Citat:
Ursprungligen postat av
Greaser
Metallica var ju faktiskt ett jävligt bra thrash band då det begav sig. På den tiden så vart jag faktiskt smått besviken och fort less på Master of puppets, trots att det var en ganska skramlig skiva. Ride the lightning och kill em all håller däremot fortfarande.
Metallica är överskattade, absolut, med de är inte ens i närheten av The Clash och Rolling Stones som har levt på övertid sedan starten. Sjukt dåliga band båda två, som ändå har fanatiska fans fortfarande. För övrigt borde Bob Dylan fortsatt röka brass och skriva obegripliga dikter istället för att skriva skitmusik som förföljt människor i årtionden.
Man kan definitivt argumentera i att exempelvis Rolling Stones och Bob Dylan (Clash har jag ingen åsikt om) är långt ifrån sina storhetsdagar. Men deras värsta dalar är inte ens i närheten av Metallicas underjordsdjupa hål.
Metallica har mycket riktigt släppt bra musik, men det var 35 år sedan. Sedan dess har de också släppt några av de mest plågsamma skitplattorna genom alla tider (vilket en JÄVLIGT stor del av metalfans håller med om), men eftersom de
"är Metallica" så kommer de undan med sådant.
Själv föregår jag med gott exempel och skiter fullständigt i vad de släpper numera. Har inte ens hört senaste skivan eller de precis nysläppta låtarna.