2019-10-29, 22:45
Medlem
Taokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schibban
Skulle gissa att han är kontrollerad lögnare

Jag har själv sett honom i intervjun med Joe Rogan och drog samma slutsats efter att ha lyssnat på honom i några minuter.

Han har själv gått ut med att han vill återvända till USA och leva sitt liv tillsammans med sin familj där. Om han kan rentvå USAs inblandning i 911, kontakt med aliens men samtidigt behålla sin status som "hjälte" är det ju en Win-win för alla inblandade, förutom vi "konspirationsteoretiker".

Att 911 var ett inside jobb är liksom ingen tvekan om. Därför tror jag som du att snubben har sålt ut sig för att få återvända till sin familj. Med andra ord är han största tönten till skillnad från Julian Assange.
Citera
2019-10-29, 23:43
Medlem
A.Ericssons avatar
Killen är solklar shill. Hade han varit äkta hade han inte fått den uppmärksamhet han fick, det hade deep state stoppat.

9/11 är liksom avslöjat sedan många år nu. Varför försöka ljuga om det? Det blir bara pinsamt, som när folk tror på förintelsen.
Citera
2019-10-30, 16:18
Medlem
Jag kommer tydligt ihåg - när jag tog min utbildning på en svensk teknisk högskola -

Att vi elever pratade om en myndighet som avlyssnade ALLT - det fanns tom sci-fi filmer om ämnet
Jag minns att vi kallade fenomenet för "echelon" och "enigma".

Sen kom Snowden 30 år senare....
Citera
2019-10-31, 05:39
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokarev
Jag kommer tydligt ihåg - när jag tog min utbildning på en svensk teknisk högskola -

Att vi elever pratade om en myndighet som avlyssnade ALLT - det fanns tom sci-fi filmer om ämnet
Jag minns att vi kallade fenomenet för "echelon" och "enigma".

Sen kom Snowden 30 år senare....

https://www.theregister.co.uk/2001/05/31/what_are_those_words/

Echelon fanns, det var en samling myndigheter som delade på arbetet att spela in allas telefonsamtal och sålla de som man hade span på i en hög för granskning. De hade någon form av superdator de körde allt genom. Den hade en tidig variant av text till tal men orkade förmodligen bara med en samling nyckelord, för att bedöma om samtalet, som redan spelats in, innehöll något av intresse och borde granskas, alltså utöver de som man redan övervakade.
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2019-10-31 kl. 05:44.
Citera
2020-10-10, 21:24
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iamerror
Snowden hade långt ifrån den högsta säkerhetsnivån.
NSA hade vid den tidpunkten ungefär 1000 tekniker/datanördar med samma säkerhetsnivå som Snowden hade.

Låter det rimligt att random tekniker kan gå in och se dokument som inte ens presidenten har tillgång till?

Nej, inte rimligt alls såklart. Att han skulle haft security clearance för top secret, eyes only är osannolikt. Han var bara en sketen systemadministratör men visst, ska man tro honom så var han ju värsta ninja-kommandot i både CIA och NSA.

ps. ja, jag vet att jag svarar på ett inlägg som är 1 år gammalt. ds
Citera
2021-11-27, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Nej, inte rimligt alls såklart. Att han skulle haft security clearance för top secret, eyes only är osannolikt. Han var bara en sketen systemadministratör men visst, ska man tro honom så var han ju värsta ninja-kommandot i både CIA och NSA.

Jag svarar också på gammalt.. Nej men alla har inte access till all info, det lär mest vara så. Dom delar upp sånt till få.
Titta på denna dokumentär. Klicka i första posten archive dokumentären bara: Sirius.
(FB) Ok. ufos existerar och militären är helt värdelösa som har tystnadskultur. Vattenbil.
Ja det har dom! Mer än möjligt. Men flashback censurerade precis i början på en bra diskussion som aldrig kommer att inträffa nu..
Klicka på länken till dokumentären i trådstarten:
(FB) Ok. ufos existerar och militären är helt värdelösa som har tystnadskultur. Vattenbil.

Aliens stämmer. Dom finns tydligen.
Senast redigerad av forwardescape 2021-11-27 kl. 01:26.
Citera
2021-11-29, 21:33
Medlem
Denna var den jag tänkte länka (trodde jag länkat) på flashback innan, när jag länka fel dokumentär av honom sist.. Vatten-bilen.

The Cosmic Hoax An Expose 2021 by Dr. Steven Greer

https://archive.org/details/the-cosmic-hoax-an-expose-2021

Torrentfil om man inte vill streama:
https://archive.org/download/the-cosmic-hoax-an-expose-2021/the-cosmic-hoax-an-expose-2021_archive.torrent
Se den om du vill .

En bil som gick på vatten som uppfinning! Men uppfinnaren mördades tydligen för dom ville dölja anti-gravidations vetenskap.
Alla borde se denna. Superbra dokumentär! Se den nu om ni kan!
Senast redigerad av forwardescape 2021-11-29 kl. 21:35.
Citera
2023-01-18, 10:15
Medlem
swentr.sites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel

Skulle de finnas hemliga baser är de så klart inte anslutna till internet, utan använder lokala nät. För få access måste Snowden besöka Area 51 fysiskt. All administration och finansiering har nån täckmantel så de går inte se den vägen heller.
Citera
2023-04-02, 01:28
Medlem
Snowden hade ingen hög "security clearance". Det finns inget "CIA arkiv" man bara kan gå in och söka på. Totalt nonsens.
Citera
2023-04-14, 13:50
Medlem
Sqeptisks avatar
"Chemtrails är falskt"! Vilken överraskning

Men detta gäller i och för sig bara tills Bill Gates får någon operatör att på allvar utföra sina galna ide'er att medelst kemikalier blockera solinstrålningen (allt för att förhindra "global uppvärmning" naturligtvis).

Sedan behöver nödvändigtvis så kallade "hemliga dokument" inte på något sätt innehålla någon "sanning"
Citera
2023-07-22, 22:16
Medlem
Alltså jag ör inte särskilt konspiratoriskt lagd men har läst Snowdens bok. När jag kom till detta stycket så undrade jag för mig själv om inte dessa datasystem han sökte i på något sätt borde gett utslag ifall någon IT-stolle för skojs skull började söka om allt ifrån månen till chentrails och aliens... Känns liksom som det borde plingat till i någon annans dator för att varna för en potentiell säkerhetsrisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in