2019-10-25, 15:02
Medlem
Den första gången konspirationsteorier sprids som begrepp i större omfattning var när en federal myndighet i USA skickade ut ett PM till sina lokala representanter om att de skulle kontakta vänligt sinnade journalister ("assets") för att se till att sprida begreppet konspirationsteorier. Det ansågs besvärande att många medborgare frågade sig om mordet på JFK blivit ordentligt utrett och genom koordinerade medieinsatser så lyckades alltså ifrågasättandet nedklassas som spekulationer av virriga galenpannor. PM finns bevarat och kan beskådas på internet.

Själv ser jag att det förekommer konspirationer hela tiden och över allt. Varje större affär i näringslivet som genomförs och politiska samarbeten som inleds och är i sig konspirationer. Vår sittande regering är resultatet av att Centerpartiet och Liberalerna lyckades genomföra en konspiration med Socialdemokraterna och Miljöpartiet - trots att media sökte hårdbevaka utvecklingen.

Att yrkesetik och sekretess kan bevara hemligheter även hos många tusentals människor samtidigt är uppenbart. När hörde ni t.ex. senast om den revisor eller advokat som bröt sekretess och avslöjade häpnadsväckande information? Att sådan finns i massor är uppenbart, men de håller sin sekretess.

Konspirationsteorier kan vara ekon av verkligheten som förvrängts och förstärkts. Chemtrails kan var ett sådant eko av ett experiment som faktiskt genomfördes av USAs försvar när de med flygplan försedda med särskilda aggregat spred vad de trodde var ett lättare virus utanför kusten till Los Angeles i testsyfte. Det visade sig att det fungerade utmärkt eftersom många blev sjuka och någon dog till och med. Så staten i USA är tydligen fullt kapabel att testa "chemtrails" på sina medborgare.

Själv har jag en misstanke om att det finns ett starkt intresse av att hålla det nedsättande begreppet konspirationsteorier vid liv och att en del av det galna material som finns på nätet finns just för att hålla myten om galenskap vid liv. Har märkt att Youtubes algoritmer numera verkar vara inställda på att ta upp en helt galen video (t.ex. aliens eller flat earth) som förslag strax efter sökresultatet så snart man söker information om kontroversiella ämnen.
Citera
2019-10-25, 15:16
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allwaysrich
"People talk about the deep state like it's a conspiracy theory of lizard people, it's not, its something much simpler, the deep state is the career government." - Edward Snowden
Självklart förnekar Snowden shapeshiftarna eftersom Putin som skyddar honom är en.

Detta har konfirmerats för närmare tio år sedan i en några sekunder lång video där han shiftar. Lägg märke till väsningarna.
https://m.youtube.com/watch?v=XcHPkhDeSxg

Låt oss inte förvillas av kryptoputinianen Snowden
Citera
2019-10-25, 15:20
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Sluta skita ner tråden med ditt barnsliga larv, lär dig ifrågasätta saker och ting med sunda förnuftet i behåll. Och glöm inte att själva termen "konspirationsteoretiker" myntades av CIA just i syfte att misstänkliggöra och förlöjliga människor som har mage att ifrågasätta den officiella versionen av saker och ting så som den torgförs av regeringar, myndigheter och mainstream media.
Det uttrycket är inte ens mitt, USA konspirerar mot hela världen, det visar trådens ämne om inget annat.
Jag är öppensinnad, annars hade jag varit som du, det kan ju inte vara kul att att alltid tänka efter en förutbestämd mall.

Case 1. See Through The Matrix i detta fallet är om Snowden är en skådespelare, som vigt sitt liv till att mögla i Ryssland helt frivilligt, skrivit en ny bok i ämnet med saker från wikipedia som han kopierat, att Merkel aldrig kallat NSA värre än STASI m.m i TV som miljoner har sett.

Case 2. ELLER att See Through The Matrix är att använda hjärnan, samlad kunskap, analysera, dra egna slutsatser av hela grejen och lyfta fram nya perspektiv i bästa fall.

Men fattar man inte skriven text, bara flummar på Youtube så hamnar man i första kategorin, tror sig är smartigast av alla och gör bort sig på nätet gång på gång...

