2022-12-12, 16:23
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shewasahooah
The Beatles är det träligaste (stora) bandet av sin generation. Presley, Beach Boys, Stones mm gjorde musik man kan dansa, festa och leva till och den enda anledningen till att Beatles blev störst är att man lät oförargligast och därmed tilltalade flest, ett framgångskoncept som sedan har upprepats av Garth Brooks, Taylor Swift och Ed Sheeran och alla andra bleka och tillrättalagda genrekorsande artister som är sprungna ur beatlestraditionen.

Beatles var världens bästa producenter på sin tid. Hur många andra kunde producera en låt som Tomorrow Never Knows så tidigt som 1966?

Att många av deras album innehåller för mycket fillers, kan jag dock hålla med om. Sgt Pepper hade varit så mycket bättre utan tramslåtar som Good Morning och Lovely Rita. White Album hade varit ett mästerverk om man hade kortat ner den till ca 10 låtar.
Senast redigerad av Adelaide 2022-12-12 kl. 16:28.
Citera
2022-12-12, 16:25
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Gateway_Church_(Texas)

100 000 åskådare per vecka. Innehåll betyder ingenting, förpackningen är allt och där har bögarna i Rammstein lyckats.

Nej, Rammstein gör kunglig musik. Feta riff och tunga refränger på tyska. Mycket coolare än 99% av all annan musik som görs idag.
Citera
2022-12-12, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Beatles var världens bästa producenter på sin tid. Hur många andra kunde producera en låt som Tomorrow Never Knows så tidigt som 1966?

Att många av deras album innehåller för mycket fillers, kan jag dock hålla med om.

Jag håller med, produktionen är tipp-topp! Men det är attityden, eller snarare bristen på attityd, som gjorde Beatles störst. När Beatles hulkande bad om ursäkt för att ha missbrukat Herrens namn är talande för deras karriär. Beatles var musikvärldens trålare - alla ska med!
Citera
2022-12-13, 08:22
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
När Rammstein turnerar så har de ett 30-tal om inte 40-tal inbokade arenaspelningar bara i Europa. Så ni småglin som sågar Rammstein i denna tråd, ja your opinion is verkligen shit.
Nu är det mest en fråga om tyckte och smak. Men jag tycker att Rammstein är rätt lika Kiss som också på samma sätt har en spektakulär scenshow och det är det som drar publik.
Citera
2022-12-13, 08:25
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
The Beatles är det träligaste (stora) bandet av sin generation. Presley, Beach Boys, Stones mm gjorde musik man kan dansa, festa och leva till och den enda anledningen till att Beatles blev störst är att man lät oförargligast och därmed tilltalade flest, ett framgångskoncept som sedan har upprepats av Garth Brooks, Taylor Swift och Ed Sheeran och alla andra bleka och tillrättalagda genrekorsande artister som är sprungna ur beatlestraditionen.
Jag skulle inte vilja likna skit artister som Sheeran och Swift med Beatles. Visst var Beatles till viss del överskattade, men de har gjort en rad med bra låtar.
Citera
2022-12-13, 08:27
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Jag håller med, produktionen är tipp-topp! Men det är attityden, eller snarare bristen på attityd, som gjorde Beatles störst. När Beatles hulkande bad om ursäkt för att ha missbrukat Herrens namn är talande för deras karriär. Beatles var musikvärldens trålare - alla ska med!
De var mer eller mindre tvungna att ångra uttalandet om att de var större än Jesus. Folk brände deras skivor och deras popularitet i det religiösa USA minskade.
Citera
2022-12-13, 08:32
Medlem
Snartfinsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Mr Cools texter är roliga.

Är faktiskt helt med på denna. Visst är majoritetens av hans texter grundande i någon form av sorg och ångest, men hans genomgående sarkasm kan ibland genomföras med en ovanlig träffsäkerhet.

OnT:

Jag tycker modern musik generellt sett är bättre än äldre musik. 80 tals musik är sunkigt och överspelat.
Auto tune är det bästa som hänt musiken sen kompressorn.
Citera
2022-12-13, 17:11
Medlem
Kan vi snacka om Poppunk/surfpunk/tuggummipunk, eller va man nu vill kalla det? Jag har en period nu när jag i princip bara lyssnar på Queers, Teenage bottlerocket, Riverdales och våra svenska hjältar Psycotic youth. Fantastisk bakgrundsmusik som piggar upp när man genomlider en trist dag. Genren är fruktansvärt underskattad och borde absolut inte försvunnit när Ramones tappade takten.
Tex: Psycotic youth- Elevator girl

https://youtu.be/FAfkWBgnpWA
Eller The Queers- Tangerine

https://youtu.be/D6e2DyITk70
Senast redigerad av Greaser 2022-12-13 kl. 17:15. Anledning: Fixade länkar och stavning
Citera
2022-12-13, 17:52
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Nu är det mest en fråga om tyckte och smak. Men jag tycker att Rammstein är rätt lika Kiss som också på samma sätt har en spektakulär scenshow och det är det som drar publik.
Kiss framgångar har till stor del med deras image och scenshow att göra, det ska jag inte förneka. Det har definitivt hjälp till att marknadsföra bandet och deras musik. Men när man pratar med Kiss-fans så refererar de alltid till musiken, och musikerna, när de talar om bandets kvalitéer som band.
När man frågar Rammstein-fans varför de älskar bandet, så säger de alltid "Har du sett dem live eller? Fetaste jävla eldshowen jag någonsin har sett". Och när man sågar deras musik så säger de alltid "Se dem live, och prata sen". Bandets liveshower, och det faktum att de alltid brukar provocera, hjärntvättar folk.
Kiss hade definitivt inte blivit lika stora utan sin image. Men själv ifrågasätter jag om Rammstein ens hade blivit signade utan sin.

I en bättre värld hade Ministry varit industri-genrens giganter. Men jag antar att de inte sprutar tillräckligt mycket eld...
Citera
2022-12-13, 21:45
Medlem
Rammstein är musikvärldens motsvarighet till Joe Labero fast med svart eyeliner
Citera
2022-12-13, 21:48
Medlem
Ebba Grön var, med undantag för första ep:n, ett proggigt dansband
Citera
2022-12-14, 10:10
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Kiss framgångar har till stor del med deras image och scenshow att göra, det ska jag inte förneka. Det har definitivt hjälp till att marknadsföra bandet och deras musik. Men när man pratar med Kiss-fans så refererar de alltid till musiken, och musikerna, när de talar om bandets kvalitéer som band.
När man frågar Rammstein-fans varför de älskar bandet, så säger de alltid "Har du sett dem live eller? Fetaste jävla eldshowen jag någonsin har sett". Och när man sågar deras musik så säger de alltid "Se dem live, och prata sen". Bandets liveshower, och det faktum att de alltid brukar provocera, hjärntvättar folk.
Kiss hade definitivt inte blivit lika stora utan sin image. Men själv ifrågasätter jag om Rammstein ens hade blivit signade utan sin.

I en bättre värld hade Ministry varit industri-genrens giganter. Men jag antar att de inte sprutar tillräckligt mycket eld...

Ja, det har du nog helt rätt och i Kiss försvar så har de faktiskt gjort några bra låtar. Och det kan jag inte säga om Rammstein.

Ministry är ingen favorit för, de gjort låtar som är helt okej och Al Jourgensen verkar vara en trevlig snubbe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in