt mig avsky den människan varje gång jag hör hans röst, så otroligt ocharmig och otrevlig personlighet så man spyr

Och så fort han kommer tillbaka in i dessa uppsnack avsnitt så är avsnitten direkt 15 min långa istället för att de får feeling och kör på i två timmar ändå, så otroligt tråkigt

Ok. Men förutom Jesper då? Det var lite det som var frågan. Hur mycket självgående karisma och intresseskapande finns i det gäng killröster som agerar utfyllnad förutom Fredrik och Jesper .
Jag känner: noll.
Det är nästan märkligt att lyssna på när båda hussarna är borta. De är ju inte ens rookies eller kandidater för tronen eller så.
Citera
2022-01-15, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Ok. Men förutom Jesper då? Det var lite det som var frågan. Hur mycket självgående karisma och intresseskapande finns i det gäng killröster som agerar utfyllnad förutom Fredrik och Jesper .
Jag känner: noll.
Det är nästan märkligt att lyssna på när båda hussarna är borta. De är ju inte ens rookies eller kandidater för tronen eller så.

Jag är nog en av de få som tycker att "redaktionsmåndag" är den tråkigaste dagen i veckan. Runkar av varandra och höjdpunkterna är när en gäst bjuder till.

T.ex. när Gusten Dahlin berättade om sin månad med Ken Ring eller när Peter Wahlbeck gick bananas. Det är det som får mig att lyssna på Gott Snack.

Annars är det södertöntar som lever i sin bubbla utan någon instinkt. Denna August är bara pain in the ass, Ploj har backat ifrån att stå för sina egna riktiga tankar och André är bara en kille som stryker alla medhårs. Sedan har vi Ballafjang med noll världsvana som levt på en räkmacka hela sitt liv men tycker det är edgy att vara vänster. (när hela hans bekantskapskrets delar samma åsikt)
Citera
2022-01-15, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Jag är nog en av de få som tycker att "redaktionsmåndag" är den tråkigaste dagen i veckan. Runkar av varandra och höjdpunkterna är när en gäst bjuder till.

T.ex. när Gusten Dahlin berättade om sin månad med Ken Ring eller när Peter Wahlbeck gick bananas. Det är det som får mig att lyssna på Gott Snack.

Annars är det södertöntar som lever i sin bubbla utan någon instinkt. Denna August är bara pain in the ass, Ploj har backat ifrån att stå för sina egna riktiga tankar och André är bara en kille som stryker alla medhårs. Sedan har vi Ballafjang med noll världsvana som levt på en räkmacka hela sitt liv men tycker det är edgy att vara vänster. (när hela hans bekantskapskrets delar samma åsikt)
Jag har talat mig varm om redaktionsmåndagar, men det är i princip uteslutande för att det är då Max är med. Annars tycker jag det ofta blir rätt träligt att lyssna på med Burgir-skämt, egots tolkning och allt vad det är som vevas in absurdum. Förstår inte hur dom inte tröttnar på sig själva. Drivande i allt detta är naturligtvis den gode Ploj som när något av ovan skämt dras för tionde gången får avsändaren att känna sig helfestlig.

Jag kan sakna första våren GS körde och den approach man hade mot gästerna: mycket tid, seriöst anslag, inga himmelshöga föreställningar om magiska möten men där Fredrik och Jesper alltid hade något halvt oförskämt, makabert och humoristisk bakom örat. Idag är antingen gästerna för okända eller så ska dom lyssna på någon annans segment och få en halvtimme på slutet. Där måste man tänka om.
Senast redigerad av efterskalvet 2022-01-15 kl. 15:46.
Citera
2022-01-15, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Jag har talat mig varm om redaktionsmåndagar, men det är i princip uteslutande för att det är då Max är med. Annars tycker jag det ofta blir rätt träligt att lyssna på med Burgir-skämt, egots tolkning och allt vad det är som vevas in absurdum. Förstår inte hur dom inte tröttnar på sig själva. Drivande i allt detta är naturligtvis den gode Ploj som när något av ovan skämt dras för tionde gången får avsändaren att känna sig helfestlig.

