2022-10-23, 14:15
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide

The Clash kan förövrigt vara bland den tråkigaste "punken" jag hört. Britterna var inga höjdare på punk direkt, USA var bättre. Dead Kennedys, Ramones, Gorilla Biscuit osv. Där snackar vi!

Kan hålla med om att britterna inte hade några vidare punkband, men Anti-Nowhere League från England är ett av de bästa punkbanden. Men annars så är amerikanerna bättre med band som Dead Boys, Ramones och The Stooges och självklart GG Allin. Johnny Thunders och Richard Hell är ju också legender inom amerikansk punk. Dead Kennedys tycker jag är ett skitband lika värdelösa som The Clash.
Citera
2022-10-23, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mohnomishe
Birthday Party är aussie topp-5 alla gånger. Cosmic Psychos kanske runt femtonde plats. Dead Can Dance är nummer ett!
Cheesus... Båda banden är ju hemska. Dead can dance kan vara det gnälligaste segaste band jag hört i mitt liv. Birthday Party har en enda förmildrande sak och det är den hysteriska atonala saxofonen a'la Imperiets sämsta period, men är ändå helt omöjliga att lyssna på nykter.
Citera
2022-10-24, 01:45
Medlem
Adelaides avatar
Träd, Gräs och Stenar gjorde Satisfaction mycket bättre än Stones.
Citera
2022-10-25, 09:52
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Jag tycker att original för det mesta är bättre än kopior.

Dock tycker jag ”Beast of Burden” görs bättre av Bette Midler än av Stones.
Citera
2022-10-26, 02:30
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ja, deras version är grymt bra. Gillar det härliga flummet i låten.
Citera
2022-10-26, 02:45
Medlem
Kongruensbojds avatar
Alla vi med Friends in need är en helt okej sommarlåt, särskilt när man betänker att hjältarna Borg och Brolin är med.

Det mesta med Beatles är skit. Särskilt det tidiga materialet men även flumplattorna. Yellow submarine låter som något Lasse Åberg skulle rata till ännu en Electric Banana Band-skiva. Medlemmarna är även jävligt fula, Lennon undantaget.

Just D verkar flyga under radarn, vilket kanske är tacksamt. Storheten med Wille C har jag aldrig förstått. Hans sång är hemsk och nasal, hans musik är tom och meningslös. Att han blivit miljonär flera gånger om på sin musik ger hopp för alla talanglösa mongon där ute.
Citera
2022-10-26, 03:25
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:

The Residents gjorde den ännu bättre.
Citera
2022-10-27, 15:09
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Alla vi med Friends in need är en helt okej sommarlåt, särskilt när man betänker att hjältarna Borg och Brolin är med.

Det mesta med Beatles är skit. Särskilt det tidiga materialet men även flumplattorna. Yellow submarine låter som något Lasse Åberg skulle rata till ännu en Electric Banana Band-skiva. Medlemmarna är även jävligt fula, Lennon undantaget.

Just D verkar flyga under radarn, vilket kanske är tacksamt. Storheten med Wille C har jag aldrig förstått. Hans sång är hemsk och nasal, hans musik är tom och meningslös. Att han blivit miljonär flera gånger om på sin musik ger hopp för alla talanglösa mongon där ute.

Det mesta med Beatles? Finns det några låtar du gillar?
Citera
2022-10-28, 00:53
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Det mesta med Beatles? Finns det några låtar du gillar?

Yesterday (va den va fin)
Citera
2022-10-28, 01:18
Medlem
TUKs avatar
Petty är bättre än Springsteen.

Thåströms soloprojekt är bättre än Ebba grön / imperiet.

Joe Cockers version av "with a little help from my friends" är världens bästa cover.

Bland det värsta jag vet i musikväg är när "hotel california" bryts precis innan solot på div radiokanaler.
Citera
2022-10-31, 13:13
Medlem
Adelaides avatar
Jag tycker det är cringe med folk som gärna skryter om vilka kända musiker de har träffat, skakat hand med och haft en kort konversation med. De är vanliga människor för helvete. Det är ju en sak om man har en rolig story, t.ex att man tagit LSD med Jimi Hendrix eller gruppknullat med Ozzy, men om man bara hastigt har bytt några ord eller high fiveat med någon sådan, så är det cringe att skryta och skylta med det.
Citera
2022-10-31, 22:26
Medlem
TheNarrowMargins avatar
John Petrucci är en förbannat tråkig gitarrist. Ett praktexempel på när perfektion förstör helheten.
Med det sagt gillar jag ändå Dream Theater... När de spelar låtar istället för att runka sina instrument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in