Att släppa loss sinnet för att fånga nya vinklar är positivt, det gör jag hela tiden. David Icke roar mig mycket, han säger att han är Jesus, kungen är från rymden blandat med äkta analyser som han plockar från riktigt frisinnade tänkare. Jag har också knarkat med indianer i Peru, men inte fan blev jag ännu mer korkad av det som Icke.

David Icke claims Saddam Hussein died 1991 and that he's Jesus
https://www.youtube.com/watch?v=YZD3bBWFwAk
Citera
2019-10-25, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Självklart förnekar Snowden shapeshiftarna eftersom Putin som skyddar honom är en.

Detta har konfirmerats för närmare tio år sedan i en några sekunder lång video där han shiftar. Lägg märke till väsningarna.
https://m.youtube.com/watch?v=XcHPkhDeSxg

Låt oss inte förvillas av kryptoputinianen Snowden

Haha det var den sämsta videon någonsin. Sök hjälp det finns inga reptil människor.
Citera
2019-10-25, 15:24
Medlem
volvo 240s avatar
Självklart är inte info om utomjordingar tillgängliga för vem som helst inom underröättelsetjänsterna. Den infon är nog mycket mycket väl gömd. Kanske tom icke digitaliserad.
Citera
2019-10-25, 15:46
Medlem
Lär vara uttalanden med "kniven mot strupen".

Alternativt klinisk hybris.
Han inbillar sig att han har hittat ALLT som är "classifed"...
Citera
2019-10-25, 15:52
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
På mindre än fem minuter nu, det här är ungefär vad man tror på om man inte är en s.k. "konspirationsteoretiker":

https://www.youtube.com/watch?v=yuC_4mGTs98

"Konspirationsteoretiker"... en term som ironiskt nog myntades av CIA.
Vill du tas seriöst bör du sluta länka till propagandafilmer på youtube.

Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Lär vara uttalanden med "kniven mot strupen".

Alternativt klinisk hybris.
Han inbillar sig att han har hittat ALLT som är "classifed"...
Han säger ju att han inte hittat allt.
Senast redigerad av lugna ner dig 2019-10-25 kl. 15:54.
Citera
2019-10-25, 15:56
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Självklart är inte info om utomjordingar tillgängliga för vem som helst inom underröättelsetjänsterna. Den infon är nog mycket mycket väl gömd. Kanske tom icke digitaliserad.
Eller som Snowden säger, de kan finnas i andra länder, han förnekar inte att de kan finnas.
Så han kan tänka utanför boxen, Matrix, gummiskinnet.
Men tänk om det är David Icke som är ett rymdmonster och styr era hjärnor att tro att han är en människa, att ingen dog på Drottninggatan eller att han inte är Jesus på riktigt.
Hur känns det?
Tomt, livet blivit meningslöst eller vad?
Försök att tro på Snowden som ett experiment, se allt materialiseras, smaka på "lögnens" söta smak.
Klarar ni inte det så är ni inga vakna sanningssägare, ni är en oxymoron.
Om ni klarar det så ska jag ge er nya övningar, dela upp er två och två.
Citera
2019-10-25, 16:00
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herblaw
Det där är ju bara något du tror, då bör man påpeka det också. Finns ju inga bevis alls att det är människan som påverkar klimatet. Det finns inget sätt att mäta det på, därför kan ingen med 100% säga att så är fallet. Vi påverkar miljön, inte klimatet.
Vad har du för bevis för att vi INTE påverkar klimatet? Om det inte finns något sätt att mäta det på, som du påstår, hur kan du då veta något själv om att vi inte påverkar? Du har nog otur när du tänker.
Citera
2019-10-25, 16:03
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allwaysrich
Jag har alltid trott på att vi har haft kontakt med aliens med efter detta uttalande så tror jag inte på det längre. Snowden har ingen anledning att ljuga.

Snowden säger följande

Den numera världsberömde visselblåsaren är nu aktuell med utgivningen av sina memoarer ”Permanent Record”.

I boken berättar Snowden att han, med tillgång till så mycket hemlig information, inte kunde låta bli att ta reda på huruvida USA faktiskt landade på månen 1969.

