2023-07-19, 20:24
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Redan innan den här patchen pratar folk om hur dåliga sorcerer är.

Menar menar dem? Jag kör sorc och tycker att allt jag rör smälter. Särskilt roligt är det i PvP med frost nova+ice shards-combon. Andra spelare exploderar i en enda sörja typ. Tyckte även att lightning sorc var löjligt stark när jag körde det. Att jag bytte till frost var för at få till snabbare burst damage för pvp främst, men den är riktigt stark i pve också tycker jag (om än vääääldigt mana-krävande).

Hur höga nightmare dungeons har du kört?
Citera
2023-07-19, 21:24
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Hur höga nightmare dungeons har du kört?
Är det ett lategame-problem då? Inte så långt, är level 62 just nu, world tier 3.

Dock sett lite videos på folk från world tier 4 som spelat sorc och tycker det sett ut som att de smällt saker fortsatt där.
Citera
2023-07-19, 21:46
Medlem
Steinarrs avatar
Vilket fullständigt haveri till patch. Vad är det för jävla idioter som jobbar hos Blizzard numera? Först slaktar de WoW, sedan Overwatch och nu Diablo.

Bokstavligen allt de gör blir FEL.

Aldrig i livet att jag startar en ny karaktär.
Citera
2023-07-19, 22:20
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Är det ett lategame-problem då? Inte så långt, är level 62 just nu, world tier 3.

Dock sett lite videos på folk från world tier 4 som spelat sorc och tycker det sett ut som att de smällt saker fortsatt där.

På world tier 3 och 4 ute i världen fungerar alla specs. Det är när det börjar bli svårt, höga nightmare dungeons, som Sorc är kass.
Citera
2023-07-19, 23:53
Medlem
eatshiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imladris
Hur då, för att ett quest i main storyn har en dialog mellan npcs och påminde dig om D3?

När det gäller innovation får väl ändå D4 anses vara mer ambitiöst än något tidigare Diablo spel. Det är ett implementerade av tidigare system i serien men har brutit med den linjära progression som definierade d1/d2/d3 och alla diablo kloner arpg. Ett ''mmo-lite'' har det kritiserats för av diablo puritaner, må så vara men en grafisk uppdatering av D3 är ett osant påstående.

Om jag fick definiera diablo 4 utifrån det jag själv upplevt med tidigare arpg spel hade jag sagt ett Baldurs Gate Dark alliance PS2 (atmosfär, stämning, mörk grafik) möter Sacred (den öppna världen, mounts) med vissa mmo inslag (scaling, interaktion i open world, world bossar) och inkorporerade inslag från alla tidigare Diablo spel, D1, D2 och D3.

Diablo 3 hade inte ens något skill träd , menar du skill -runorna som var till 80% oanvända av spelarbasen?

Men visst i'll bite, vilka arpg spel tycker du har så bra skill träd att D4s är så simpelt och tråkigt i jämförelse?

Här ger jag några alternativ och mitt omdöme:

D4 är mycket mer än bara sitt skill-tree och effekter på items, vi har Paragon Boards, Glyphs , Klass mekanismer, season teman som enligt devs förändrar hur vi spelar spelet.

Jag tror vi kommer att få många intressanta builds och ett visst djupt när alla variabler är inräknande redan vid release versionen, är det Path of exile levels of complexity? Nej vill du spela ett spel som räknar kalkylblad i 30 minuter är Diablo 4 inte det spelet, men det ser med allt inräknat ut att vara mer komplext än något tidigare Diablo spel, D2 inräknat och med tid och content uppdateringar(som runor+ runowords som kan läggas till) ett spel med intressant djup.

Diablo 2 hade inte ens något endgame, det var Pit runs, Baal runs ad infinitum, PvP det ända slags endgame egentligen om vi inte räknar offline mods. Från den video du själv länkar och som vi vet har D4 kanske det mest ambitiösa endgame i teori. PoE är bara maps , maps. D3 är bara Rifts Rifts, bounties.

D4 är dungeons, helltides, PvP, worldbosses, tree of whispers, omfattande season teman enligt devs . När det kommer till endgame framstår diablo 4 i mångfald som bättre och mer ambitiöst än allt annat i genren, varför duger inte det enligt dig?

Ja menar ja det är ett företag, vet du vad Diablo 4 också är?

Ett Live Service Spel ( ursäkta till er som läser i tråden frekvent)

https://www.makeuseof.com/live-servi...what-how-work/

Det ligger i ''aktieägareintresse'' att vi som spelar är nöjda med spelet, inte för att de eller Blizzard (kanske utvecklarna, good guys) bryr sig om oss som individer men med $$$$ är det annorlunda. Live Service ( Diablo 3 var inte ett Live service spel) garanterar att utvecklarna lyssnar på det vi har att säga, enligt devs har man redan gjort ändringar sedan feedback från beta testen.

