2023-02-07, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Tycker det är ironiskt med alla hårdrockare som avfärdar Ghost som "pop", men samtidigt lyssnar på ex. glam metal.

Älskar själv glam metal, men det går inte att förneka att det är poppigt. Bra mycket mer än vad Ghosts musik är.

Det är anmärkningsvärt. I många fall är det inte ens metal det rör sig om, många glamband befinner sig snarare någonstans i gränslandet mellan rock och hårdrock.
Citera
2023-02-07, 12:58
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Det är anmärkningsvärt. I många fall är det inte ens metal det rör sig om, många glamband befinner sig snarare någonstans i gränslandet mellan rock och hårdrock.
Glam metals namn kommer nog främst av det faktum att musiken är hårdare, och riffigare, än föregångaren glamrock.
Men oavsett vad så är ju musiken bra mycket mer poppig än vad Ghost sysslar med, så hårdrockare slänger mycket med dubbelmoral när de avfärdar Ghost med den motiveringen.
Citera
2023-02-07, 13:01
Medlem
Med tanke på den senaste diskussionen... det finns för många genrer inom populärmusik. Pop, rock och metal räcker gott och väl och jag hävdar att forumets musiknördar inte skulle kunna skilja på dom ca 1000 olika genrer som uppfunnits i ett blindtest.
Citera
2023-02-07, 13:50
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shewasahooah
Med tanke på den senaste diskussionen... det finns för många genrer inom populärmusik. Pop, rock och metal räcker gott och väl och jag hävdar att forumets musiknördar inte skulle kunna skilja på dom ca 1000 olika genrer som uppfunnits i ett blindtest.
Efter åratals läsning och utforskning gällande genrer/subgenrer/whatever och deras kännetecken, så kan jag nog garantera att jag skulle kunna skilja på många av dem.
Citera
2023-02-07, 13:53
Medlem
Citat:
Efter åratals läsning och utforskning gällande genrer/subgenrer/whatever och deras kännetecken, så kan jag nog garantera att jag skulle kunna skilja på många av dem.

Ja, det är ju bara en åsikt som sagt. Jag tror dig inte för en sekund och jag tror inte att du gillar musik överhuvudtaget - du gillar låtsasakademiska titlar, titlar som du som sagt inte har någon rätt till.
Citera
2023-02-07, 14:02
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ja, det är ju bara en åsikt som sagt. Jag tror dig inte för en sekund och jag tror inte att du gillar musik överhuvudtaget - du gillar låtsasakademiska titlar, titlar som du som sagt inte har någon rätt till.
Tror inte det krävs ett geni för att fatta att jag ÄLSKAR musik, oavsett om man träffat mig personligen eller ej.

Genres skapas utifrån stil, och det är inget konstigt att man kan skilja på sådant inom musik. Precis som inom precis alla andra konstformer.
Med det sagt kan vissa genres vara svårare att placera i fack än andra.
Citera
2023-02-07, 14:56
Medlem
Citat:
Tror inte det krävs ett geni för att fatta att jag ÄLSKAR musik, oavsett om man träffat mig personligen eller ej.

Genres skapas utifrån stil, och det är inget konstigt att man kan skilja på sådant inom musik. Precis som inom precis alla andra konstformer.
Med det sagt kan vissa genres vara svårare att placera i fack än andra.

Nej, genrer skapas utifrån en utomståendes perspektiv av musik och att påstå att du älskar musik är som att påstå att rain man älskar matematik.
Citera
2023-02-07, 16:05
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Nej, genrer skapas utifrån en utomståendes perspektiv av musik och att påstå att du älskar musik är som att påstå att rain man älskar matematik.
Troll.
Citera
2023-02-07, 16:51
Medlem
Citat:
Troll.

Har jag fel? Genrer namnges av kritiker och liknande, aldrig av musiker själva. Och du bryr dig inte ett piss om musik, bara om vinylsamlingen du kan visa upp för dina hipsterpolare. Du har inte skrivit ett enda inlägg som gränsar till passion, du är mekanisk, detaljerad och minutiös. Du pratar om produktion, mastering och mixing, inte känslor eller kärlek. Du är AI, du är en hipsterbot. Du är fucking värdelös. Ditt enda värde är dom två eller tre nypressarna du bidrar till att sälja. Du är gift.
Citera
2023-02-07, 16:58
Medlem
Citat:
Troll.

Jag tror på fullt allvar att du hatar musik. Det passar verkligen in i tråden, tycker du inte?
Citera
2023-02-07, 16:58
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Har jag fel? Genrer namnges av kritiker och liknande, aldrig av musiker själva. Och du bryr dig inte ett piss om musik, bara om vinylsamlingen du kan visa upp för dina hipsterpolare. Du har inte skrivit ett enda inlägg som gränsar till passion, du är mekanisk, detaljerad och minutiös. Du pratar om produktion, mastering och mixing, inte känslor eller kärlek. Du är AI, du är en hipsterbot. Du är fucking värdelös. Ditt enda värde är dom två eller tre nypressarna du bidrar till att sälja. Du är gift.

Inte mycket rätt där.
Tack för skrattet, trolljävel.
Citera
2023-02-07, 17:02
Medlem
Citat:

Inte mycket rätt där.
Tack för skrattet, trolljävel.

Nåväl. Jag ska inte starta en hel beef. Jag nöjer mig med att ha exponerat din falskhet för varenda läsare. Gå du och lyssna på din favoritlåt som bara är din favorit för att den är producerad av rätt konstellation under rätt producent under rätt tid. Äckel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in