2024-02-03, 13:27
Moderator
Kraftkarls avatar
Tråd "Kalorier per dag för viktnedgång" infogad.

/Moderator
Citera
2024-02-03, 14:47
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Ät mer protein. Även om man inte bygger muskler ska minskad muskelmassa motverkas. Viktminskning är helt irrelevant om nedgången inte avser just fettminskning. Dessutom kommer 30 procent av de kalorier som proteinet innehåller att förbrännas bara för att kroppen ska kunna bryta ner proteinet. Betydligt mer mättande än sallad.

Tillägg: Kroppen lagrar energi från fett och kolhydrater, inte protein.

Jo kroppen lagrar energi från protein men generellt så blir extraproteinet bakteriemat istället. Problemet med för hög proteinkonsumtion är att du ökar halten aminobakterier och det orsakar sjukdomar och cancer. Vi ser nu en dramatisk ökning av colorektalcancer bland unga i väst vilket går hand i hand med sämre matvanor och trender som karnivor diet.
Citera
2024-02-04, 09:59
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhimpyMalt
Ne, har inte tänkt tokbanta. Kör frukost, lunch, middag. Sen en frukt vid 14 och kanske en frukt på kvällen. Dricker bara vatten eller kaffe. Har dock slutat ätit efter en portion, tog alltid backning förut. Så vardagar har ser i princip likadana ut som tidigare. Är helgerna som blir jobbiga, när det kunde bli öl, whisky, snacks, ost o kex, salami på kvällarna. Körde morotsstavar och popcorn igår, var inte samma sak

Känns ändå som att du har läget under kontroll, men som du säger det är rätt värdelöst att knapra morötter som substitut för snacks

Jag tror de flesta människor som går upp i vikt äter rätt bra generellt men att det felar på helgerna då jäklar ska det unnas. Och har man gjort det länge blir det rätt tråkigt på helgen att inte ha något gott att se fram emot.

Ett tips är tomatbaserad sås / starksås samt sockerfri läsk, det räddar mig från att överäta.
Citera
2024-02-04, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
Känns ändå som att du har läget under kontroll, men som du säger det är rätt värdelöst att knapra morötter som substitut för snacks

Jag tror de flesta människor som går upp i vikt äter rätt bra generellt men att det felar på helgerna då jäklar ska det unnas. Och har man gjort det länge blir det rätt tråkigt på helgen att inte ha något gott att se fram emot.

Ett tips är tomatbaserad sås / starksås samt sockerfri läsk, det räddar mig från att överäta.

Hot sauce har jag på nästan all mat sedan tidigare, tabasco Scorpion är en favorit.

Nu när jag räknat lite på det så har jag dragit i mig 1000 kcal extra en fredag/lördagkväll i snacks.
När jag tränade så märktes det inte, var väl för att jag låg på underskott på vardagar och åt ikapp det på helgerna. Har fortsatt med mitt matintag men slutat med träningen.
Citera
2024-02-06, 23:47
Medlem
Gott ju.
Vilken paj tråd.
Citera
2024-02-07, 09:07
Avslutad
Kört viktväktarna i ca 4 veckor nu, minus 4-5kg (startvikt 95kg, väger 90.2kg nu) Målvikt 85kg

Fuskar ganska mycket, iallafall på helgen. Gärna en pizza och lite godis eller chips.
Försöker hålla mig inom budgeten vardagar.

SJUKT tråkigt och äta snål mat. Men det funkar iallafall. Viktväktarna var relativt billigt och köra också (+friskvårdsgrundande).
Citera
2024-02-26, 21:00
Medlem
Bumpar tråden igen, jag har pendlat mycket från övervikt till undervikt

Och nu vill jag gå ner i vikt igen, 15kg fram tills sommaren. Väger ungefär 91kg nu och vill maxa till 76-77kg ( sjukt lågt )

Hur går jag tillväga?

Löpning ca 2-3 ggr per vecka, äta rent ( inga chips o godis )

Ska man undvika kolhydrater helt eller bara dämpa det kraftigt?

Och käka mat som vanligt bara lågt kalorier?

Jag har en vän som gick ner 10kg på 1 månaf typ men han mer eller mindre svälte sig sj, och nu är han tbx på toppen igen,

Blir det samma för mig om jag minskar kolhydrater?
Citera
2024-02-27, 00:44
Medlem

Lägg dig på att kalori underskott så går det nog bra. Den här användaren har gått från 93-84 sen början av januari. Användaren kör någon shake diet på 700 kalorier/dag. Kanske inte det mest hälsosamma men det verkar funka

(FB) Hur lång tid tar det att gå från 107 kg till 80 kg med 26-28 % kroppsfett? (VLCD).
Citera
2024-02-27, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Är det fysiskt möjligt och realistiskt att gå ner cirka 15 kilon eller mer på 3 månader? Och isåfall hur? Vad för slags träning? Diet? Kosttillskott? Droger? Kom med tips!
jag har i 23 dagar enbart druckit kokat varmt vatten med lite grovkornigt bergssalt, d.v.s. vattenfastat eftersom jag hörde att vattenfasta kan åtgärda skador och hälsan.

hitintills känns det som att jag helt utan problem (ingen hunger) klarar mig minst 30 dagar som hur Jesus vattenfastade.

Jag hade en 'normalvikt' innan jag startade fastan.
Senast redigerad av bovelen 2024-02-27 kl. 01:19.
Citera
2024-02-27, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bovelen
jag har i 23 dagar enbart druckit kokat varmvatten med lite grovkornigt bergssalt, d.v.s. vattenfastat eftersom jag hörde att vattenfasta kan åtgärda skador och hälsan.

hitintills känns det som att jag helt utan problem (ingen hunger) klarar mig minst 30 dagar som hur Jesus vattenfastade.

Jag hade en 'normalvikt' innan jag startade fastan.

Fan va nice, bra jobbat o all lycka till dig, har sj velat testa vattenfasta, tänker att första dagarna lär bli jobbigt men resterande flyter som smör, men gör du det för viktnedgång eller ba slimmad body som Dana White?

För är rädd ifall jag vatten fastar, om jg sen äter igen lär jag gå upp igen i vikt
Citera
2024-02-27, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sidee127
Nice,
Har du shilajit?
man hanterar definitivt hungern och tankarna med att röka sativa hash (rök absolut ingen förgiftad 'svensk tobak'!)
Citera
2024-02-28, 01:12
Medlem
snooper123s avatar
Hej!
Jag gick ner 12kg på 6 veckor.
Men nu går jag inte ner alls?
Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto