2023-06-17, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrWang
Visst kan du göra precis allt men det blir väldigt onödigt att göra det med en gång därför att all din utrustning inom world tier 1/2 blir helt värdelös när du klarat main storyn och låser upp world tier 3 så därför kan det vara skönt att spara en del tills dess.
Det är väl där det skaver lite kanske, min inställning är nog mer linjär. Man rensar ett område helt och går vidare till nästa.

Fast det kanske behöver tänkas i större skala, jag är inte van vid hur world tiers förhåller sig i Diablo. Min tanke är att göra allt i den lägre för att sedan fortsätta till den högre. Men här kanske krävs en annan pacing.

Gillar spelar för övrigt. Ska levla en alt sen (kanske rogue?) och bara köra story, då blir det nog annorlunda.
Citera
2023-06-17, 06:42
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d99mlu
Tänkte fråga er som har lite mer efarenhet av just Diablo.

Jag tycker pacingen är lite konstig i D4. Jag har alltid varit lite av en completionist, vill göra alla quests, besöka alla zoner osv.

Nu är jag runt l20 i första zonen, har ett klassquest som priority två zoner bort (druid), inte ens klar med storyquestarna i första zonen. Det känns så skevt bara.

Är alltså spelet gjort för att du inte ska göra allt?

Lite bakgrund: köpte min första c64 för reklambudspengar på 80-talet. Senaste 10 åren har jag spelat Grim Dawn HC som avkoppling då och då. Ville verkligen se om det här var något för mig.

Alltså, det går att göra allt. Och det är inga problem om du skulle vilja spela spelet så med..

Men hur Diablo är uppbyggt, är att det är lite utav en karaktärbuilder, där du vill spendera så lite tid som möjligt i lägre levels. Så du kan göra din gubbe mäktig som attan sedan när du har kommit upp till max..

Skulle jag starta om spelet idag, så att jag själv inte slösar för många timmar på låga levlar.

Så skulle jag rusha huvudquesten så att den är klar, och speciellt inte göra sidequests alls innan jag får hästen. Det blir för många timmar att springa fram och tillbaka till fots bara.. Slöseri på speltimmar.. Så hade jag väntat med att utforska och göra sidequestar till World Tier 3 eller 4, där det är precis samma upplevelse, det går lite fortare bara och man får kämpa mot mer fiender på höga levlar, så man har tillgång till bättre items som Sacred eller Ancient om du nu behöver farma det.

Dom låg level items som du får nu i world tier 1 eller 2, det vill du bort ifrån snabbt som attan bara.

O Anledningen är för att du kommer spendera såååååå många timmar på att utrusta din gubbe och byta ut gear sen i högre levlar. Så det är bättre att sikta emot det direkt och göra allt där. Än att ta den långa vägen och gå dit väldigt sakta.
Citera
2023-06-17, 06:58
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Brukar ni göra alla dungeons ni stöter på? Börjar bli lite utbränd av att göra varje liten jag kommer till. Funderar på att skippa några och bara göra storyn, alternativft kolla upp vilka som ger bäst enchants för den klass man spelar (sorc) och eventuellt någon till klass man vill lira, som druid.

Du kan se i vilka zoner som dina sorcerer dungeons finns att hitta. Även om du ännu inte ser de på kartan så står det i vilka zoner du ska leta.
Allt du behöver trycka i är "Show my class only"

Och så fokuserar du på det!

(Alla andra klasser kommer du hitta sen i vilket fall när du farmar lite nightmare. Då kommer du bli skickad till random dungeons som du ska klara av. Så jag har inte gjort en enda barbar dungeon på min sorcerer, men har låst upp typ tio stycken själv i vilket fall. Som blir fint att ha sen om jag vill byta karaktär.)
Citera
2023-06-17, 09:56
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Så skulle jag rusha huvudquesten så att den är klar, och speciellt inte göra sidequests alls innan jag får hästen.

Har du låst upp hästen med en gubbe så har alla nya du gör hästen från start. Någon sa att du har den upplåst i HC också om du har den i SC.
Citera
2023-06-17, 10:44
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Du kan se i vilka zoner som dina sorcerer dungeons finns att hitta. Även om du ännu inte ser de på kartan så står det i vilka zoner du ska leta.
Allt du behöver trycka i är "Show my class only"

Och så fokuserar du på det!

