2023-07-27, 12:45
Medlem
Adelaides avatar
Åsikter får man inte ha. Lite som i Ryssland.
Citera
2023-07-29, 23:44
Medlem
The Residents är det ända bandet som räknas, såg dem i Christiania
Citera
2023-07-30, 08:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Venusinfurs420
The Residents är det ända bandet som räknas, såg dem i Christiania
Vad är det för skitband? Påminn mig. Är det trött amerikansk punk? Kan ha blandat ihop med något annat.

EDIT: kollade dom nu, dom har jag ratat för länge sen. Är det verkligen något att ha? Varför? Tycker det jag har hört är skitdåligt, verkligen skitdåligt.
Citera
2023-07-30, 12:50
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Vad är det för skitband? Påminn mig. Är det trött amerikansk punk? Kan ha blandat ihop med något annat.

EDIT: kollade dom nu, dom har jag ratat för länge sen. Är det verkligen något att ha? Varför? Tycker det jag har hört är skitdåligt, verkligen skitdåligt.

Residents var relevanta när de dök upp på sjuttiotalet. Hur de utmanade musikindustrins kommersiella spelregler, hur de valde att förbli anonyma i en bransch där vackra ansikten säljer skivor (jmfr Hooja idag). Dessutom gjorde de rätt spännande musik. Men Residents idag är en parodi på sig själva. Konserten jag såg för 15 år sen var som ett sämre studentspex. Outhärdligt. Jag gick innan det var slut.
Citera
2023-07-30, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mohnomishe
Residents var relevanta när de dök upp på sjuttiotalet. Hur de utmanade musikindustrins kommersiella spelregler, hur de valde att förbli anonyma i en bransch där vackra ansikten säljer skivor (jmfr Hooja idag). Dessutom gjorde de rätt spännande musik. Men Residents idag är en parodi på sig själva. Konserten jag såg för 15 år sen var som ett sämre studentspex. Outhärdligt. Jag gick innan det var slut.
Det känns som jag har fått en total blackout kring Residents. Jag kan inte påminna mig att någon jag känner lyssnar på dom har pratat om dom eller något alls. Är dom så "underground" att folk inte gör det, eller är dom dåliga (objektivt sett)? Oavsett lär jag inte dyka ner i gammal amerikansk musik idag, 2023. Då finns det bättre saker att lägga värdefull musiklyssningstid på. T.ex. Egyptisk magdansmusik, för att nämna EN genre.
Citera
2023-07-30, 12:56
Avslutad
Evanescence
Arch Enemy
Nightwish
Within Temptation
Hade varit grymma om inte det var kärringar som skriker hela jävla tiden.
Citera
2023-07-30, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Mr Cools texter är roliga.

Sant men själva musiken är värdelös
Citera
2023-07-31, 17:29
Medlem
Adelaides avatar
Black Sabbath med en joint fint cannabis är det bästa som finns.
Jag sa detta till en polis en gång, och han höll med.
Citera
2023-07-31, 18:10
Medlem
Adelaides avatar
Folk som kritiserar en gitarrist för att denne slarvar lite borde syssla med nåt annat.
Rock n roll handlar inte om perfektionism. Tycker man det så får man väl hålla sig till Yes, Genesis, ELP eller liknande skitband.
Citera
2023-07-31, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Evanescence
Arch Enemy
Nightwish
Within Temptation
Hade varit grymma om inte det var kärringar som skriker hela jävla tiden.
Tyvärr skiljer det många gånger studio och live bland kvinnliga sångare, tycker jag mig ha märkt.
Citera
2023-07-31, 18:34
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Folk som kritiserar en gitarrist för att denne slarvar lite borde syssla med nåt annat.
Rock n roll handlar inte om perfektionism. Tycker man det så får man väl hålla sig till Yes, Genesis, ELP eller liknande skitband.
Halvsant.

Slarva lite? Inga större bekymmer. Brister är mänskligt och kan medföra känsla. Gitarrspel behöver inte nödvändigtvis vara polerat.

Slarva mycket däremot… Då är man på tunn is.
Citera
2023-07-31, 18:39
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Halvsant.

Slarva lite? Inga större bekymmer. Brister är mänskligt och kan medföra känsla. Gitarrspel behöver inte nödvändigtvis vara polerat.

Slarva mycket däremot… Då är man på tunn is.

Jag tror inte det finns någon stor gitarrist som slarvar mycket. Folk överdriver alltid när de ska beskriva hur mycket nån slarvar. Är så tröttsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in