2023-01-22, 13:56
Bannlyst
Justin Bieber suger! Vilken patetisk lilla nolla "han" är. Ful som fan är han också vad ser småtjejerna i honom?
Citera
2023-01-22, 23:02
Medlem
lemmy124s avatar
Depeche Mode gjorde enbart en enda bra skiva Speak & Spell. Efter Vince Clarke lämnade lät bandet alltid aptråkigt. Dessutom tog de sig själva på alldeles för stort allvar. Ni spelar i princip disco, sluta försök vara konstnärliga jävla synthare.
Citera
2023-01-22, 23:33
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Depeche Mode gjorde enbart en enda bra skiva Speak & Spell. Efter Vince Clarke lämnade lät bandet alltid aptråkigt. Dessutom tog de sig själva på alldeles för stort allvar. Ni spelar i princip disco, sluta försök vara konstnärliga jävla synthare.
Så olika man kan vara. Själv tycker jag att Depeche Mode blev riktigt bra när djupet började ta över. Är väl inget fel på det tidiga materialet heller, men nog lät det lite väl mycket "tv-spelsmusik" över det ibland.

Black Celebration, Violator och Songs of Faith and Devotion är mina favoritskivor med dem.
Senast redigerad av TheNarrowMargin 2023-01-22 kl. 23:41.
Citera
2023-01-22, 23:40
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grinpitta
Justin Bieber suger! Vilken patetisk lilla nolla "han" är. Ful som fan är han också vad ser småtjejerna i honom?
Fullt medhåll på alltihop. Helt värdelös artist.
Tycker inte om att döma folk efter det yttre, och jag må vara en straight man, men ärligt talat... Justin Bieber är ju skitful. Och har alltid varit. Jag fattade aldrig tjejernas besatthet av honom förr, och jag fattar den inte idag heller.
Citera
2023-01-22, 23:50
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Så olika man kan vara. Själv tycker jag att Depeche Mode blev riktigt bra när djupet började ta över. Är väl inget fel på det tidiga materialet heller, men nog lät det lite väl mycket "tv-spelsmusik" över det ibland.

Black Celebration, Violator och Songs of Faith and Devotion är mina favoritskivor med dem.

Jag har ju hört alla deras skivor då min partner jag haft sen 90-talet älskar Depeche Mode. Jag har aldrig fattat grejen med skivor som Black Celebration. Oavsett låter den antagligen bättre än skivan innan. Tydligen ska Master & Servant vara helt otroligt bra enligt vissa. Jag fattar fan ingenting.
Citera
2023-01-23, 00:01
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Jag har ju hört alla deras skivor då min partner jag haft sen 90-talet älskar Depeche Mode. Jag har aldrig fattat grejen med skivor som Black Celebration. Oavsett låter den antagligen bättre än skivan innan. Tydligen ska Master & Servant vara helt otroligt bra enligt vissa. Jag fattar fan ingenting.
I see. Har också hört flera av deras plattor, främst då jag spelat i samma band som ett Depeche Mode-fan och vi har lyssnat på dem ihop en hel del. Och utifrån de skivor jag har hört så anser jag nog att utvecklingen var till deras fördel.

Tycker även att Master & Servant är en kanonlåt.
Citera
2023-01-23, 00:23
Medlem
Adelaides avatar
Metallica är ett skitband.

Eller okej, Kill 'Em All är bra och Ride The Lightning är väl hyfsad. Men enligt mig gick det downhill redan på Master Of Puppets...
Citera
2023-01-27, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide

Eller okej, Kill 'Em All är bra och Ride The Lightning är väl hyfsad. Men enligt mig gick det downhill redan på Master Of Puppets...

Det där tror jag alla med bredare musiksmak än radio kan skriva under på...

Nästan all metal/snabbare rock skulle låta bättre utan vokalister.
Citera
2023-01-27, 15:58
Medlem
Adelaides avatar
Jag tröttnade på Led Zeppelin redan när jag var 16 bast. Efter att ha upptäckt mer obskyra band från samma tid - Captain Beyond, Sir Lord Baltimore, Bloodrock osv - så har jag insett hur tråkiga Zeppelin egentligen är och jag förstår inte alls varför de hyllas så mycket.
Citera
2023-01-27, 18:40
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Okej… Ska det snackas Metallica igen? Jag är på. Igen. För det kan aldrig nämnas för mycket.

Metallica är definitionen av hårdrock för folk som inte gillar hårdrock, eftersom de flesta som inte har fördjupat sig i genren har dem som favoritband.
De är helt ovetande om all dynga de har släppt sedan 90-talet, men det "är ju Metallica" och de har släppt Enter Sandman och Master of Puppets, så självklart måste de vara genrens bästa band…

Fåntrattar!
Citera
2023-01-27, 18:53
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide

Bara Kill em all som är bra med Metallica, de borde ha lagt ner direkt efter den skivan.
Citera
2023-01-27, 18:55
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Okej… Ska det snackas Metallica igen? Jag är på. Igen. För det kan aldrig nämnas för mycket.

Metallica är definitionen av hårdrock för folk som inte gillar hårdrock, eftersom de flesta som inte har fördjupat sig i genren har dem som favoritband.
De är helt ovetande om all dynga de har släppt sedan 90-talet, men det "är ju Metallica" och de har släppt Enter Sandman och Master of Puppets, så självklart måste de vara genrens bästa band…

Fåntrattar!

Håller med, helt riktigt! Metallica är ett av världens mest överskattade band.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in