2019-10-25, 01:11
Medlem
Jag har alltid trott på att vi har haft kontakt med aliens med efter detta uttalande så tror jag inte på det längre. Snowden har ingen anledning att ljuga.

Snowden säger följande

Den numera världsberömde visselblåsaren är nu aktuell med utgivningen av sina memoarer ”Permanent Record”.

I boken berättar Snowden att han, med tillgång till så mycket hemlig information, inte kunde låta bli att ta reda på huruvida USA faktiskt landade på månen 1969.

Han ska också ha undersökt sanningshalten bakom den populära konspirationsteorin ”chemtrails”. Enligt teorin är de vita strecken efter flygplan inte iskristaller bildade av vattenånga, utan i själva verket ett biologiskt vapen som staten använder för en mängd illvilliga syften.

– Om du undrade: Ja, vi landade faktiskt på månen. Klimatförändringarna är på riktigt. Chemtrails finns inte, skriver Snowden i boken, enligt CNN.

Undersökte kontakt med aliens
Snowdens finkammande av den amerikanska statens hemligaste dokument stannade dock inte där. I sin bok berättar Snowden att han också tittade på om utomjordingar någonsin kontaktat mänskligheten.

Svaret är nej.

– Så vitt jag vet så har aliens aldrig kontaktat jorden. De har åtminstone inte tagit kontakt med USA, skriver Snowden, som nyligen deltog i podcasten The Joe Rogan Experience där han utvecklade sin ställning i frågan.

– Jag kunde inte hitta något om att vi håller aliens undangömda i USA. Om vi gör det så är det riktigt hemligt, så pass hemligt att inte ens de som jobbar i statsapparaten vet om det, säger Snowden.

Han gav också sin syn på konspirationsteorier överlag.

– Folk tror på sådana teorier för att få världen att verka enkel. Det får oss att tro att någon har total kontroll, bestämmer vad som ska hända härnäst.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70JbQv/edward-snowden-jag-sokte-pa-aliens-i-cias-arkiv

Intervju med snowden Joe Rogan https://www.youtube.com/watch?v=efs3QRr8LWw
Senast redigerad av Allwaysrich 2019-10-25 kl. 01:33.
Citera
2019-10-25, 01:16
Medlem
2560ps avatar
Vilken högoddsare. Synd att han inte kontrollerade att jorden var rund också, och att gang stalking inte existerar.

Fast... det här hindrar ju inte dårarna, han är väl "köpt" eller liknande.
Citera
2019-10-25, 01:31
Medlem
jocw2U8ZNLASs avatar
Det är nog ingen som förnekar klimatförändringarna, frågan är hur mycket som mänskligheten står för.
Citera
2019-10-25, 01:33
Bannlyst
Det är inte relevant om aliens finns eller inte. Vad skulle mänskligheten ha för intresse av att tillfångata varelser som vi inte kan kommunicera med? För forskning kanske, men eftersom vi inte vet hur många aliens det finns i rymden så kan vi inte dräpa hur många farliga aliens som helst.
Citera
2019-10-25, 02:20
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jocw2U8ZNLAS
Det är nog ingen som förnekar klimatförändringarna, frågan är hur mycket som mänskligheten står för.

Precis.

Det har alltid skett klimatförändringar. Det är deras tjat om att allt är mänsklighetens fel som är problemet.
Citera
2019-10-25, 02:30
Bannlyst
Skulle gissa att han är kontrollerad lögnare
Citera
2019-10-25, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schibban
Skulle gissa att han är kontrollerad lögnare

Tänkte säga samma sak. Tänk om han bara är en decoy för att dölja något ännu värre. Wag the dog.
Citera
2019-10-25, 03:48
Medlem
kalkryggars avatar
Om det var så att man gömde aliens så skulle det självklart inte dokumenteras där Snowden skulle kunna komma åt att läsa och det skulle inte varit skrivet på ett sånt sätt att han ändå skulle förstå vad det handlade om.

