2020-03-18, 23:11
Medlem
Helt rätt av dig. Blev för ivrig att posta.

Målet är att komma runt 10% kroppsfett.
Skulle uppskatta mig runt 15 just nu.

Har inga mål om styrkeökningar under min diet. Problemet är väl att jag hamnat i någon slags platå då varken midjemått eller vågen rör på sig. Ligger som sagt på cirka 750Kcal underskott / dag nu.

Är väl där jag behöver tips / hjälp.
Citera
2020-03-19, 00:24
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knibbe
Helt rätt av dig. Blev för ivrig att posta.

Målet är att komma runt 10% kroppsfett.
Skulle uppskatta mig runt 15 just nu.

Har inga mål om styrkeökningar under min diet. Problemet är väl att jag hamnat i någon slags platå då varken midjemått eller vågen rör på sig. Ligger som sagt på cirka 750Kcal underskott / dag nu.

Är väl där jag behöver tips / hjälp.

Du sitter på dubbla osäkerhetsfaktorer vad gäller dina 750 kcal i underskott. Dels är din faktiska energiförbrukning osäker och dels är ditt kaloriintag osäkert. Den svåra vägen fram är då att väga och logga varenda sak du stoppar i dig, den enkla vägen är att anpassa kosten tills du får förväntade resultat. Rimligen ligger du därtill inte konsekvent på två mål mat + shake samtliga dagar.

Du har tappat ca 0,5 kg i veckan sedan januari vilket är en rimlig viktnedgång på ca 500 kcal dagligt underskott.

Omöjligt i övrigt att ge tips om hur du ska nå 10% BF då vi saknar för mycket information. Du väger 75,8 kg, men oklar längd och oklart kön. Gissar att du är man utifrån dina stats, det gör stor skillnad huruvida du är man på 195 cm eller kvinna på 155 cm.
Citera
2020-03-19, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leckie
Ät mindre än du behöver och träna.
Finns ingen genväg.

Så är det ju. Känns dock som jag fastnat i en platå. Men bara fortsätta !
Citera
2020-03-19, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Du sitter på dubbla osäkerhetsfaktorer vad gäller dina 750 kcal i underskott. Dels är din faktiska energiförbrukning osäker och dels är ditt kaloriintag osäkert. Den svåra vägen fram är då att väga och logga varenda sak du stoppar i dig, den enkla vägen är att anpassa kosten tills du får förväntade resultat. Rimligen ligger du därtill inte konsekvent på två mål mat + shake samtliga dagar.

Du har tappat ca 0,5 kg i veckan sedan januari vilket är en rimlig viktnedgång på ca 500 kcal dagligt underskott.

Omöjligt i övrigt att ge tips om hur du ska nå 10% BF då vi saknar för mycket information. Du väger 75,8 kg, men oklar längd och oklart kön. Gissar att du är man utifrån dina stats, det gör stor skillnad huruvida du är man på 195 cm eller kvinna på 155 cm.

Vad menar du med att min energiförbrukning är osäker ? Ja jag gillar egentligen inte att räkna kalorier men är såklart det bästa om man vill veta exakt hur många kcal man får i sig. Är 171cm lång som sagt är bara att nöta men tycker det går segt trots mina 1500-1600 vilket bör göra 0.75 kg / veckan
Citera
2020-03-19, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knibbe
Vad menar du med att min energiförbrukning är osäker ? Ja jag gillar egentligen inte att räkna kalorier men är såklart det bästa om man vill veta exakt hur många kcal man får i sig. Är 171cm lång som sagt är bara att nöta men tycker det går segt trots mina 1500-1600 vilket bör göra 0.75 kg / veckan

Kör en månad och om du inte gått ned något så ät 400 kcal mindre. Är du inte proffs så får du räkna med att det tar längre tid att gå ner. Och vem är proffs liksom. Hade jag varit du hade jag bara tittat mig i spegeln och kollat in magen. På en månad bör det synas lite om man går ner i vikt.
Vågen eller måttband har aldrig hjälpt någon att gå ner i vikt utan tvärtom förstört många fina viktnedgångar.
Citera
2020-03-19, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Kör en månad och om du inte gått ned något så ät 400 kcal mindre. Är du inte proffs så får du räkna med att det tar längre tid att gå ner. Och vem är proffs liksom. Hade jag varit du hade jag bara tittat mig i spegeln och kollat in magen. På en månad bör det synas lite om man går ner i vikt.
Vågen eller måttband har aldrig hjälpt någon att gå ner i vikt utan tvärtom förstört många fina viktnedgångar.

Sant. Tack för input !
Citera
2020-03-20, 09:26
Medlem
Ratis avatar
Om man går på en VLCD diet, kan det då vara farligt för kroppen att helt plötsligt trycka i sig en stor pizza? Måste man vänja kroppen vid mat?
Citera
2020-03-20, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Om man går på en VLCD diet, kan det då vara farligt för kroppen att helt plötsligt trycka i sig en stor pizza? Måste man vänja kroppen vid mat?

Vlcd består av vanlig mat.
En pizza består av vanlig mat den också.
Farligt är det att äta skräpmat från 20 årsåldern. Då får man besked om olika sjukdomar sen när man fyller 50 år.
Alla farliga saker kräver att man äter "dåligt" under lång tid.
Du kanske ska börja läsa om kost för det finns mycket du bör veta kan jag tycka. Men upp till dig.
Citera
2020-04-02, 09:58
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Nån som vet om fettförbräningsprodukter är bra eller värdelösa?

Tex den här: https://cdon.se/halsa/gaam-nutrition-candy-series-burn-240-g-p49599146
Citera
2020-04-02, 10:30
Medlem
Muskelstalins avatar
Det är bara skit. Finns inga bra legala "fettförbrännar" preparat och de olagliga bränner inte fett utan minskar aptiten. Spara dina pengar.
Citera
2020-04-02, 10:31
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muskelstalin
Det är bara skit. Finns inga bra legala "fettförbrännar" preparat och de olagliga bränner inte fett utan minskar aptiten. Spara dina pengar.
Ok.
Citera
2020-04-02, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Nån som vet om fettförbräningsprodukter är bra eller värdelösa?

Tex den här: https://cdon.se/halsa/gaam-nutrition-candy-series-burn-240-g-p49599146

Kassa.
Ät grönsaker om du vill få i dig få kalorier och vara proppmätt på en viktnedgång. Går utmärkt att steka upp 1kg wook och då det bara blir runt 300kcal. Så gör vi seriösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in