2021-09-28, 19:24
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Jag tycker att ABBA är extremt tråkiga dessutom uppfattar jag AC/DC som väldigt mossiga och ointressanta.
Du kanske missar något?

Riff/Raff - Knowing me, knowing you (...)
https://www.youtube.com/watch?v=FgFXVAqrlFM
Citera
2021-09-28, 23:25
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Robert Gustafsson är bra som dansbandssångare och hans band Rolandz är ett av få dansband som går att lyssna på. Lasse Stefanz är vidriga jag vill bara spy när jag hör Olle Jönssons äckliga röst, fy fan vad jag hart det bandet.
Citera
2021-09-29, 08:12
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience

Frank Ferrer är en värdelös trummis, fattar inte varför han är med i Guns N Roses
Bohemian Rhapsody är överskattad
Beatles är överskattade
Dave Mustaine sångröst passar till Megadeth
Steve Vai och Joe Satriani är riktigt tråkiga gitarrister med endast en massa "coola" ljudeffekter
Dream Theater ger mig huvudvärk och är extremt töntiga
Guns N Roses är det bästa bandet som vandrat på det här jordklotet!!!

de där utallandena är kontroversiella.

att tycka megadeath sångare mustaine passar i rollen som sångare visste jag inte var kontroversiellt?!? vilka tycker tvärtom?
Citera
2021-09-29, 08:33
Bannlyst
Det har inte skapats någon riktig musik sedan Wagner.
Citera
2021-09-29, 16:09
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Det har inte skapats någon riktig musik sedan Wagner.

Wagner Ödegård ?
https://www.youtube.com/watch?v=L8Uhuu8eN-g
Citera
2021-09-29, 17:39
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
de där utallandena är kontroversiella.

att tycka megadeath sångare mustaine passar i rollen som sångare visste jag inte var kontroversiellt?!? vilka tycker tvärtom?
Jag har fått uppfattningen om att det finns fler haters än lovers när det gäller Dave Mustains sångkarriär
Citera
2021-09-29, 18:25
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Jag ser inte charmen med musikaliska "anti-hjältar". T.ex. när artister slaktar sina egna eller andras låtar med flit som någon form av protest eller reaktion, och samtidigt får uppskattning för det.

Skit låter fortfarande skit, oavsett vad tanken bakom är.
Citera
2021-09-29, 18:31
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Jag ser inte charmen med musikaliska "anti-hjältar". T.ex. när artister slaktar sina egna eller andras låtar med flit som någon form av protest eller reaktion, och samtidigt får uppskattning för det.

vem gör såna covers? ett exempel tack

och vad gör detta till en kontroversiell åsikt ?
Citera
2021-09-29, 18:59
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
vem gör såna covers? ett exempel tack

och vad gör detta till en kontroversiell åsikt ?
Har tjatat rätt många gånger om hur mycket jag avskyr Jimi Hendrixs slakt på Star Spangled Banner, vilken var en form av statement då man som svart man i 60-talets USA kunde lynchas för sådana tilltag.
Sedan brukade Kurt Cobain slakta sina egna låtar med flit rätt ofta som reaktion på något, och Nirvana-fansen går i taket på detta. Att han följde sin rebelliska väg gör inte att hans framträdanden låter bra.

Det är kontroversiellt eftersom att antihjältar tycks komma undan med att göra usla framträdanden, bara för att de gör just statements som folk står bakom. Kommer aldrig fatta detta.
Citera
2021-09-29, 19:06
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Har tjatat rätt många gånger om hur mycket jag avskyr Jimi Hendrixs slakt på Star Spangled Banner, vilken var en form av statement då man som svart man i 60-talets USA kunde lynchas för sådana tilltag.
Sedan brukade Kurt Cobain slakta sina egna låtar med flit rätt ofta som reaktion på något, och Nirvana-fansen går i taket på detta. Att han följde sin rebelliska väg gör inte att hans framträdanden låter bra.

Det är kontroversiellt eftersom att antihjältar tycks komma undan med att göra usla framträdanden, bara för att de gör just statements som folk står bakom. Kommer aldrig fatta detta.

Ja ok då förstår jag bättre hur du menar.

Ja alltså hade kurt cobain sett ut som Edward Blom hade de inte sålt i närheten på lika många skivor
Citera
2021-09-29, 21:15
Medlem
Adelaides avatar
Citat:

Har du inte skrivit det där typ 5 gånger redan i denna tråd?

Vad som är skit är subjektivt.
Citera
2021-09-29, 21:16
Medlem
Adelaides avatar
The Yardbirds är faktiskt en av mina favoritband, men trots det har jag aldrig fastnat för Led Zeppelin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in