2021-03-08, 09:28
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Du har hört en hel del vågar jag lova. Annars hatar du film. Också. Endast en ***** skulle misstänka att det är värdelöst och våga skriva det här. Dett är jävligt bra.

Jag tittar inte så mycket på filmer. Dokumentärer är mer intressant tycker jag. Har inte orkat kolla upp det som du skrev om tidigare.
Citera
2021-03-09, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Jag tittar inte så mycket på filmer. Dokumentärer är mer intressant tycker jag. Har inte orkat kolla upp det som du skrev om tidigare.

Fetpost
Senast redigerad av realFEZ 2021-03-09 kl. 23:13.
Citera
2021-03-16, 18:21
Medlem
Craiggs avatar
Let It Bleed av Rolling Stones utklassar Zeppelins första skiva!!

Jag jämför dessa två för att de båda släpptes 69.
Citera
2021-03-17, 21:30
Bannlyst
Usch... fick panik. Måste skriva av mig och hittade inget lämpliglgmmgkgmaidmgnigmei lämpålikg lämål mfkdm... lämpligare. Är väl en standardåsikt misstänker jag.

Fyyyyyyyyfan vad Miriam Bryant är dålig. Kommer knappt på någon sämre artist i svensk historia. Hörde livemellansnack nu och det var droppen. Jösses. Det kommer ta tid att hämta sig från det. Som löken på laxen har jag sett henne gästa Håkan Hellström på Ullevi. Hur är det här möjligt?
Citera
2021-03-18, 00:33
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Usch... fick panik. Måste skriva av mig och hittade inget lämpliglgmmgkgmaidmgnigmei lämpålikg lämål mfkdm... lämpligare. Är väl en standardåsikt misstänker jag.

Fyyyyyyyyfan vad Miriam Bryant är dålig. Kommer knappt på någon sämre artist i svensk historia. Hörde livemellansnack nu och det var droppen. Jösses. Det kommer ta tid att hämta sig från det. Som löken på laxen har jag sett henne gästa Håkan Hellström på Ullevi. Hur är det här möjligt?

Brukar höra henne kraxa i radion när jag är på jobbet. Nä, jag gillar verkligen inte hennes musik. Dålig på att sjunga och hennes texter låter som om de vore skrivna av en fjortis som rökt cannabis för första gången. En annan som också brukar vara en plåga i radion är Victor Leksell och hans skitlåt som spelas hela jävla tiden.
Citera
2021-03-18, 00:41
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Brukar höra henne kraxa i radion när jag är på jobbet. Nä, jag gillar verkligen inte hennes musik. Dålig på att sjunga och hennes texter låter som om de vore skrivna av en fjortis som rökt cannabis för första gången. En annan som också brukar vara en plåga i radion är Victor Leksell och hans skitlåt som spelas hela jävla tiden.

Nu spelas en duett mellan de tu på nattradion.

Stones bästa låt är Under Cover Of The Night.
Citera
2021-03-18, 09:19
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Let It Bleed av Rolling Stones utklassar Zeppelins första skiva!!

Jag jämför dessa två för att de båda släpptes 69.

Vänta nu - du sa 1969? Få se här... Stooges släppte sitt första album, Can debuterade med Monster Movie, Amon Düül II likaså med Phallus Dei, (International) Harvester släppte Hemåt, Third Ear Band landade Alchemy, Silver Apples följde upp debuten med andra albumet Contact. Alla var band som utmanade och flyttade gränser, inte bara upprepade bluesens tolvor in absurdum. Alla pissade på Stones och Zeppelin.
Citera
2021-03-18, 15:16
Medlem
Craiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mohnomishe
Vänta nu - du sa 1969? Få se här... Stooges släppte sitt första album, Can debuterade med Monster Movie, Amon Düül II likaså med Phallus Dei, (International) Harvester släppte Hemåt, Third Ear Band landade Alchemy, Silver Apples följde upp debuten med andra albumet Contact. Alla var band som utmanade och flyttade gränser, inte bara upprepade bluesens tolvor in absurdum. Alla pissade på Stones och Zeppelin.

Jag håller med dig där. Men av de två största brittiska bluesbanden var Rolling Stones bättre. Och då är inte ens Stones något favoritband för mig.

Men det är klart, kraut/psykedeliska musiken var mycket mer intressant.
Citera
2021-03-19, 02:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza

Jag gillar Victor. Om du tycker hon redan är förjävla dålig (som om ju är): lyssna på något mellansnack på en spelning. Var redo med spypåse. Skulle jag sätta någon diagnos på henne är det psykopat (dvs. avarten inom ASPD). Kan vara enbart narcissist, men det känns djupare än då, med tanke på pass HUR fejk det är. Men jag har aldrig sett en intervju ens. Jag skulle kategoriesera hennes musik inom s.k. "Spotify-spam". En lite ny musikgenre.
Senast redigerad av realFEZ 2021-03-19 kl. 02:59.
Citera
2021-03-24, 12:25
Bannlyst
Drive Like Jehu är rejält mycket bättre än mediokra Fugazi.
"...helped to catalyze the evolution of hardcore punk into emo"
Citera
2021-03-25, 18:43
Medlem
HasseBanans avatar
Underworld är house/ technons motsvarighet till Pink Floyd
Citera
2021-03-26, 11:10
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Jag lyssnar nästan hellre på katter som kastreras än på Jimi Hendrix slakt av amerikanska nationalsången. Det låter i princip lika illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in