(Alla andra klasser kommer du hitta sen i vilket fall när du farmar lite nightmare. Då kommer du bli skickad till random dungeons som du ska klara av. Så jag har inte gjort en enda barbar dungeon på min sorcerer, men har låst upp typ tio stycken själv i vilket fall. Som blir fint att ha sen om jag vill byta karaktär.)
Aaah, smidigt, men var gör man det? Jag har kartan uppe nu och ser ingen sån grej. även tryckt på R3 (filter) men det enda jag kan göra där är att filtrera bort typer av saker man ser på kartan.
Citera
2023-06-17, 12:32
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Aaah, smidigt, men var gör man det? Jag har kartan uppe nu och ser ingen sån grej. även tryckt på R3 (filter) men det enda jag kan göra där är att filtrera bort typer av saker man ser på kartan.

Mm, jag misstänkte faktiskt att du körde med controller. Men du behöver iaf få upp collections trädet och gå in under codex of power.. Gissar på startknappen och sen R1 där uppe?

Sen show my class only... Då kan du tex se att en av de bästa codex ever, Aspect of control.. låses upp ur sunken library någonstans i kejhistan.
Citera
2023-06-17, 12:33
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Har du låst upp hästen med en gubbe så har alla nya du gör hästen från start. Någon sa att du har den upplåst i HC också om du har den i SC.

Ja just det, det stämmer!
Citera
2023-06-17, 12:35
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Mm, jag misstänkte faktiskt att du körde med controller. Men du behöver iaf få upp collections trädet och gå in under codex of power.. Gissar på startknappen och sen R1 där uppe?

Sen show my class only... Då kan du tex se att en av de bästa codex ever, Aspect of control.. låses upp ur sunken library någonstans i kejhistan.
Aaah där ja. Smidigt! Jag kollade på kartan nämligen. Trodde du menade att man kunde sortera bort grottor där som inte var för en, men detta var nästan bättre. Nu kan man ju välja den som man vill specifikt söka efter så visar den var man ska.
Citera
2023-06-17, 13:27
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jo men menar mer att man trycker på en knapp och alla monster på hela skärmen dör för att man gear/lvlat över mobsen i det området.
Den känslan kanske kommer efter 75 (är väl max level på monster?) någon gång, men nu så känner jag mig inte kraftfull så att säga.

Helt ärligt tror jag du har byggt din karaktär helt åt helvete samt att du inte riktigt vet hur spelet fungerar med affixer och aspects.

Ta och titta på d4builds.gg och jämför din karaktär med vad som anses vara Meta för just din karaktär, om du vill känna dig kraftfull så bygg efter vad som anses vara Meta.
Citera
2023-06-17, 13:35
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Helt ärligt tror jag du har byggt din karaktär helt åt helvete samt att du inte riktigt vet hur spelet fungerar med affixer och aspects.

Ta och titta på d4builds.gg och jämför din karaktär med vad som anses vara Meta för just din karaktär, om du vill känna dig kraftfull så bygg efter vad som anses vara Meta.

Speccade om efter en guide innan jag lade ner spelet och tycker ändå spelet är trist :P

Kommer tillbaka till första säsongen, men tills dess är det Wolcen och andra saker som gäller
Citera
2023-06-17, 13:58
Medlem
Overminds avatar
Har bränt ut mig och gått in i väggen med det här spelet. Numera blir det mest Cod MW 2 och Warzone 2.

Ser fram emot Lord of Hatred expansionen nästa år.
Citera
2023-06-17, 14:49
Medlem
Citat:
Skulle jag starta om spelet idag, så att jag själv inte slösar för många timmar på låga levlar.
Jättebra svar, tack för det.

Brukar gilla att göra allt på en tidigare nivå, som förberedelse för nästa. Fast eftersom allt skalar om efter din level oavsett så spelar det ju inte lika stor roll.

Blev inspirerad att re-rolla en ny gubbe och bara köra story
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in