2023-06-27, 23:35
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Patch notes 1.0.3 Build #42677 (All Platforms) - June 27, 2023
https://news.blizzard.com/en-us/diab...iv-patch-notes

Bra changes på nightmare dungeons, men fyfan vilka patetiska balance changes. De buffa barb och druid som redan är kungar i late game och gav sorcs och necro som är sämst 0? Spelar blizzards devs detta spel på level 20 eller vad?
Citera
2023-06-28, 06:22
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Patch notes 1.0.3 Build #42677 (All Platforms) - June 27, 2023
https://news.blizzard.com/en-us/diab...iv-patch-notes
Trevlig patch dock är det en bra bit kvar för mig på HC ( level 38 bara)
Citera
2023-06-28, 10:34
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Bra changes på nightmare dungeons, men fyfan vilka patetiska balance changes. De buffa barb och druid som redan är kungar i late game och gav sorcs och necro som är sämst 0? Spelar blizzards devs detta spel på level 20 eller vad?

Necro Bone Spear är i särklass bäst endgame. Oneshottar allt typ.

Solo Necromancer 90 Second Uber Lilith Kill
https://www.youtube.com/watch?v=nabFewK1RD8
Citera
2023-06-28, 10:43
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Necro Bone Spear är i särklass bäst endgame. Oneshottar allt typ.

Solo Necromancer 90 Second Uber Lilith Kill
https://www.youtube.com/watch?v=nabFewK1RD8

Okay ja necro har damage men klassen har många andra problem, men överlag så är det bara sorc som halkar efter stort i dmg pushen (även sorc kan döda lilith fort med item swapping med en specifik onetarget build). Rouge har stora bekymmer med i balans vilket gör dessa ändringar ännu skummare. Jag hoppas vi ser en riktig balansering innan s1

https://m.youtube.com/watch?v=OXDxoYRb_P8
Senast redigerad av wastaah 2023-06-28 kl. 10:47.
Citera
2023-06-28, 13:02
Medlem
Citat:

De har designat combaten runt spel med handkontroller, eftersom ranged känns dåligt utan m/kb lirar devsen mest barb, druid och rogue.
Det är min konspirationsteori varför sorc glömts bort trots att alla verkar vara överens om att det är sämsta klassen i endgame.
Citera
2023-06-28, 13:48
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
De har designat combaten runt spel med handkontroller, eftersom ranged känns dåligt utan m/kb lirar devsen mest barb, druid och rogue.
Det är min konspirationsteori varför sorc glömts bort trots att alla verkar vara överens om att det är sämsta klassen i endgame.

Största problemet är att dom nerfa sorc i betan då den va OP på lvl 25 med 3 st enchantments. Nu med bara 2 finns det mer eller mindre bara 1 enchant man kan leka med då firebolt måste vara i då det är en av dom största dmg givarna pga burning targets.
Citera
2023-06-28, 14:11
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
Största problemet är att dom nerfa sorc i betan då den va OP på lvl 25 med 3 st enchantments. Nu med bara 2 finns det mer eller mindre bara 1 enchant man kan leka med då firebolt måste vara i då det är en av dom största dmg givarna pga burning targets.

Tror inte ens att 3 enchants hade gjort så mycket, de allra flesta är rätt kassa. Problemen ligger i att man gör noll dmg om targets inte är frysta/stunnade, burning är buggat och kräver massa snapshoting för att göra någon dmg alls och sen är de allra flesta skillsen helt sämt. Utöver detta så är även all resist helt buggat vilket innebär att vi får noll survival från vår mainstat. Uniques är även om helt sämst och det finns enbart 1 värd att använda.

Jag tror om de la in så alla fire skills la på burning, alla frost skills kunde frysa och chilla samt att alla lightning kunde stunna, lite dmg tweaks och fixa all resist hade många problem löst sig (och kanske en till enchant slot) och nått mer sätt att proca vul
Senast redigerad av wastaah 2023-06-28 kl. 14:19.
Citera
2023-06-28, 14:22
Medlem
bananjuices avatar
Smutt patch, blir genast mer sugen på att plocka upp D4 igen när FFXVI är avklarat.
Citera
2023-06-28, 14:39
Moderator
memymos avatar
Citat:
Tror inte ens att 3 enchants hade gjort så mycket, de allra flesta är rätt kassa. Problemen ligger i att man gör noll dmg om targets inte är frysta/stunnade, burning är buggat och kräver massa snapshoting för att göra någon dmg alls och sen är de allra flesta skillsen helt sämt. Utöver detta så är även all resist helt buggat vilket innebär att vi får noll survival från vår mainstat. Uniques är även om helt sämst och det finns enbart 1 värd att använda.