Sen undrar jag hur Ts kan påstå att Snowden inte skulle ha någon anledning att ljuga. Hur vet Ts det?

Citat:
Ursprungligen postat av jocw2U8ZNLAS

När man talar om ämnet så menar man automatiskt den del som mänskligheten står för. Därför så menas nog ganska säkert i det här fallet att han hänvisar till att mänskligheten står för en förödande sådan. Nu verkar det också visa sig att amerikanerna är äckligt medvetna om hur mycket dom faktiskt förstör jorden.

Förmodligen så är Trump mänsklighetens farligaste människa. Värre än Hitler...?
Citera
2019-10-25, 03:48
Medlem
Efterspelet på vad Snowden sagt kommer bli väldigt intressant för om han vet det här så kommer han också avkrävas bevis.
Hur vet han att vi landade på månen? Har han hittat de ritningar som NASA slarvat bort?

Jag tror han drog det hela ett steg för långt för han har även kritiserat Trump vilket indikerar att han inte är riktigt ärlig, kan det vara så att han fortfarande jobbar för underrättelsetjänsten. Med tanke på vad han påstods ha plockat ut så är det inte mycket vi fått se.

Jag har sett halva intervjun med Joe Rogan, bl.a. där han pratar 9/11 och det är mycket underligt resonerat av honom. Han är tillräckligt intelligent för att dra helt andra slutsatser än att skylla på konkurrens och att de är korkade vilket han nu gjorde.
Hela början av intervjun verkar vara ett repeterat tal, Joe Rogan har nog aldrig suttit så tyst medan Snowden babblar på

Något att hålla utkik efter är vilka han väljer att bli intervjuad av. Tar han bara intervjuer av "snäll" media och MSM, då är han en trojan
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2019-10-25 kl. 03:55.
Citera
2019-10-25, 03:55
Medlem
pulverhonungs avatar
Hade det funnits aliens så hade han väl inte suttit och berättat det, vad ska dom dessutom med människan som överlag är helt efterbliven att göra?

Snowden är nog bara en puppet likt alla andra, eller hur avslöjar han alla dessa ”hemligheter” utan att bli undanröjd?
Citera
2019-10-25, 04:25
Medlem
Så bara för att han inte haft tillgång till de dokument som nämner aliens, så betyder det att de inte finns?
Trams.

Nu vet jag ju dock inte hur det är sagt, han kan mycket väl ha sagt "Jag har inte funnit bevis" sedan har aftonbladet översatt det till sin fördel..
Orkar inte lyssna på podcast.
Citera
2019-10-25, 04:49
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Efterspelet på vad Snowden sagt kommer bli väldigt intressant för om han vet det här så kommer han också avkrävas bevis.
Hur vet han att vi landade på månen? Har han hittat de ritningar som NASA slarvat bort?

Jag tror han drog det hela ett steg för långt för han har även kritiserat Trump vilket indikerar att han inte är riktigt ärlig, kan det vara så att han fortfarande jobbar för underrättelsetjänsten. Med tanke på vad han påstods ha plockat ut så är det inte mycket vi fått se.

Jag har sett halva intervjun med Joe Rogan, bl.a. där han pratar 9/11 och det är mycket underligt resonerat av honom. Han är tillräckligt intelligent för att dra helt andra slutsatser än att skylla på konkurrens och att de är korkade vilket han nu gjorde.
Hela början av intervjun verkar vara ett repeterat tal, Joe Rogan har nog aldrig suttit så tyst medan Snowden babblar på

Något att hålla utkik efter är vilka han väljer att bli intervjuad av. Tar han bara intervjuer av "snäll" media och MSM, då är han en trojan

För mig var det klart från början att han fortfarande spelar i det blåa laget. Det han gör är precis vad organisationer han jobbar för pysslar med (subversion). Varför skulle han annars ges så stort utrymme i media? Det har tillochmed gjorts en film om killen. Han är CIA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in