2020-03-04, 16:10
Medlem
Krackhauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Tycker definitivt att fasta fungerar som bantningsmetod - iallafall för mig.. Jag har kört 16-timmarsfasta i en månad nu och märker redan att dubbelhaka, manboobs och kulmage börjar försvinna.. Jag tränar lite varje dag - dock inte särskilt mycket eller intensivt - jag "krymper" lik förbannat...

Vad har ni andra för erfarenhet av fasta - märker ni att ni går ner i vikt?

Hur många kilo har du droppat?
Citera
2020-03-04, 17:29
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krackhaus
Hur många kilo har du droppat?
Jag har ingen våg - men jag märker när jag skall byta kläder och ser mig i spegeln att överaskande mycket fett har försvunnit - på bara en månad.. Några kilon har rykt iallafall...
Citera
2020-03-04, 18:04
Medlem
Krackhauss avatar
Citat:
Jag har ingen våg - men jag märker när jag skall byta kläder och ser mig i spegeln att överaskande mycket fett har försvunnit - på bara en månad.. Några kilon har rykt iallafall...

Intressant. Hur äter du då, vanlig husman? Samma mängd föda som innan?
Citera
2020-03-04, 18:45
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Intressant. Hur äter du då, vanlig husman? Samma mängd föda som innan?
Jo, ganska vanlig husman - lite mindre än förut - det blir bara två måltider per dag - lunch och kvällsmat...
Citera
2020-03-05, 09:51
Medlem
Krackhauss avatar
Citat:
Jo, ganska vanlig husman - lite mindre än förut - det blir bara två måltider per dag - lunch och kvällsmat...

Ok, ska nog ge detta ett försök alltså. Verkar lagom om man tränar dessutom. Äter du inget alls utöver dessa två måltider? Typ fika ibland eller mellanmål?
Citera
2020-03-05, 11:15
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ok, ska nog ge detta ett försök alltså. Verkar lagom om man tränar dessutom. Äter du inget alls utöver dessa två måltider? Typ fika ibland eller mellanmål?
På förmiddagen blir det en del kaffe, te (utan mjölk och vanligt socker) och kallt vatten. På eftermiddag och kväll så kanske jag tar en hutt gräddlikör och några Läkerolpastiller - men vanligtvis inget annat.

Ge det en chans - det är inte särskilt svårt - ingen gigantisk omställning eller uppoffring egentligen. Under fastan så ligger man ju och sover/vilar hälften av tiden - och under övriga timmar känns det bara skönt att inte proppa i sig mat. Sen äter man måttligt - och gott - undviker snask och snabbmat - men måste inte hålla sig till ren hälsokost - bara vanlig, fullgod mat - det gör susen.

Lycka till!
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2020-03-05 kl. 12:04.
Citera
2020-03-05, 12:08
Medlem
Leckies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sai999
kan du ge tips hur jag blir av med fettet

Ät mindre än du behöver och träna.
Finns ingen genväg.
Citera
2020-03-05, 12:12
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sai999
kan du ge tips hur jag blir av med fettet

I tillsammans med all vegansk protein, så får man med kolhydrater. Per gram protein man får i sig så får man i sig fler kcal om man håller en vegansk kost än om man äter kött.

Så med en vegansk kost gäller det att se upp med vad man stoppar i sig.

Finns ingen laglig genväg utan det handlar om att ligga på ett kaloriunderskott.
Citera
2020-03-10, 14:05
Medlem
Krackhauss avatar
Citat:
På förmiddagen blir det en del kaffe, te (utan mjölk och vanligt socker) och kallt vatten. På eftermiddag och kväll så kanske jag tar en hutt gräddlikör och några Läkerolpastiller - men vanligtvis inget annat.

Ge det en chans - det är inte särskilt svårt - ingen gigantisk omställning eller uppoffring egentligen. Under fastan så ligger man ju och sover/vilar hälften av tiden - och under övriga timmar känns det bara skönt att inte proppa i sig mat. Sen äter man måttligt - och gott - undviker snask och snabbmat - men måste inte hålla sig till ren hälsokost - bara vanlig, fullgod mat - det gör susen.

