2023-01-27, 19:06
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Håller med, helt riktigt! Metallica är ett av världens mest överskattade band.
Utan tvekan.
De var bra på 80-talet, men det räddar dem inte från denna titel.
Citera
2023-01-27, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Utan tvekan.
De var bra på 80-talet, men det räddar dem inte från denna titel.
Metallica var ju faktiskt ett jävligt bra thrash band då det begav sig. På den tiden så vart jag faktiskt smått besviken och fort less på Master of puppets, trots att det var en ganska skramlig skiva. Ride the lightning och kill em all håller däremot fortfarande.
Metallica är överskattade, absolut, med de är inte ens i närheten av The Clash och Rolling Stones som har levt på övertid sedan starten. Sjukt dåliga band båda två, som ändå har fanatiska fans fortfarande. För övrigt borde Bob Dylan fortsatt röka brass och skriva obegripliga dikter istället för att skriva skitmusik som förföljt människor i årtionden.
Citera
2023-01-27, 21:47
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Metallica var ju faktiskt ett jävligt bra thrash band då det begav sig. På den tiden så vart jag faktiskt smått besviken och fort less på Master of puppets, trots att det var en ganska skramlig skiva. Ride the lightning och kill em all håller däremot fortfarande.
Metallica är överskattade, absolut, med de är inte ens i närheten av The Clash och Rolling Stones som har levt på övertid sedan starten. Sjukt dåliga band båda två, som ändå har fanatiska fans fortfarande. För övrigt borde Bob Dylan fortsatt röka brass och skriva obegripliga dikter istället för att skriva skitmusik som förföljt människor i årtionden.
Man kan definitivt argumentera i att exempelvis Rolling Stones och Bob Dylan (Clash har jag ingen åsikt om) är långt ifrån sina storhetsdagar. Men deras värsta dalar är inte ens i närheten av Metallicas underjordsdjupa hål.
Metallica har mycket riktigt släppt bra musik, men det var 35 år sedan. Sedan dess har de också släppt några av de mest plågsamma skitplattorna genom alla tider (vilket en JÄVLIGT stor del av metalfans håller med om), men eftersom de "är Metallica" så kommer de undan med sådant.
Själv föregår jag med gott exempel och skiter fullständigt i vad de släpper numera. Har inte ens hört senaste skivan eller de precis nysläppta låtarna.
Citera
2023-01-27, 23:40
Medlem
Selischs avatar
Jag klarar inte av rapmusik & "epadunk" som tydligen blivit populärt på senare tid. Dansband, rock, pop, schlager är bra.
Citera
2023-01-28, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Metallica är överskattade, absolut, med de är inte ens i närheten av The Clash och Rolling Stones som har levt på övertid sedan starten. Sjukt dåliga band båda två, som ändå har fanatiska fans fortfarande.

För att spinna vidare på detta kan jag slänga ut att The Clash förmodligen är det sämsta punkbandet bland de stora namnen på 70-talet.
Citera
2023-01-28, 16:14
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
För att spinna vidare på detta kan jag slänga ut att The Clash förmodligen är det sämsta punkbandet bland de stora namnen på 70-talet.

Brittisk punk överlag suger. USA har bidragit med många fler bra band.
Citera
2023-01-28, 16:19
Medlem
Adelaides avatar
Hårdrock överlag suger. Utom tidig, och då menar jag verkligen TIDIG, 68-72 ca. Men allt som kom runt 1975 och framåt är ju bara smörja.
Citera
2023-01-29, 15:02
Medlem
Adelaides avatar
Kiss är bland de sämsta skitbanden som nånsin existerat. De har alltid levt på sin image, men vad har de bidragit med rent musikaliskt? Inte ett jävla skit.

Guns N Roses, ungefär samma som Kiss, men de har iaf ett par okej låtar på sin debut.

ZZ Top, varför existerar ens det bandet? Vem lyssnar på dem? Ungefär lika fjantig rock som Kiss fast med en annan image.
Citera
2023-01-29, 16:08
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Mötley Crües skiva med John Corabi från 1994 är deras absolut bästa!
Grymma låtar, grym insats från alla inblandade, MÄSTERLIG produktion från Bob Rock. Det är bara inskränkta Vince Neil-runkare som avfärdar den skivan som ett bottennapp.

Med det sagt gillar jag ändå Mötley Crües 80-tal som fan, trots Vinces närvaro. Det är ju helheten som räknas.
Citera
2023-01-29, 17:52
Medlem
HasseBanans avatar
Jag ser till min förtvivlan att dansband har börjat bli populärt bland yngre. Dansband var något som när jag var i tonåren på 90-talet sågs som synnerligen gubbigt och tråkigt. Jag gillar inte den klämkäcka basgången och jag hade i slutet av 90-talet en alkoholiserad granne som spelade "I en liten fiskehamn" på repeat jämt när han var full så där dog det sista som jag eventuellt kunde ha till övers för dansband. Jag gillar Mats Rådberg för hans humoristiska texter men det är väl allt. När Arvingarna kom på 90-talet kallade jag dem larvingarna, och tyckte att Casper Jarnebring var bland det töntigaste som skådats.

Att jag även alltid avskytt Elvis beror på att folk höjt honom till skyarna och kallat honom för "The king of rockn roll" trots att det fanns de som var klart rockigare under samma tid och för att han faktiskt inte skrev en enda låt själv, utan var en copy-cat.

Tyckte även att han hade en ful och bögig stil med sina benrörelser som skulle "få kvinnorna på fall". Jag ser honom mer som en simpel kvinnotjusare än en musiker.
Citera
2023-01-29, 19:59
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Vad får man om man lobotomerar sex tyska bajsporrskådisar?

Citera
2023-01-29, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Jag ser till min förtvivlan att dansband har börjat bli populärt bland yngre. Dansband var något som när jag var i tonåren på 90-talet sågs som synnerligen gubbigt och tråkigt. Jag gillar inte den klämkäcka basgången och jag hade i slutet av 90-talet en alkoholiserad granne som spelade "I en liten fiskehamn" på repeat jämt när han var full så där dog det sista som jag eventuellt kunde ha till övers för dansband. Jag gillar Mats Rådberg för hans humoristiska texter men det är väl allt. När Arvingarna kom på 90-talet kallade jag dem larvingarna, och tyckte att Casper Jarnebring var bland det töntigaste som skådats.

Dansband var ju rumsrent för äldre generationer, men när det gäller yngre får jag intrycket av att det mest är klent begåvade som lyssnar på den genren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in