Jag kan sakna första våren GS körde och den approach man hade mot gästerna: mycket tid, seriöst anslag, inga himmelshöga föreställningar om magiska möten men där Fredrik och Jesper alltid hade något halvt oförskämt, makabert och humoristisk bakom örat. Idag är antingen gästerna för okända eller så ska dom lyssna på någon annans segment och få en halvtimme på slutet. Där måste man tänka om.

Fredrik känns ju något omotiverad och verkar tycka nu att han ska göra ”viktigare” saker så som sin traumapodd med Ola. För nån månad sedan bönade och bad man följarna om mer donationer och nu gäspar man sig igenom en månad.
Citera
2022-01-15, 20:41
Medlem
Citat:
Haha, nej... Om du ser bilden jag länkade och vet hur avlångt Chile är förstår du hur liten del av Chile som har järnvägar.

Du kan inte tågluffa i Sydamerika, notera att Brasilien är lite mindre än hela Europa så du förstår kanske hur avlångt Chile är.

Jag har spenderat nio månader i Sydamerika, har du ens lämnat hemmet? Det är buss som gäller i Sydamerika. Tunnelbana finns men hårt bevakad, tro mig som klottrare.
Visst förstår man din poäng men det blir ju lite extremt att påstå att det inte finns järnväg i hela sydamerika.

Gällande storleksjämförelse mellan Chile och Europa så finns här en pedagogisk bild som bekräftar vad du påstår och som tjänar som påminnelse till oss alla om hur världskartor får norra halvklotets kontinenter att se större ut än vad de är.
Citera
2022-01-17, 09:37
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Visst förstår man din poäng men det blir ju lite extremt att påstå att det inte finns järnväg i hela sydamerika.

Gällande storleksjämförelse mellan Chile och Europa så finns här en pedagogisk bild som bekräftar vad du påstår och som tjänar som påminnelse till oss alla om hur världskartor får norra halvklotets kontinenter att se större ut än vad de är.

Eran tågdiskussion är så jävla tråkig och meningslös att man skulle kunna tro att ni var Gott Snack-praktikanter.
Citera
2022-01-17, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Eran tågdiskussion är så jävla tråkig och meningslös att man skulle kunna tro att ni var Gott Snack-praktikanter.

Tack för att du fortsätter den.
Citera
2022-01-17, 10:30
Medlem
Citat:
Tack för att du fortsätter den.
Ja det kändes jävligt angeläget att någon kom och väckte liv i den istället för att typ... Skriva om något annat?
Citera
2022-01-17, 21:11
Medlem
Mysigt avsnitt, detta det första för året! Och underbart med ny bebishjärnelista och tillhörande jingel!

Hoppas man spar lite på sensationskåtheten när det kommer till de nya sidekicksen (typ Harakirimannen) och inte försöker krysta fram massa ”spännande” möten och kulturkrockar. Sedan vet man ju att det på sin höjd kommer vara en handfull som kommer orka hänga i.

Micke Ljungberg är fin. Felix sviker inte trenden att minst en gång varje avsnitt avslöja hur lite han lyssnar på de andra. Jesper är på tårna. Fredrik avmätt och fyndig. Allt är som vanligt!
Citera
2022-01-27, 18:41
Medlem
Asså, vem är personen i studion med kokainnäsan som STÄNDIGT snortar/snörvlar rakt in micken?
Trodde först att det var Fredrik men tycker mig ha hört honom prata samtidigt som en ashögt snörvel hörs...så är inte säker längre.

I typ Tisdagens hördes nån som drog in snor i näsan/snörvlade säkert 15 gånger på 10 minuter, vad i helvete håller de på med?

Skulle dock inte förvåna mig om även detta är Fredrik som gör, han hymlar ju inte med att rapa och gäspa rakt in micken utan respekt för någon annan i studion så...
Citera
2022-01-27, 19:30
Medlem
Ja det är ett jävla snörvlande i micken..även förra veckan.
Jag har kommit fram till att det är Ballafjang. Han måste pryglas!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in