Han ska också ha undersökt sanningshalten bakom den populära konspirationsteorin ”chemtrails”. Enligt teorin är de vita strecken efter flygplan inte iskristaller bildade av vattenånga, utan i själva verket ett biologiskt vapen som staten använder för en mängd illvilliga syften.

– Om du undrade: Ja, vi landade faktiskt på månen. Klimatförändringarna är på riktigt. Chemtrails finns inte, skriver Snowden i boken, enligt CNN.

Undersökte kontakt med aliens
Snowdens finkammande av den amerikanska statens hemligaste dokument stannade dock inte där. I sin bok berättar Snowden att han också tittade på om utomjordingar någonsin kontaktat mänskligheten.

Svaret är nej.

– Så vitt jag vet så har aliens aldrig kontaktat jorden. De har åtminstone inte tagit kontakt med USA, skriver Snowden, som nyligen deltog i podcasten The Joe Rogan Experience där han utvecklade sin ställning i frågan.

– Jag kunde inte hitta något om att vi håller aliens undangömda i USA. Om vi gör det så är det riktigt hemligt, så pass hemligt att inte ens de som jobbar i statsapparaten vet om det, säger Snowden.

Han gav också sin syn på konspirationsteorier överlag.

– Folk tror på sådana teorier för att få världen att verka enkel. Det får oss att tro att någon har total kontroll, bestämmer vad som ska hända härnäst.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70JbQv/edward-snowden-jag-sokte-pa-aliens-i-cias-arkiv

Intervju med snowden Joe Rogan https://www.youtube.com/watch?v=efs3QRr8LWw
Funderade också på att lägga upp en tråd om detta då jag såg en artikel om det. Lite spännande dynamik när just Snowden går emot en massa konspirationsteoretiker.
Citera
2019-10-25, 16:38
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ja, Snowden är liksom en helig figur som inte under några omständigheter får ifrågasättas. För ingenting är någonsin något annat än vad det först ser ut att vara. Det visar historien och det vet alla som inte är såna där lättlurade "konspirationsteoretiker" (för att använda en term myntad av CIA).

Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Du måste se bakom kulisserna, öppna ditt sinne, vakna och läsa David Icke Matrixböcker.

Annars så ser du inte sanningen, den är dold för oss sovande.
Rymdödlor är mer sant än Snowdens bok, den är till för att lura låg-IQ som oss.
Vi är idioterna, inte de vakna foliehattarna eller Icke som fick en ide till en bok efter sett på en Hollywood-film.

"De vakna" är enligt mig tyvärr inte några att räkna med när det gäller. De ska först förneka allting och sedan googla på webbsidor så att de ser genom The Matrix, alltså inte filmen.
Jag går på tjack i dag, sorry att jag spammar

Som råttor ur väggen när det vankas ost kommer de upplysta, de som inte är får, de som ser igenom slöjan, de som förstår hur det "verkligen" ligger till.
Måste vara jobbigt att ha så fruktansvärt skev självkänsla att man tror man är speciell utan någon som helst anledning, eller i minsta fall att ha en så skev världsbild att man tror på skuggregeringar och ödlefolk.

Men återkom gärna när det finns solida bevis. Tills dess...
Citera
2019-10-25, 16:40
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
det hade funnits betydligt mer balans på jorden flora och fauna då. Abima skräpmat orsakar svår miljöförstöring, och nej, vilt kött som Joe Rogan kör med, är inte lösningen.
Skulle stå jordens flora och fauna, samt animalisk skräpmat där, men postade från mobilen och orkade inte korrekturläsa allt, men ja ni fattar

Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Okej, så låt oss mötas halvvägs här.
Vad sägs om att du försöker närma dig sanningen?

Citat:
Problemet är inte kött, utan vår massproducerande köttindustri.
Jo, kött ÄR verkligen problemet.

Citat:
Detta kött som kommer från djur som står inomhus i trånga bås är varken aptitligt eller bra för vår planet. Dessutom är detta kött direkt farligt att äta, för att vi sprutar in en jävla massa skit i djuren som sedan hamnar i oss, och så får vi cancer, och så dör vi.

