2023-04-30, 07:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
en timme indoor cycling dvs spinning bränner 900-1300kcl beroende på hur du cyklar. Poängen är att det sker i grupp med musik som sätter takten för cyklingen. Grupptrycket o musiken ”tvingar” dig att prestera.

Helt klart det ”roligaste” sättet gentemot skittråkiga löpträna o samtidigt enormt kaloribrännande!

Har du nåt gym i närheten?!

Omöjligt att bedöma om du kommer att klara målet, utan att känna till din ålder, längd, vikt, nuvarande kaloriintag, ät o drickvanor

Bannlys socker, salt o mjöl. Alkohol = socker! INGEN alkohol!

Träna!!!!!

Frukost = lättfil m torkad frukt / frukt o en klick honung eller havregrynsgröt m frukt. Kaffe el the utan socker. Variera med knäckebröd, ost (inget smör/marg) slanggurka o ägg. Stek ägg i teflon utan fett eller pochera/koka. (Protein!)

Blir du sugen o som mellanmål, ät frukt

Lunch (nyttiga kolhydrater = socker från potatis, ris o pasta ok med måtta!) med proteiner = fisk eller kyckling. Aldrig kolhydrater socker från godis, sötad juice etc

Kvällsmat grönsaker o protein dvs kyckling el fisk. Inga!!! kolhydrater dvs ingen potatis, ris el pasta på kvällarna! Pizza, burgare o färdigmat aldrig!!!

Cola light så mycket du vill o massor av vatten

Testa!…….

Normalt får man ge det ett halvår minst men vem vet klarar du det

Om du käkar rätt dvs fokuserar på protein o reducerar kolhydrater (dvs socker) samt rör på dig!!!! då rasslar kilona bort!

Om du styrketränar dvs ökar muskelmassan blir du smalare men t.o.m. ökar i vikt. Muskler väger dubbel så mycket som fett.

Indoor cycling är kanonfet kaloribränn!!!!

Googla hur du bränner mest fett. (Är när du cyklar monotont dvs samma tempo under längre tid o metabolismen gör igång o du förbränner!)

Tack , en av få vettiga inlägg. Det ligger ett gym vid mitt jobb men jag kommer nog att träna på simhallens gym då det mycket billigare och också även bättre utrustning. Jag kommer försöka leva på tonfisk , en burk till lunch varje dag och så kanske någon macka till frukost. Kommer nog även att käka bananer på jobbet lite då och då och dricka massor med vatten. Sen efter jobbet till gymmet varje dag och cykla en timma alternativt gå på löpbandet en timma. Efter det kommer jag gymma 45 min så att jag verkligen känner mig slut. Tröttnar jag på tonfisken så kommer jag köra kyckling eller lax.
Citera
2023-04-30, 07:52
Medlem
Som många andra skrivit, du månste minska kaloriintaget, muskler väger för mycket så skippa träningen.
Kolla på the island med bear grylls eller liknande annan version, britter är på en ö i 6 veckor, de äter knappt något alls och har svårt att få tag på rent vatten, men de tappar sjukt mycket vikt. Vissa dricker orent vatten så de får diarré men det är kanske att ta det lite för långt.
Börja fasta, drick vatten, tror man klarar sig 2 veckor på endast vatten, och hungern kommer försvinna efter några dagar. Kroppen kommer att äta upp fettreserverna först. Äter du mat kommer kroppen minska muskler så det viktigaste är total fasta.
Är ingen expert men kolla youtube videor om fasta. Experiment har gjorts på krigsfångar, de som blir undernärda först är de som har en lpgkalori diet vs de som fastar och sparar käk till en större måltid mellan fastorna..
Citera
2023-04-30, 08:03
Medlem
Libertarismuss avatar
Teoretiskt sett kan du förlora 2,4 kg fett i veckan givet att du inte får i dig en enda kalori. Om du dessutom toktränar varje dag (låt oss säga 1000 kcal minus extra) så kanske du kan få upp den siffran till 3,5kg i veckan. Du har runt 7 veckor på dig. 7x3,5 = 24,5. Du behöver ju inte ens träna. Fasta bara i sju veckor så har du gått ner cirkus 17 pannor.
Citera
2023-04-30, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcusDa
Tack , en av få vettiga inlägg. Det ligger ett gym vid mitt jobb men jag kommer nog att träna på simhallens gym då det mycket billigare och också även bättre utrustning. Jag kommer försöka leva på tonfisk , en burk till lunch varje dag och så kanske någon macka till frukost. Kommer nog även att käka bananer på jobbet lite då och då och dricka massor med vatten. Sen efter jobbet till gymmet varje dag och cykla en timma alternativt gå på löpbandet en timma. Efter det kommer jag gymma 45 min så att jag verkligen känner mig slut. Tröttnar jag på tonfisken så kommer jag köra kyckling eller lax.

Det är då kort tid att du behöver köra mer åt håller de gör på expedition Robinson = svälta kroppen.

När du säger äta 1 banan, någon macka frukost, lunch med tonfisk… alltså då har du redan misslyckats! Din kropp vet om att den får energi från magsäcken och kommer då avvakta på de måltiderna och ta all energi därifrån och då kommer du inte gå ned i vikt så snabbt!

