Flashback bygger pepparkakshus!
2018-01-03, 17:12
Medlem
Schweinmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Eeehm nån som vet när pisten har sina utdelningstider? Kan man veta det vid sin plats?

Det är olika på olika ställen, man kan inte ta reda på det annat än att kolla utanför
2018-01-03, 19:25
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Eeehm nån som vet när pisten har sina utdelningstider? Kan man veta det vid sin plats?

Det varierar från dag till dag beroende på tex väder och hur mycket dom har att dela ut.
2018-01-04, 15:40
Medlem
KarlUllrichs avatar
Väntar på paket från UK, men det har enligt postnords sida stått still på Arlandas utrikesterminal sen 30 december. Vet att det har varit jul och nyår men när tror ni paketet kommer?
2018-01-04, 19:32
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlUllrich
Väntar på paket från UK, men det har enligt postnords sida stått still på Arlandas utrikesterminal sen 30 december. Vet att det har varit jul och nyår men när tror ni paketet kommer?

Det brukar komma innom 1-2 veckor, men det kan ta längre tid beroende på hur mycket dom har att göra.

Arlanda postterminal är ett enda stort kaos.
2018-01-04, 20:32
Medlem
Zneds avatar
Välja utlämningsställe?

Har en fråga om att beställa varor på nätet. Tidigare hämtade man ut varorna paketen på ICA utlämningsställe. Det funkade bra. Men nu finns det två utlämningsställen. ICA och ett sånt där tobak och spelställe. Ica räckte tydligen inte till när folk beställer mer på nätet.

Nåja, nu kommer mina paket alltid till tobaks, ett ställe jag aldrig satt min fot på tidigare. Ett väldigt otrevligt ställe, fullt med blattar som hänger vid spelborden, personalen är också blattar. Mår dåligt när jag ska gå dit och har slutat beställa varor. Jag ringde Postnord kundtjänst, dom sa att affären själv bestämmer utlämningsställe, men det kan ju ha varit något arsel på kundtjänst som inte vet så mycket. Kan det vara så att gatuadress bestämmer utlämningsställe? De sa också att en del affärer har "valfritt utlämningsställe" alltså att man själv kan välja ställe, men jag har inte hittat någon affär med "valfritt utlämningsställe".

Jag tycker det borde kunna gå att ändra någonstans så man kan hämta ut där man vill. Om jag gör en ny beställning kommer jag att skriva i meddelanderutan på affärens sida att om paketet går till "Tobak och spel" så kommer jag låta paketet gå tillbaks.

Min fråga: är det någon som vet hur man gör för att välja utlämningsställe?
Senast redigerad av Zned 2018-01-04 kl. 20:41.
2018-01-04, 20:40
Medlem
15minFames avatar
På en del shoppar kan man välja ställe när man knappar in sina uppgifter. Sen brukar vissa varor gå till ett ställe, tex via Schenker och postnord till ett annat och det brukar stå vilken shoppen använder.
Om det känns viktigt för dig och det framgår inte vid köp så kontakta shoppen innan du betalar.
2018-01-04, 20:42
Medlem
RadikalFails avatar
I vissa fall kan man välja var man vill hämta paketet men det är inte alla gånger. Men annars är det postnummer som säger var man ska hämta paketet.
Fick nämligen själv info för 3 månader sedan att jag har fått ett nytt utlämningsställe p g a mitt postnummer.
2018-01-04, 20:43
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
På en del shoppar kan man välja ställe när man knappar in sina uppgifter. Sen brukar vissa varor gå till ett ställe, tex via Schenker och postnord till ett annat och det brukar stå vilken shoppen använder.
Om det känns viktigt för dig och det framgår inte vid köp så kontakta shoppen innan du betalar.

Jo, jag har tänkt att göra det. Tack för ditt svar.
2018-01-04, 20:46
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
I vissa fall kan man välja var man vill hämta paketet men det är inte alla gånger. Men annars är det postnummer som säger var man ska hämta paketet.
Fick nämligen själv info för 3 månader sedan att jag har fått ett nytt utlämningsställe p g a mitt postnummer.

Tack, har inte fått ett sådant meddelande.
2018-01-04, 20:50
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Tack, har inte fått ett sådant meddelande.

Man kan inte lita på posten alla gånger.
Men när du ska beställa så kan du ibland välja.
2018-01-04, 20:56
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Man kan inte lita på posten alla gånger.
Men när du ska beställa så kan du ibland välja.

Nej, posten är inget vidare nu för tiden.
2018-01-04, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Jo, jag kan ju också skicka min butler att hämta ut paketen.

Haha, gå och hämta paketet bara. Dra en liten nervös shoo bree svenska till kioskaraben i hopp om att få komma in i värmen om du är så svennebanan nojig!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in