Citat:
Ursprungligen postat av
d99mlu
Tänkte fråga er som har lite mer efarenhet av just Diablo.
Jag tycker pacingen är lite konstig i D4. Jag har alltid varit lite av en completionist, vill göra alla quests, besöka alla zoner osv.
Nu är jag runt l20 i första zonen, har ett klassquest som priority två zoner bort (druid), inte ens klar med storyquestarna i första zonen. Det känns så skevt bara.
Är alltså spelet gjort för att du inte ska göra allt?
Lite bakgrund: köpte min första c64 för reklambudspengar på 80-talet. Senaste 10 åren har jag spelat Grim Dawn HC som avkoppling då och då. Ville verkligen se om det här var något för mig.
Alltså, det går att göra allt. Och det är inga problem om du skulle vilja spela spelet så med..
Men hur Diablo är uppbyggt, är att det är lite utav en karaktärbuilder, där du vill spendera så lite tid som möjligt i lägre levels. Så du kan göra din gubbe mäktig som attan sedan när du har kommit upp till max..
Skulle jag starta om spelet idag, så att jag själv inte slösar för många timmar på låga levlar.
Så skulle jag rusha huvudquesten så att den är klar, och speciellt inte göra sidequests alls innan jag får hästen. Det blir för många timmar att springa fram och tillbaka till fots bara.. Slöseri på speltimmar.. Så hade jag väntat med att utforska och göra sidequestar till World Tier 3 eller 4, där det är precis samma upplevelse, det går lite fortare bara och man får kämpa mot mer fiender på höga levlar, så man har tillgång till bättre items som Sacred eller Ancient om du nu behöver farma det.
Dom låg level items som du får nu i world tier 1 eller 2, det vill du bort ifrån snabbt som attan bara.
O Anledningen är för att du kommer spendera såååååå många timmar på att utrusta din gubbe och byta ut gear sen i högre levlar. Så det är bättre att sikta emot det direkt och göra allt där. Än att ta den långa vägen och gå dit väldigt sakta.