Du har 1,9 kg i veckan du behöver gå ned.

Som tidigare sagt så måste du lura din kropp att bryta ned sparat fett genom att sluta tillföra mat i magsäcken.
Den första perioden är värst sen om någon vecka -> två veckor så mår du skit sen blir det bättre! Då kommer din kropp i första hand ta näringen från dina reserver och inte längre från maten du stoppar i dig.

Gör detta i 7 veckor.
Sedan kan du sista veckan ”fuska lite” om det är för många kilo kvar genom att träna kondition och sista två dagarna basta och svettas ut något kilo vätska. Du får ta laxermedel och klippa naglar, raka bort allt hår, snyta dig och ”finjustera vågen” några gram till din fördel.

Som sagt: svält dig.. för kort tid för att träna då din kropp kommer bli hungrig av träning. Så svält dig: fungerar för expedition deltagarna, fungerade i Auswitch, kommer fungera för dig också men inga småsaker att äta!! Inget alls, 1 måltid /dag och endast vatten däremellan

Lycka till
Citera
2023-04-30, 08:08
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Det är då kort tid att du behöver köra mer åt håller de gör på expedition Robinson = svälta kroppen.

När du säger äta 1 banan, någon macka frukost, lunch med tonfisk… alltså då har du redan misslyckats! Din kropp vet om att den får energi från magsäcken och kommer då avvakta på de måltiderna och ta all energi därifrån och då kommer du inte gå ned i vikt så snabbt!

Du har 1,9 kg i veckan du behöver gå ned.

Som tidigare sagt så måste du lura din kropp att bryta ned sparat fett genom att sluta tillföra mat i magsäcken.
Den första perioden är värst sen om någon vecka -> två veckor så mår du skit sen blir det bättre! Då kommer din kropp i första hand ta näringen från dina reserver och inte längre från maten du stoppar i dig.

Gör detta i 7 veckor.
Sedan kan du sista veckan ”fuska lite” om det är för många kilo kvar genom att träna kondition och sista två dagarna basta och svettas ut något kilo vätska. Du får ta laxermedel och klippa naglar, raka bort allt hår, snyta dig och ”finjustera vågen” några gram till din fördel.

Som sagt: svält dig.. för kort tid för att träna då din kropp kommer bli hungrig av träning. Så svält dig: fungerar för expedition deltagarna, fungerade i Auswitch, kommer fungera för dig också men inga småsaker att äta!! Inget alls, 1 måltid /dag och endast vatten däremellan

Lycka till
Vet inte hur stor hans kagge är, men han kan med gott samvete köra med 0 måltider per dag utan problem. Så länge ha dricker vatten och tar sina salter så är det lugnt.
Citera
2023-04-30, 08:24
Medlem
Room531s avatar
"Jag måste tokträna , jag har tills 2023-06-24 på mig att tappa mitt bukfett. Tänker jag måste gå en timma varje dag"

Är en liten promenad på en ynka timme din idé om att tokträna? Du kommer inte lyckas med detta. Jävlar, "jag måste tokträna, tänker att jag ska gå lite" hahaha
Citera
2023-04-30, 08:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarcusDa
Jag skiter väl om det är hälsosamt ? Kom men ett svar på frågan istället för leka AllanBallan. Klart att det går utan att svälta som ett barn i Afrika. Antar du själv har försökt men kebabpizzan lockade för mycket och inte tror annan kan lyckas för du misslyckades? Jaja, vi får väl se men jag är övertygad om att det går.

Tydligen så skiter du inte i det eftersom du skrev just att du skulle ”inte svälta utan äta rätt och träna som en tok”.

Det ENDA sättet du kan göra detta på är genom att svälta dig själv. Ät inte någonting och träna inte. Då kommer du kanske nå ditt mål.

Bli bulimiker, idiot!
Citera
2023-04-30, 08:30
Medlem
Träning är 10%.

Kosten 90%.

Ät bara buljongsoppa varje kväll.

Sallad varje lunch.

Gröt varje morgon.

När jag slutade med alkohol gick jag ner 13 kilo på 2 veckor.

Jag promenerade också 2 timmar i rask takt varje morgon.

Strunta i all styrketräning och lyft. Helt poänglöst.
Citera
2023-04-30, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ckskf
Du leva på soppa en gång om dagen och må hur bra som helst.
Då skiter man en gång i veckan? Bajssträngar med mindre omkrets än ett lillfinger?
Citera
2023-04-30, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YourPronouns
Din längd och vad vägde du innan du satte igång med det?
Citera
2023-04-30, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Din längd och vad vägde du innan du satte igång med det?

Ca 180cm och runt 85 tror jag.

Minns inte exakt.
Citera
2023-04-30, 08:41
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YourPronouns
Träning är 10%.

Kosten 90%.

Ät bara buljongsoppa varje kväll.

Sallad varje lunch.

Gröt varje morgon.

Jag promenerade också 2 timmar i rask takt varje morgon.

Strunta i all styrketräning och lyft. Helt poänglöst.

13 kg på två veckor?? Hur mycket alkohol drack du innan då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in