Lycka till!

Väldigt smidig diet, om man nu kan kalla det för det, får jag säga Känns sunt att inte skyffla in mat i foderluckan så fort man är lite hungrig. Två mål om dagen kör jag nu. Känns cleant och man uppskattar födan mer tycker jag. Ska bli spännande att se hur det utvecklar sig. Känns spontant som att det här är ett klart bättre alternativ än att leva på brunt ris och snustorr kyckling.
Senast redigerad av Krackhaus 2020-03-10 kl. 14:14.
Citera
2020-03-10, 14:22
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Väldigt smidig diet, om man nu kan kalla det för det, får jag säga Känns sunt att inte skyffla in mat i foderluckan så fort man är lite hungrig. Två mål om dagen kör jag nu. Känns cleant och man uppskattar födan mer tycker jag. Ska bli spännande att se hur det utvecklar sig. Känns spontant som att det här är ett bättre alternativ än att leva på brunt ris och snustorr kyckling.
Håller med om att det känns sunt - kroppen får arbeta/förbränna energin i lugn och ro när man bara äter två gånger om dagen. Jag mår fan så mycket bättre idag än för ett år sedan, och också bättre än bara för ett par månader tillbaka. Fasta, måttlig/fullgod kost samt lite motion/träning har gjort mitt liv bättre. På sätt och vis var jag nöjd förut också - men ännu nöjdare idag.

Kul att även du testar konceptet - jag har läst att många människor gillar att leva så här...
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2020-03-10 kl. 14:26.
Citera
2020-03-18, 22:09
Medlem
Började dieta i början av januari. Första månaden räknade jag inte kalorier. Utan tog bort i princip alla kolhydrater. Mina mål bestod främst av kyckling, fisk , kött, ägg, gröt. Samt lite ris / potatis .

Började på 80.5 kilo. Väger i dagsläget 75.8 morgonvikt. Har tappat cirka 6cm på midjan.

Fom i mitten av februari började jag räkna kalorier och äter mellan 1500-1600 kcal/dag.
Äter aldrig frukost utan främst 2 stora mål med ev shake + mellanmål .

Träningen består av bänk. Böj. Mark. Chins. Dips. Samt cirka 2-3 mil joggning i veckan. Ibland mindre.

Passet idag såg ut följande.
50kilo värmning på mark 3 set. Sedan körde jag 7 set ×110kilo reps 8-12

Stångrodd 50kilo 5 set × 10-15 reps

Frivändningar 40 kilo 4 set - failure

Dips 3 set failure

Shrugs 22kilo 4 set * 10-15 reps

Latsdrag 3 set minns ej vikten .

Mina pass består av tunga basövningar med minst 5 set + några lättare

Har aldrig kört såhär hårt tidigare med 5-6 pass i veckan + cardio främst löpning.

Ditt basala energiintag (BMR) är 1500 kcal per dag.

Ditt totalt energiintag för att behålla nuvarande vikt är 2587 kcal per dag.

Ditt totalt energiintag för att Minska i vikt är 1837 kcal per dag.

Gör jag nått galet eller är det bara nöta på järnet ? Tack å hej
Senast redigerad av jpettersson1991 2020-03-19 kl. 05:43.
Citera
2020-03-18, 23:01
Medlem
Fruktansvärt otydligt. Vad är det du vill ha feedback på egentligen?

Vad har du för mål med din träning?
Onödigt för en amatör att hålla på att räkna kalorier. Vill du gå upp, ät mer. Vill du gå ner, ät mindre.

Hur ska vi utvärdera din träning när du berättar om ett pass, men nämner inget om vad du vill uppnå med passet?

Nej, berätta mer om dina mål och vad du förväntar dig att du kommer uppnå med din träning så får du säkert bra feedback som tar dig till nästa nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in