Edit:

Baserade min tidigare kommentar ''ett mellanting av Rifts/maps'' på sådan information. Tror tyvärr inte vi kommer ifrån meta builds i endgamet när det gäller en sådan content som nightmare dungeons, därför skönt att spelet har andra endgame alternativ att erbjuda.
Fortfarande ett bra spel va?
Citera
2023-07-20, 01:00
Medlem
Ferhs avatar
Citat:

Testade en tier ~70 nightmare dungeon innan nerfandet, och alla fiender kunde oneshotta mej med alla sina attacker, bortsett från de mindre fienderna som kunde döda mej med typ 2 attacker eller nått. Till exempel de där igelkottarna med maskingevär, en träff från dem så tappade man sådär halva livet om man inte hade nån sköld uppe om jag minns rätt.

Allting tog även evigheter att ta död på, särskilt eliter, så varje elit var typ att låta dem springa runt och jaga en i blizzard medan man undvek att träffas av en enda attack. Extra kul om de till exempel har suppressor så man bara kan skada dem i melee, där alla deras attacker oneshottar en.

Var hyfsat lätt att döda vanliga fiender på maximalt avstånd, men fungerade inte alltid, och dödade två eliter, och sen så teleporterade jag därifrån eftersom jag kände att antalet revivals inte skulle räcka för att klara dungeonen och att det vore slöseri med tid.

Det i jämförelse med en tier ~50 nightmare dungeon med monster som är level 103 eller nått, där bossarna dör på typ 5 sekunder med samma gear och build, medan alla eliter dör på sådär 2 sekunder, och butchern dör på typ 20 sekunder.
Citera
2023-07-20, 04:23
Medlem
boonies avatar
Citat:
Redan innan den här patchen pratar folk om hur dåliga sorcerer är.

Menar menar dem? Jag kör sorc och tycker att allt jag rör smälter. Särskilt roligt är det i PvP med frost nova+ice shards-combon. Andra spelare exploderar i en enda sörja typ. Tyckte även att lightning sorc var löjligt stark när jag körde det. Att jag bytte till frost var för at få till snabbare burst damage för pvp främst, men den är riktigt stark i pve också tycker jag (om än vääääldigt mana-krävande).

Tror alla klagomål handlar om högra dom dungeons men blir one shootad av allt, riktigt lazy programmering
Citera
2023-07-20, 09:31
Medlem
fuskas avatar
Är lvl 64 och har aldrig stött på butcher. Några tips?
Citera
2023-07-20, 09:32
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska

Kör Nightmare dungeons, jag stötte på honom flera gånger om dagen.
Citera
2023-07-20, 09:39
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Kör Nightmare dungeons, jag stötte på honom flera gånger om dagen.

Oki, det är nog problemet. Har läst minimalt om spelet så jag har kört lvl1 NM Dungeons i tron att det bara fanns NM eller normala.
Gjorde mitt första sigil rank 15 igår.

Läste även patch notes nu. Inte haft och göra med Blizzard sen vanilla wow, dom har tydligen inte ändrat sitt sätt alls..

Edit: har en fråga till.när man ska se om det nya itemet är bättre än det man har. Kan man få dom sida vid sida i stället för att behöva flytta musen emellan dom?
Senast redigerad av fuska 2023-07-20 kl. 09:47.
Citera
2023-07-20, 09:52
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Oki, det är nog problemet. Har läst minimalt om spelet så jag har kört lvl1 NM Dungeons i tron att det bara fanns NM eller normala.
Gjorde mitt första sigil rank 15 igår.

Läste även patch notes nu. Inte haft och göra med Blizzard sen vanilla wow, dom har tydligen inte ändrat sitt sätt alls..

Edit: har en fråga till.när man ska se om det nya itemet är bättre än det man har. Kan man få dom sida vid sida i stället för att behöva flytta musen emellan dom?

Ja nej du vill gärna köra lämplig tier av nightmare dungeon, så att monstren är kring din level. Butchern dyker nog upp där någonstans, men inte på tier 1. Minns inte exakt.

Jag spelar på PS5 men jo man kan få upp en jämförelsebild. Det är någon knapp när man är i väskan så dyker de upp sida vid sida. I menyn kan man även ta detaljerade stats så man kan se hur bra varje egenskap på föremålet är, relativt.
Citera
2023-07-20, 12:28
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

Märkligt, har stött på han ett antal gånger kanske 3-4 eller nåt i vanliga dungeons och jag dingade precis lvl 60 häromdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in