Jag tror om de la in så alla fire skills la på burning, alla frost skills kunde frysa och chilla samt att alla lightning kunde stunna, lite dmg tweaks och fixa all resist hade många problem löst sig (och kanske en till enchant slot) och nått mer sätt att proca vul

Firebolt gör ju att alla skillsen man använder ger burning effekten.

och då är man ju låst till 1 enchant att leka med. och då blir det inte så många builds att göra för man bygger allt runt firebolt.

INT all ress buggen ska visst fixas till season 2. Så kommer rolla druid eller necro season 1.

Men att bara ge tillbaka 1 enchant gör att iaf fler builds kan lekas med och då antagligen implementera de unika som finns.
Citera
2023-06-28, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrWang
Du har helt rätt i att balansen var helt åt helvete rent ut sagt och att melee karaktärer alltid har fått lida för det. Rättfärdigar det runorden? Nej faktiskt inte, enligt mig iallafall. Det är något helt magiskt med att hitta sig en GF, en SS och gamla hederliga Arkaine's Valor när dessa items faktiskt var otroligt åtråvärda och svåra att få tag på. Att Blizzard sedermera valde att avvika från detta spår av för mig okänd anledning är väldigt tråkigt. Det är också därför jag vurmar så om att unika items ska stå ut och vara svåra att få tag på och att dessa inte ersätts av runord med coola namn som är helt op.

Annars håller jag fullt ut med om att det i Diablo 4 hade gett ett större djup och det är något att bygga vidare på, jag hoppas verkligen bara att man inte gör om samma sak igen och går den där vägen som iaf inte jag uppskattade något särskilt mycket.

Tack för ett bra inlägg förövrigt, bra att diskutera med någon som faktiskt förstår spelet och inte bara talar ur sin röv av ren nostalgi.
Det var först i expansion som unika blev mer åtråvärda, innan det var det rare's man sökte i Diablo 2... minns ITD scepters för svindlande priser.

Jag tycker rune-words gick att rättfärdiga när dropsen var låga, det var spelets super endgame föremål sen det där med dupes är en annan historia. Enigma var såklart off åt helvete men det var bara för att sorc teleport var så obalanserad från den allra första början. Diablo 2 trots mina fina minnen var ett uselt balanserat spel, oldschool känslan var kanon i North spelen men med dagens standard hade ingen modern gamer pallat med det. När/om rune-word implementeras i D4 lär det få anpassas till nya tider som det övriga i spelet. Tack själv, bra att kunna snacka D2 utan nostalgi- filter.

Citat:
Ursprungligen postat av Byssan
LITE att jobba med?
LMAO, dom har haft 10 år på sig och det känns som typ LIDL path of exile.
Vadå LIDL path of exile , är du ironisk nu ? Har garanterat spelat mer path of exile än dig och D4 är ett mycket lyxigare spel, det ser till att börja med inte ut som det var gjort i någons källare(har uppskattat GGG's arpg med det är i brist på riktig konkurrens).

Det går inte heller att jämföra release D4 med 11 år poe patchande, release poe hade inte överlevt en enda dag mot release D4. Dessutom behöver inte båda spelen direkt jämföras eftersom de är avsedda för olika målgrupper, diablo har alltid varit mer casual.
Citera
2023-06-28, 17:37
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik

Vadå LIDL path of exile , är du ironisk nu ? Har garanterat spelat mer path of exile än dig och D4 är ett mycket lyxigare spel, det ser till att börja med inte ut som det var gjort i någons källare(har uppskattat GGG's arpg med det är i brist på riktig konkurrens).

Det går inte heller att jämföra release D4 med 11 år poe patchande, release poe hade inte överlevt en enda dag mot release D4. Dessutom behöver inte båda spelen direkt jämföras eftersom de är avsedda för olika målgrupper, diablo har alltid varit mer casual.

Nu är det ju inte rättvist att jämföra PoE release som gjordes av fyra killar i ett garage med D4 release som gjordes av ett multi-miljarddollar företag.

Nog kan man tycka det det borde finnas mycket mer att göra i D4 lvl 75 - 100 än det gör nu. De kanske höll tillbaka det för säsong 1, man kan ju alltid hoppas.
Citera
2023-06-29, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Finns inga bra guider direkt, men jag kan skriva dig en lite fort..
/../
Awesome,
tack för hjälpen. Suck sista som hände i går var att det droppade en fin 803 itlvl ancestrial staff.. men visst jag bör nog gå över till 1h+oh ffa för cooldown reduction och attackspeed...

Bra och informativ guide. Thx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in