Lokala bönder vars djur går ute och betar på stora ängar är mycket bättre, eftersom både Jorden (marken!) och Djuren mår bättre av detta. Köttet blir godare och bönderna slipper skjuta in massa kanyler i djuren som ska döda alla farliga ämnen med kemikalier.

Människan har ätit kött i alla tider, men det är sättet vi massdödar djur på idag som är fullständigt avskyvärt och det finns inga vinnare där, förutom de som tycker det är trevligt att betala 10kr mindre för att äta mycket sämre och farligare kött. När det kommer till kött passar verkligen mantrat "du får vad du betalar för" att beskriva det hela.

Lösningen är att välja närproducerat ekologiskt kött från frigående djur och inte heller äta för mycket kött. Men att sluta äta kött helt och stoppa i sig massa piller med en vegansk diet är inte rätt väg att gå. Om man inte har någon sjukdom eller liknande som kräver detta (likt laktosintolerans, etc.).

Sen måste Veganerna också göra sitt och sluta köpa sojaprodukter, annars är de själva bidragande till detta slöseri. Vi bränner upp regnskogarna och detta måste vi upphöra med omedelbart!

Angående Ozonskiktet. Jag läste någonstans att det hade börjat återhämta sig nu eftersom vi slutat använda freoner i diverse produkter. Jag är inte så insatt. Någon kan gärna få flika in på det, tack.
1) Självklart är det så, att lokalt, ekologiskt, gräsbetande kött med minimal antibiotika osv, är hälsosammare och miljövänligare än den nuvarande, hårt processade, massproducerade köttindustrin, men det rör sig bokstavligt talat om grader i helvetet. Kött är inte under några som helst omständigheter, nyttigt. Och det gäller inte bara kött för övrigt, utan även mejeriprodukter (som har betydligt värre miljöpåverkan än kött och är minst lika karcinogent, men det är ju samma industri egentligen, alltså kossor) och ägg (som rent tekniskt inte har så enorm miljöpåverkan, men som är minst lika karcinogent, salmonella, antibiotika, kolesterol osv). Sanningen är att dagens köttindustri/mejeriprodukter/kyckling, är den sortens skräpmat vi kan få av att äta animaliska livsmedel. Tror du att det hade varit möjligt att mata 8 miljarder människor helt ekologiskt/närodlat och utan att göra kött/mjölk/ägg lika giftigt som det är numera? Men som sagt, det är inte så att om du äter 100% ekologiskt kött osv, att det blir hälsosamt. Mindre skadligt för både din kropp och för miljön, absolut, men fortfarande mycket skadligt på alla sätt och vis, för allt och alla.

2) Människan har också i alla tider upplevt hälsoproblem av att äta kött. Kolla bara på jägare-samlare som eskimåer och bushmän osv, det är inte direkt så att de inte utvecklar åderförkalkning och andra sjukdomar av köttet de äter, utan tvärtom har de en ganska kort livslängd, eftersom de äter nästan bara kött och inte mycket frukt och grönsaker osv. Det är en populär myt att vi är "omnivorer" osv.

3) Sojabönor är faktiskt absolut inte ett miljöproblem, tvärtom är soja mycket miljövänligt (och nej, soja feminiserar överhuvudtaget inte män, tvärtom har veganer högre fritt testosteron). Problemet är snarare GMO-soja och GMO-majs, och den här GMO-skiten är inget man kan belasta veganer för, utan tvärtom så är det ni köttätare som är skyldiga till sponsrandet av Frankensteinmaten: GMO-sojabönor odlas för att mata kossorna ni äter. Ytterst lite av GMO-sojan äts av människor, och än mindre av veganer som i regel håller sig till ekologiska sojabönor (själv köper jag i stort sett alltid ekologisk sojamjölk som exempel).

4) Vill du diskutera skräpmat mer ingående med mig så kan jag rekommendera den här tråden (jag har tagit en paus från den, men återkommer senare):

(FB) Veganism vs carnism, debatt!

