2019-10-25, 13:35
Medlem
Vad gäller denne Edward Snowden tycker jag man ska vara medveten om följande.

Snowdens morfar var admiral i flottan, högt uppsatt inom FBI och verksam inom Pentagon under 9/11 attackerna. Hans far var sjöofficer, hans mor arbetar på federal domstol och hans syster är advokat vid ett federalt forskings- och utbildningsinstitut. Inte vilken average Joe-familj som helst alltså.

Själv jobbade Snowden för CIA och har samtidigt sagt: "Jag kunde inte föreställa mig att regeringen skulle ljuga för oss". Okej. För vissa låter det kanske som om en f.d. medlem i Hells Angels skulle gå ut och säga: "jag kunde inte föreställa mig att det fanns medlemmar som begick olagligheter och övergrepp". Men okej.

Han ska ha en IQ på över 145 och anmälde sig som frivillig i Irakkriget 2004 eftersom han kände det som sin plikt att "befria människor från förtryck". Okej. Han fullgjorde dock aldrig sin militära träning inför insatsen i Irak eftersom han ska ha brutit båda benen. Hmm... okej.

Den så kallade Oklahomabombaren Timothy McVeigh, som deltog i Gulfkriget 1991 och där bl.a. ingick i general Schwarzkopfs personliga livvaktstyrka, skulle vid hemkomsten till USA vidareutbilda sig till green beret men ska intressant nog ha dragit sig ur på grund av hälsoproblem. I ett brev till sin syster ska sedan McVeigh ha berättat att han i själva verket inte alls lämnat militären utan tvärtom valts ut till en särskild, hemlig insatsstyrka. Apropå detta berättar den gamle flygöversten Leroy Fletcher Prouty i sin bok The Secret Team: The CIA and Its Allies in Control of the United States and the World om en hemlig militär metod kallad Sheep-dipping:

Citat:
"'Sheep-dipped' is an intricate Army-devised process by which a man who is in the service as a full career soldier or officer agrees to go through all the legal and official motions of resigning from the service. Then, rather than actually being released, his records are pulled from the Army personnel files and transferred to a special Army intelligence file. Substitute but nonetheless real-appearing records are then processed, and the man 'leaves' the service. He is encouraged to write to friends and give a cover reason why he got out. He goes to his bank and charge card services and changes his status to civilian, and does the hundreds of other official and personal things that any man would do if he really had gotten out of the service. Meanwhile, his real Army records are kept in secrecy, but not forgotten. If his contemporaries get promoted, he gets promoted. All of the things that can be done for his hidden records to keep him even with his peers are done. Some very real problems arise in the event he gets killed or captured as a prisoner. There are problems with insurance and with benefits his wife would receive had he remained in the service. At this point, sheep-dipping gets really complicated, and each case is handled quite separately."

Något att fundera på här kanske?
Citera
2019-10-25, 13:42
Avslutad
Ni som ifrågasätter Snowdens tillgång till känsligt material behöver nog lyssna på podden eller läsa boken.

Om han nu talar sanning och jag har förstått det hela rätt, så arbetade han på just den positionen som hade full tillgång till ALLA säkerhetssystem.
Han ska alltså ha varit den som hämtade information åt diverse högt uppsatta chefer inom alla säkerhetsorganisationer.
Det fungerar ju som så i USA att man har en need to know basis, att ingen utanför ett specifikt fall ska kunna få tillgång till information rörande fallet.

Detta innebär i praktiken att inte ens myndighetschefen för t.ex NSA eller CIA har tillgång till alla filer, men kan begära dem. Den begäran går ner till den befattningen som just Snowden ska ha suttit på.
Han var enligt egen utsago en så kallad "superuser" som hade full tillgång till alla säkerhetssystem hos alla säkerhetsmyndigheter och hade således den högsta säkerhetsklassifieringen man kan ha i USA.

När det gäller USA så blir jag inte längre förvånad, så han kan mycket väl tala sanning enligt mig.

Men jag tycker grundfrågan han lyfter är viktigare än hela diskussionen som blivit.
Hur lätt det är för maktgalna människor att få sin galna vilja igenom och manipulera en hel värld att agera som man vill. Det är ju den röda tråden genom alla hans argument, att makten verkligen inte ligger hos folket, utan hos dom som vill ta den, med alla medel...
Senast redigerad av Serpenttongue 2019-10-25 kl. 13:46.
Citera
2019-10-25, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Han kommer ändå inte övertyga en enda konspirationsteoretiker, skulle de erkänna sig ha fel på en enda punkt hade deras uppblåsta självbild fallerat och de är medvetna om det.

