2016-07-30, 16:39
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Brukar vara posten som sköter dom, inte säkert att det finns nån spårning efter att dom kommit till sverige, många "kinafrakt" spårar endast tills det ankommer i sverige men spårar inte i sverige.

Precis, slutade i Arlanda.

Men det var FedEx som levererade men fick aldrig deras trackingnummer
2016-07-30, 16:42
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Example
Är det något haveri i postgången för paket som kommer utrikes?!

21 Juli: Completed Custom Clerence Process. Det är 8 dagar sen.

Det brukar ta 2-3 dagar från ankomst till Arlanda tills dess att det finns för uthämtning.

Har två paket till som ankom 22 samt 23 Juli, inte heller dessa har kommit.

Man blir ju alldeles nervig på den här U-lands postgången.

Läste igår att Posten minskat personalen med 20000 på fem år, det märks då servicen är skitkass på vårt företagscenter där dom bara har öppet 8-10 samt 16-18, de har inte personal längre som klarar hålla service, konstigt att inte PTS går in med hårdhandskarna.
2016-07-30, 17:14
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Läste igår att Posten minskat personalen med 20000 på fem år, det märks då servicen är skitkass på vårt företagscenter där dom bara har öppet 8-10 samt 16-18, de har inte personal längre som klarar hålla service, konstigt att inte PTS går in med hårdhandskarna.

Själv önskar jag att det gick att få vanliga försändelser till företagscenter istället (förut hade dom utlämningsställe där med, men det tog dom bort så finns bara ett ställe i stan samt 1 var i dom två "förorterna").
Jag har ~100m till företagscenter och ~2km till vanliga utlämningsstället...
2016-07-30, 22:00
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Troligtvis någon som inte har läst till räckligt på brevet.

Ett tips är att dra med pennan över den gula sorteringsnumret, och lägga på lådan igen. brevet borde inte sorteras tillbaka till dig då, utan gå tillbaka till avsändaren (eller PTS om brevet saknar returadress).

Så är det såklart, den är ju orörd. Märkligt att sorteringsmaskinerna inte reagerar när det kommer ett 'färdigsorterat' brev, men jag vet inte hur det där funkar.

Skall ta bort gula remsan i fortsättningen, tack för tipset.
2016-08-01, 15:25
Medlem
Skickade efter prylar från tyskland och de skickade med gls. Tror schenker tar över i Sverige. Enlighet tyskarna var paketet i Sverige i torsdags kl 8. Hur och när får jag paketet?

Edit. Låg en avi i brevlådan från scheker när jag kom hem. Gött.
Senast redigerad av wafflesnatcher 2016-08-01 kl. 15:40.
2016-08-02, 14:08
Medlem
erkanperkans avatar
Det är sjukt hur dåliga postnord är.

De felsorterar ett paket och nu ska jag vänta flera dagar extra? Skicka en jävla nisse att plocka upp paketet på ICA't i hålan ni skickade till och levera till dörren kl 19 när man är hemma från jobbet. Eller avrätta era jävla sunkarbetare. Gör nåt för kundservice. Detta är helt otroligt. Kan inte tyskarna ta över nordens posttjänst helt och hållet.
2016-08-02, 17:42
Är det någon som har någon bra idé på vilket som blir mest ekonomiskt att skicka en ganska stor bok på?

Boken är 26 x 26 cm (o ca 3 cm hög). Är det för stor för de här gröna XL-kuverten?
2016-08-02, 18:06
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkanperkan
Det är sjukt hur dåliga postnord är.

De felsorterar ett paket och nu ska jag vänta flera dagar extra? Skicka en jävla nisse att plocka upp paketet på ICA't i hålan ni skickade till och levera till dörren kl 19 när man är hemma från jobbet. Eller avrätta era jävla sunkarbetare. Gör nåt för kundservice. Detta är helt otroligt. Kan inte tyskarna ta över nordens posttjänst helt och hållet.

Och hur mycket är du beredd att betala i porte för att täcka sådan service?
2016-08-02, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Är det någon som har någon bra idé på vilket som blir mest ekonomiskt att skicka en ganska stor bok på?

Boken är 26 x 26 cm (o ca 3 cm hög). Är det för stor för de här gröna XL-kuverten?

– Storlek M 49 kr (Innermått: 25 x 20 cm)
– Storlek L 75 kr (Innermått: 35 x 25 cm)
– Storlek XL 95 kr (Innermått: 43 x 30 cm)
2016-08-03, 16:48
Medlem
Skickade in min iphone 6 för lagning igår och när jag går in och söker efter mitt Kolli-ID så får jag fram detta:

"Mottagarens kvittens har arkiverats

Försändelsen är utlämnad till mottagaren

Försändelsen lämnades ut 2016-08-03 kl 12:55

Utlämnat till: B NYSTRÖM"

Jag heter inte B Nyström, så vad är det som händer här?!
Senast redigerad av holyjY 2016-08-03 kl. 17:02.
2016-08-03, 18:56
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holyjY
Skickade in min iphone 6 för lagning igår och när jag går in och söker efter mitt Kolli-ID så får jag fram detta:

"Mottagarens kvittens har arkiverats

Försändelsen är utlämnad till mottagaren

Försändelsen lämnades ut 2016-08-03 kl 12:55

Utlämnat till: B NYSTRÖM"

Jag heter inte B Nyström, så vad är det som händer här?!

Allra troligast har du fått fel kolli-id. Kontakta företaget du skickade telefonen till och hör med dem.
2016-08-03, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _RHCP_
Allra troligast har du fått fel kolli-id. Kontakta företaget du skickade telefonen till och hör med dem.

Men när jag scrollar ner så är det dom avsändare/mottagare jag är ute efter i fråga...
Kan reparatören heta B Nyström mån tro?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in