5) Lösningen är inte alls "närproducerat ekologiskt kött från frigående djur och inte heller äta för mycket kött." Lösningen är strikt, obligatorisk veganism, den ultimata naturresursen industrihampa (med allt vad det innebär, bland annat förnybar energi via hampabränsle) och ekologisk vertikal farming i varje stad. Du får lägga ner den här konservativa efterblivenheten; du skadar bara din egen trovärdighet när du argumenterar för kött. Det finns både bra och dåliga sidor med konservatism, och det gäller att undvika de dåliga sidorna med konservatism. Att hålla kvar vid köttätande är en dålig konservativ vana, och bokstavligt talat livsfientligt.

6) Ozonlagret var bara ett exempel. Det är sant att ozonlagret håller på att återhämta sig, vilket är bra, men det beror också på att precis som när blybensin förbjöds, så var astrofysiker ute i god tid, varnade och lobbade igenom ett nödvändigt förbud mot blybensin (bly rent allmänt bör förbjudas, och endast användas där det är absolut nödvändigt, som skydd mot strålning osv). Ozonhålet går verkligen inte att förneka, till skillnad från de inkrementala temperaturökningarna som vetenskapsanalfabeterna relativt enkelt kan förneka, så går det inte att ljuga och påstå att det inte finns ett stort hål i ozonlagret i Sydpolen. Ingen märker liksom av en ökning på 1-2 grader celsius; problemet är takten i temperaturökningarna. Från senaste istiden till temperaturökningarna vi fick för några tusen år sedan som gjorde Norden beboelig, så var det något i stil med 0.1 graders ökning per 100 år eller något i den stilen, men nu har vi ökat 1 grader per 100 år, något sådant (citerar off the top of my head här). Och det hela i samband med att industrialismen kom igång när vi började använda fossila bränslen, dramatisk befolkningsexplosion, enorm ökning av kossor som fiser och rapar metangas dygnet runt osv. Att tro att sådana radikala förändringar i befolkning och teknologi, inte påverkar temperaturen ett skit, är minst sagt okunnigt Det är bara sinnesslöa, förståndshandikappade mentala dvärgar som lever i deras lilla filterbubbla, som tror att vi inte har någon miljöpåverkan. I slutändan är miljöfrågan en astrofysisk fråga, och fysikens lagar bryr sig liksom inte om du eller någon annan tycker att Miljöpartiet vill bestraffa landsbygden osv med ökade bensinpriser osv; pumpar du ut en massa koldioxid och metangas i atmosfären, så kommer det till slut att förinta allt liv på den här planeten. Detta är liksom inte diskutabelt. Kolla vad koldioxid och metan gjorde med Venus, som för ca 1 miljard år sedan, var en mycket jordliknande planet, och detta utan att Venus hade hade något intelligent liv med tunga industrier som pumpade ut extra mycket växthusgaser. Sådana här livsfientliga klimatförändringar kan alltså utvecklas helt på egen hand, och våra koldioxidindustrier och metankossor gör inte saken bättre. Klimatfrågan är no joke; vi kan verkligen förinta oss själva om vi inte börjar ta ansvar och fortsätter som lallande iDioter att äta kött och köra med fossila bränslen osv.

Citat:
Btw, EliasAlucard, jag gillar din hårda stil här på Flashback! Kul med lite motstånd för en gång skull.
Får tacka för komplimangen! Jag får till och från en del beröm för mina inlägg och debattstil, varvat med en hel del mothugg från iGnoranta iDioter

Hur som helst känns det bra att jag står på samma sida som Snowden i dessa frågor, förutom 9/11 det vill säga, men 9/11 är faktiskt mindre viktig än climate change så sett. Snowden är en mycket intelligent man, och det är just sådana slutsatser intelligenta människor drar: aliens har inte besökt eller kontaktat jorden, klimatförändringarna är ett problem på riktigt, osv. Jag håller bara inte med honom i 9/11 frågan som sagt, men det finns bra skäl för honom att ljuga angående 9/11, medan han inte tjänar ett dugg på att ljuga om våra miljöproblem och utomjordingar, tvärtom är det bara bra att tala sanning i dessa frågor. Chemtrails är också bara ett efterblivet ämne korkade autister och psyksjuka som hakar på, sitta och stirra på moln hela dagarna, herregud vilken efterbliven hobby
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-10-25 kl. 17:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in