På mindre än fem minuter nu, det här är ungefär vad man tror på om man inte är en s.k. "konspirationsteoretiker":

https://www.youtube.com/watch?v=yuC_4mGTs98

"Konspirationsteoretiker"... en term som ironiskt nog myntades av CIA.
Citera
2019-10-25, 13:44
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Och självklart är climate change på riktigt och människan står för 110% av temperaturökningarna. Sluta vara efterblivna ansvarslösa konservativa iDioter i den här frågan; vår miljöpåverkan är på riktigt och ett mycket allvarligt problem, och vi måste börja ta ansvar för biosfären, med allt vad det innebär (veganism, industrihampa och vertical farming).
Miljö och klimat är inte samma sak. Följ länken så kanske du lär dig något.

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Bra inlägg här, bortsett från att klimatförändringarna skulle vara en överdrift; det är det inte. Och i den meningen det är en överdrift så är det bara bra; vi har inte råd att gambla med den här planetens atmosfär och andra miljöfaktorer.
Klimatet är inte statiskt, det har förändrats hela tiden genom historien. För närvarande befinner vi oss i en period där jorden blir något varmare. Denna ökning avviker inte från tidigare mönster.
Om resurser ska kunna användas på bästa/effektivaste sättet är det viktigt att de används där de gör störst nytta. I det här landet gör vi precis tvärtom just nu.

OnT: Snowden gör sig själv en otjänst genom att berätta om att han sökt efter information om bl.a. aliens och chemtrail, det får genast foliehattsvarningen att tändas hos mig.
Citera
2019-10-25, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Vad gäller denne Edward Snowden tycker jag man ska vara medveten om följande.

Snowdens morfar var admiral i flottan, högt uppsatt inom FBI och verksam inom Pentagon under 9/11 attackerna. Hans far var sjöofficer, hans mor arbetar på federal domstol och hans syster är advokat vid ett federalt forskings- och utbildningsinstitut. Inte vilken average Joe-familj som helst alltså.

Själv jobbade Snowden för CIA och har samtidigt sagt: "Jag kunde inte föreställa mig att regeringen skulle ljuga för oss". Okej. För vissa låter det kanske som om en f.d. medlem i Hells Angels skulle gå ut och säga: "jag kunde inte föreställa mig att det fanns medlemmar som begick olagligheter och övergrepp". Men okej.

Han ska ha en IQ på över 145 och anmälde sig som frivillig i Irakkriget 2004 eftersom han kände det som sin plikt att "befria människor från förtryck". Okej. Han fullgjorde dock aldrig sin militära träning inför insatsen i Irak eftersom han ska ha brutit båda benen. Hmm... okej.

Den så kallade Oklahomabombaren Timothy McVeigh, som deltog i Gulfkriget 1991 och där bl.a. ingick i general Schwarzkopfs personliga livvaktstyrka, skulle vid hemkomsten till USA vidareutbilda sig till green beret men ska intressant nog ha dragit sig ur på grund av hälsoproblem. I ett brev till sin syster ska sedan McVeigh ha berättat att han i själva verket inte alls lämnat militären utan tvärtom valts ut till en särskild, hemlig insatsstyrka. Apropå detta berättar den gamle flygöversten Leroy Fletcher Prouty i sin bok The Secret Team: The CIA and Its Allies in Control of the United States and the World om en hemlig militär metod kallad Sheep-dipping:

Något att fundera på här kanske?

Tycker det inte alls är konstigt och kan mycket möjligt vara så, USA har CIA, FBI och NSA, (men det är vad allmänheten vet.)
Kolla på projekt blue book. https://www.youtube.com/watch?v=U4EmfM9isHo
Det är en serie där dom utreder hundratals olika UFO iaktagelser. Dessa utredare kommer direkt från pentagon och ska vara högst upp i hierarkin. Men ändå så stöter dom på andra "men in the black" som utreder samma saker eller försöker lämna viltspår och vilseleda dessa utredare.

