2016-07-28, 10:13
Medlem
Kallekuling2015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mefistofeles.
Jag tänkte beställa ett gäng prylar från aliexpress men flyttar antagligen inom två månader. Kommer varorna till min nya adress om jag beställer eftersändning till den?

Brev eftersänds till den nya adressen men inte paket. Det beror helt på vad avsändaren skickar med för tjänst.
2016-07-28, 16:34
Medlem
skippers avatar
Vilket är det korrekta sättet som även Postnords sortering kan begripa när inneboende man haft men som flyttat får brev och deras adress är en care-of adress till mig?

Namn Utflyttad Inneboende
C/O Skipper
nnnnn Storstan

Jag har kryssat över adressen och skrivit lite olika: "Avflyttad", "Utflyttad", "Adress okänd" och det har fungerat bra i några månader men nu sista en eller två månaderna har breven börjat komma tillbaks. MED min text, MED mina överkryssningar. Är det bara sommarjobbarproblem eller gör jag galet på något sätt?
2016-07-28, 18:10
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Vilket är det korrekta sättet som även Postnords sortering kan begripa när inneboende man haft men som flyttat får brev och deras adress är en care-of adress till mig?

Namn Utflyttad Inneboende
C/O Skipper
nnnnn Storstan

Jag har kryssat över adressen och skrivit lite olika: "Avflyttad", "Utflyttad", "Adress okänd" och det har fungerat bra i några månader men nu sista en eller två månaderna har breven börjat komma tillbaks. MED min text, MED mina överkryssningar. Är det bara sommarjobbarproblem eller gör jag galet på något sätt?

Låter som att den avflyttade inte adressändrat.
2016-07-28, 20:41
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Låter som att den avflyttade inte adressändrat.

Det är en del i problematiken såklart, men det är en annan process som pågår med skatteverket. Jag förstår dock inte hur postnord kan skicka tillbaka samma kuvert. Att det kommer nya brev från samma avsändare kan jag förstå, men inte hur de kan sortera om samma brev hela tiden
2016-07-28, 23:42
Medlem
Prodelins avatar
Vilket bolag hanterar paket från fraktbolaget JCEX i Kina? får inte upp något när man söker med trackingnumret på Posten....
2016-07-29, 00:19
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Vilket bolag hanterar paket från fraktbolaget JCEX i Kina? får inte upp något när man söker med trackingnumret på Posten....

Brukar vara posten som sköter dom, inte säkert att det finns nån spårning efter att dom kommit till sverige, många "kinafrakt" spårar endast tills det ankommer i sverige men spårar inte i sverige.
2016-07-29, 13:12
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Brukar vara posten som sköter dom, inte säkert att det finns nån spårning efter att dom kommit till sverige, många "kinafrakt" spårar endast tills det ankommer i sverige men spårar inte i sverige.

Så vart det på ett paket i veckan till mig från Vietnam också. Kunde spåra från V till svenska gränsen. Sen damp det ner en avisering i brevlådan ett par dagar senare.
2016-07-29, 14:04
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Det är en del i problematiken såklart, men det är en annan process som pågår med skatteverket. Jag förstår dock inte hur postnord kan skicka tillbaka samma kuvert. Att det kommer nya brev från samma avsändare kan jag förstå, men inte hur de kan sortera om samma brev hela tiden

Troligtvis någon som inte har läst till räckligt på brevet.

Ett tips är att dra med pennan över den gula sorteringsnumret, och lägga på lådan igen. brevet borde inte sorteras tillbaka till dig då, utan gå tillbaka till avsändaren (eller PTS om brevet saknar returadress).
2016-07-29, 14:44
Medlem
Är det något haveri i postgången för paket som kommer utrikes?!

21 Juli: Completed Custom Clerence Process. Det är 8 dagar sen.

Det brukar ta 2-3 dagar från ankomst till Arlanda tills dess att det finns för uthämtning.

Har två paket till som ankom 22 samt 23 Juli, inte heller dessa har kommit.

Man blir ju alldeles nervig på den här U-lands postgången.
2016-07-29, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Example
Är det något haveri i postgången för paket som kommer utrikes?!

21 Juli: Completed Custom Clerence Process. Det är 8 dagar sen.

Det brukar ta 2-3 dagar från ankomst till Arlanda tills dess att det finns för uthämtning.

Har två paket till som ankom 22 samt 23 Juli, inte heller dessa har kommit.

Man blir ju alldeles nervig på den här U-lands postgången.

Mitt ena paket från USA låg i tullen i 7 dagar häromveckan (dock i Toftanäs). Så ditt paket släpps säkert snart då jag misstänker att de registrerat det som färdigbehandlat fastän det inte är det. Antar att det är pga semestertider som det dröjer.
2016-07-29, 20:25
Medlem
Datum/Tidpunkt plats Händelse
2016-07-29 17:06 Segeltorp, Sverige Försändelsen är på väg

Okej så klockan 17:06 idag fredag stod det att "Försändelsen är på väg" antar att det betyder att paketet är på väg. Jag bor i Borlänge vilket är ca 2 tim 20 min från Stockholm. Nu vet jag inte riktigt hur postnord fungerar men kan jag förvänta mig paketet under kvällen mellan 20:00 - 22:00 eller har de slutat köra ut för dagen dessförinnan?.

Sedan undrar jag även om man isåfall kan förväntas få paketet levererat under helgen då paketet redan är på väg. Har läst att postnord stannar upp under helgen men gäller de även paketen som håller på att fraktas och vad händer med paketen då?. Blir de lagda i något lager eller hur fungerar det?.
2016-07-29, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koppashoy19
Datum/Tidpunkt plats Händelse
2016-07-29 17:06 Segeltorp, Sverige Försändelsen är på väg

Okej så klockan 17:06 idag fredag stod det att "Försändelsen är på väg" antar att det betyder att paketet är på väg. Jag bor i Borlänge vilket är ca 2 tim 20 min från Stockholm. Nu vet jag inte riktigt hur postnord fungerar men kan jag förvänta mig paketet under kvällen mellan 20:00 - 22:00 eller har de slutat köra ut för dagen dessförinnan?.

Sedan undrar jag även om man isåfall kan förväntas få paketet levererat under helgen då paketet redan är på väg. Har läst att postnord stannar upp under helgen men gäller de även paketen som håller på att fraktas och vad händer med paketen då?. Blir de lagda i något lager eller hur fungerar det?.

För mig har det alltid blivit så att jag fått antingen hämta godset hos ombud på måndagen eller så dyker den upp hos mig.

Skulle nog förvänta mig det på måndag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in