2018-01-04, 21:38
Medlem
Nej, med posten kan man inte välja. Försökte själv när mitt ombud var en färgaffär i ett område jag aldrig besökte annars och som hade jätteusla öppettider men det var helkört.
2018-01-04, 21:43
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Nej, med posten kan man inte välja. Försökte själv när mitt ombud var en färgaffär i ett område jag aldrig besökte annars och som hade jätteusla öppettider men det var helkört.

Jaha, tråkigt. Det verkar ju ganska hopplöst.
2018-01-05, 04:03
Bannlyst
Antagligen för att sidan du beställer från har avtal med Schenker eller DHL. Beställ från någon annan sida som har avtal med PostNord.
2018-01-05, 09:07
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Har en fråga om att beställa varor på nätet. Tidigare hämtade man ut varorna paketen på ICA utlämningsställe. Det funkade bra. Men nu finns det två utlämningsställen. ICA och ett sånt där tobak och spelställe. Ica räckte tydligen inte till när folk beställer mer på nätet.

Nåja, nu kommer mina paket alltid till tobaks, ett ställe jag aldrig satt min fot på tidigare. Ett väldigt otrevligt ställe, fullt med blattar som hänger vid spelborden, personalen är också blattar. Mår dåligt när jag ska gå dit och har slutat beställa varor. Jag ringde Postnord kundtjänst, dom sa att affären själv bestämmer utlämningsställe, men det kan ju ha varit något arsel på kundtjänst som inte vet så mycket. Kan det vara så att gatuadress bestämmer utlämningsställe? De sa också att en del affärer har "valfritt utlämningsställe" alltså att man själv kan välja ställe, men jag har inte hittat någon affär med "valfritt utlämningsställe".

Jag tycker det borde kunna gå att ändra någonstans så man kan hämta ut där man vill. Om jag gör en ny beställning kommer jag att skriva i meddelanderutan på affärens sida att om paketet går till "Tobak och spel" så kommer jag låta paketet gå tillbaks.

Min fråga: är det någon som vet hur man gör för att välja utlämningsställe?

(FB) Den stora tråden om Postnord, brev och andra fraktsätt (2)
2018-01-05, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutarrokalinjen
Har betalt 4 beställningar från plattan medakuten swedenweed och narcos för 1och en halv vecka sedan
och bara fått från medakuten. börjar bli orolig och frustrerad dom är ju gröna shopar. kan inte skriva i drogshop traden därför skriver jag här, bör jag vara orolig det rör sig ju om 5500kr surt att bli b låst

Postnord är riktigt bra egentligen, tar oftast bara ett-två dygn för brev att dyka upp from att man satt det i postlådan.
Senast redigerad av Clida 2018-01-05 kl. 15:35.
2018-01-05, 15:52
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
(FB) Den stora tråden om Postnord, brev och andra fraktsätt (2)

Har inte sett om min fråga besvaras där, men det kanske den gör. Där fanns det mycket att läsa.

Tack för det.
2018-01-05, 15:59
Medlem
Readyfreddies avatar
Har samma problem med att tvingas hämta ut en del paket hos en väldigt dryg och obehaglig "turk", som tur är gäller det bara DHL och då undviker jag helt enkelt nätbutiker som använder dom.
Schenker hämtas på Hemköp och Postnord på Ica och dessa är förstås helt okej.
2018-01-05, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clida
Postnord är riktigt bra egentligen, tar oftast bara ett-två dygn för brev att dyka upp from att man satt det i postlådan.

Helt rätt! Postar dom så kommer det fram. Väldigt sällan något kommer bort.
2018-01-05, 16:14
Medlem
kanske för att det är jul o nyårs tider det tar tid? litar på dom har affärerna
2018-01-05, 17:27
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Har samma problem med att tvingas hämta ut en del paket hos en väldigt dryg och obehaglig "turk", som tur är gäller det bara DHL och då undviker jag helt enkelt nätbutiker som använder dom.
Schenker hämtas på Hemköp och Postnord på Ica och dessa är förstås helt okej.

Mina Postnord hämtas ut på "Tobak och spel" nu för tiden och inte ICA som förr.

En annan märklig sak är hur många apotek som tydligen har tagits över av turkar och araber. Och de kvinnliga farmaceuterna bär slöja.
2018-01-05, 19:43
Medlem
berpeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutarrokalinjen
kanske för att det är jul o nyårs tider det tar tid? litar på dom har affärerna

Ptja, har själv väntat i 3 veckor nu från en av dem. På mailen säger de att det är postnord som är sega och att jag ska ha is i magen. Så kan det ju vara. Inget har kommit iaf och jag kommer inte lägga en ny beställning då det här var min första från dem - och det gick som det gick...
2018-01-05, 21:35
Medlem
tremades avatar
Helt otroligt vad duktiga postnord är:

*Paketet kommer till Sverige 9:e december.
*Paketet anlände till utlämningsställe 22:e december
*Paketet skickas tillbaks 27:e december

Har inte fått någon avi än och såg detta nu, inte för att det hade gjort någon skillnad för de vägrar lämna ut saker där utan avi..

Fast allt som skickats innan den 20:e har ju levererats (postnord skulle väl aldrig ljuga??), det kanske är smidigt att skriva i systemet att det är levererat fast det inte är det? För då har man ju rätt statistik.

Postnord-matematik: 27-22>14
Senast redigerad av tremade 2018-01-05 kl. 22:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in