Det är klart att dom har en hemlig organisation i organisationen som ingen vet om. Det fins en "black budget" i pentagons ekonomi som går åt saker som väldigt få vet om. För att summera det hela vad jag tror finns är det finns en topphemlig organisation som verkligen är "black ops"
Allt annat är märkligt, om inte för UFO så är det väl för Ryssen eller någon annan.
Senast redigerad av Allwaysrich 2019-10-25 kl. 13:59.
Citera
2019-10-25, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allwaysrich
Tycker det inte alls är konstigt och kan mycket möjligt vara så, USA har CIA, FBI och NSA, (men det är vad allmänheten vet.)
Kolla på projekt blue book. https://www.youtube.com/watch?v=U4EmfM9isHo
Det är en serie där dom utreder hundratals olika UFO iaktagelser. Dessa utredare kommer direkt från pentagon och ska vara högst upp i hierarkin. Men ändå så stöter dom på andra "men in the black" som utreder samma saker eller försöker lämna viltspår och vilseleda dessa utredare.

Det är klart att dom har en hemlig organisation som ingen vet om. Det fins en "black budget" i pentagons ekonomi som går åt saker som väldigt få vet om. För att summera det hela vad jag tror finns är det finns en topphemlig organisation som verkligen är "black ops"

Själv tycker jag det verkar orimligt att en så pass ung och oerfaren gröngöling som Snowden skulle ha betrotts med fullt tillträde till CIA:s heliga informations-Graal, att han ska ha kunnat snoka runt lite hur som helst utan att väcka misstankar och sedan kunnat lämna landet och dessutom överleva så pass länge på flykt undan CIA (och därmed även Mossad). Bara detta, liksom...
Citera
2019-10-25, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Själv tycker jag det verkar orimligt att en så pass ung och oerfaren gröngöling som Snowden skulle ha betrotts med fullt tillträde till CIA:s heliga informations-Graal, att han ska ha kunnat snoka runt lite hur som helst utan att väcka misstankar och sedan kunnat lämna landet och dessutom överleva så pass länge på flykt undan CIA (och därmed även Mossad). Bara detta, liksom...

Jag tror inte heller att han har tillgång till allt. Det verkar som att vem som helst som har hög kompentens kan gå med i CIA och NSA om man har rätt profil för jobbet. Men dessa behöver inte nödvändigtvis vara duktiga på att hålla hemligheter. Speciellt sådana som hjärnan inte kan ta in som Alien eller något annat sjukt.
Citera
2019-10-25, 14:12
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Om det var så att man gömde aliens så skulle det självklart inte dokumenteras där Snowden skulle kunna komma åt att läsa och det skulle inte varit skrivet på ett sånt sätt att han ändå skulle förstå vad det handlade om.

Sen undrar jag hur Ts kan påstå att Snowden inte skulle ha någon anledning att ljuga. Hur vet Ts det?

När man talar om ämnet så menar man automatiskt den del som mänskligheten står för. Därför så menas nog ganska säkert i det här fallet att han hänvisar till att mänskligheten står för en förödande sådan. Nu verkar det också visa sig att amerikanerna är äckligt medvetna om hur mycket dom faktiskt förstör jorden.

Förmodligen så är Trump mänsklighetens farligaste människa. Värre än Hitler...?
Dra du med din klimatångest dit pepparn växer. Det står ju uttryckligen att den sker klimatförändringar, inte att människan står för det. Och vad har Trump gjort som inte Obama gjort? (negativa saker alltså)
Citera
2019-10-25, 14:15
Medlem
Firewaias avatar
Och konspirationsteoretikerna har nu avfärdat Snowden som en köpt docka, det är tyvärr så den mentala avarten fungerar.
Citera
2019-10-25, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Och konspirationsteoretikerna har nu avfärdat Snowden som en köpt docka, det är tyvärr så den mentala avarten fungerar.

Ja, om någon borde veta är det ju han.
Citera
2019-10-25, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia

Citat:
Ursprungligen postat av Hexakianid
Ja, om någon borde veta är det ju han.

Ja, Snowden är liksom en helig figur som inte under några omständigheter får ifrågasättas. För ingenting är någonsin något annat än vad det först ser ut att vara. Det visar historien och det vet alla som inte är såna där lättlurade "konspirationsteoretiker" (för att använda en term myntad av CIA).
Citera
2019-10-25, 15:01
Medlem
pulverhonungs avatar
Intressant hur snowden i frid och fröjd lever vidare spridandes regeringens hemligheter, meanwhile blir epstein dödad edter någon dag i usas säkraste häkte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in