Citat:
Ursprungligen postat av
DrWang
Du har helt rätt i att balansen var helt åt helvete rent ut sagt och att melee karaktärer alltid har fått lida för det. Rättfärdigar det runorden? Nej faktiskt inte, enligt mig iallafall. Det är något helt magiskt med att hitta sig en GF, en SS och gamla hederliga Arkaine's Valor när dessa items faktiskt var otroligt åtråvärda och svåra att få tag på. Att Blizzard sedermera valde att avvika från detta spår av för mig okänd anledning är väldigt tråkigt. Det är också därför jag vurmar så om att unika items ska stå ut och vara svåra att få tag på och att dessa inte ersätts av runord med coola namn som är helt op.
Annars håller jag fullt ut med om att det i Diablo 4 hade gett ett större djup och det är något att bygga vidare på, jag hoppas verkligen bara att man inte gör om samma sak igen och går den där vägen som iaf inte jag uppskattade något särskilt mycket.
Tack för ett bra inlägg förövrigt, bra att diskutera med någon som faktiskt förstår spelet och inte bara talar ur sin röv av ren nostalgi.
Det var först i expansion som unika blev mer åtråvärda, innan det var det rare's man sökte i Diablo 2... minns ITD scepters för svindlande priser.
Jag tycker rune-words gick att rättfärdiga när dropsen var låga, det var spelets super endgame föremål sen det där med dupes är en annan historia. Enigma var såklart off åt helvete men det var bara för att sorc teleport var så obalanserad från den allra första början. Diablo 2 trots mina fina minnen var ett uselt balanserat spel, oldschool känslan var kanon i North spelen men med dagens standard hade ingen modern gamer pallat med det. När/om rune-word implementeras i D4 lär det få anpassas till nya tider som det övriga i spelet. Tack själv, bra att kunna snacka D2 utan nostalgi- filter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Byssan
LITE att jobba med?
LMAO, dom har haft 10 år på sig och det känns som typ LIDL path of exile.
Vadå LIDL path of exile , är du ironisk nu

? Har garanterat spelat mer path of exile än dig och D4 är ett mycket lyxigare spel, det ser till att börja med inte ut som det var gjort i någons källare(har uppskattat GGG's arpg med det är i brist på riktig konkurrens).
Det går inte heller att jämföra release D4 med 11 år poe patchande, release poe hade inte överlevt en enda dag mot release D4. Dessutom behöver inte båda spelen direkt jämföras eftersom de är avsedda för olika målgrupper, diablo har alltid varit mer casual.