2017-11-21, 13:50
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockle
13:46
Sverige Försändelsen har ankommit mottagarlandet.

På väg
Sändningen har ankommit {consignee.address.countryCode} för vidare transport.

Vad betyder nu {consignee.address.countryCode} ?

Har aldrig fått upp detta förut, paketet är skickat från ett annat EU land och innehåller inget som är olagligt i Sverige, Är det bara att dom inte hunnit scanna in det, ligger på någon terminal eller är det så att tullen vill inspektera nogrannare?

Känns segt när det stått så nu sen förra veckan... Man vill ju ha sina saker :-)

Edit* Jag bor inte i Göteborg. Så det bör ju inte ha något med det att göra?

Jag har samma problem. Förstår inte vad tullen håller på med. Det borde inte vara några konstigheter att skicka vidare skiten då mitt paket inte heller innehåller något skumt. Om det fortsätter så i några dagar till så ringer jag upp dem och frågar vad det är frågan om. Det brukar alltid åka tvärs igenom tullen när det är inom EU annars.

{consignee.address.countryCode} = mottagarlandet

Citat:
Ursprungligen postat av SoulAmazin
Jag har köpt ett relativt dyrt plagg och ska returnera den till företaget jag köpte plagget ifrån. Problemet är att företaget inte betalar för returen (mindre företag) så jag är snäppet osäker kring hela proceduren nu ska gå till.

Jag fick plagget i en stor svart påse. Är det okej om jag lägger tillbaks den där och sedan tejpar på ett A4-papper med företagets adress på påsen? Kommer posten väga påsen och utifrån vikten beräkna priset?

Svar uppskattas!

Om du betalade med paypal kan du få returen ersatt av dem. Annars är det väl bara bita i det sura äpplet och betala själv. Att tejpa ihop originalförpackningen borde fungera bra, jag har fått hur luffiga paket som helst levererade själv, bara det håller för transporten så.
Senast redigerad av Zot^ 2017-11-21 kl. 13:53.
2017-11-22, 15:57
Medlem
Vet posten hur lång man är? På spårsidan där det står hur stort paketet är så finns det en bild på en människa som är 170 cm, som jämförelse med paketets storlek.
2017-11-22, 16:47
Medlem
I går när jag kom hem efter jobbet ser jag att brevinkastet i dörren står och gapar stort, perfekt tänkte jag, lite kinaprylar som kommit.

Glad i hågen tar jag tag i kollit och ska dra upp paketet innan jag kliver in genom dörren, det var som fastlimmat i brevlådan.

Efter att ha försökt få lös det både innifrån och utifrån, så var enda valet att ta en hammare och en stor träkloss för att försöka banka tillbaka det samma väg som det tryckts in i lådan.

Detta fungerade inte bra, det satt stenhårt fast.

Slutligen var jag bara tvungen att krossa kollit och plocka ut bit för bit.

Postutlämnaren måste faan ha slagit ner kollit i lådan

Fyfaan för Postnord alltså
2017-11-22, 16:53
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Vet posten hur lång man är? På spårsidan där det står hur stort paketet är så finns det en bild på en människa som är 170 cm, som jämförelse med paketets storlek.

Eh, det är ju bara en standardjämförelse...
Som att tex ta med en tändsticksask eller CD fodral i ett foto för att visa hur stort nåt är.
2017-11-22, 19:14
Medlem
Gabrielswes avatar
Hur skall man tolka detta;

Destination Country - Sweden (PostNord Sweden) - Service Error
A service error has occurred.
1.The carrier's tracking access is being updated or under maintenance.
2.The carrier's tracking access may be faulty.
3.Tracking failure, because the carrier's tracking access is too busy.

Skickades (från Kina) i slutet av september.
2017-11-22, 19:44
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrielswe
Hur skall man tolka detta;

Destination Country - Sweden (PostNord Sweden) - Service Error
A service error has occurred.
1.The carrier's tracking access is being updated or under maintenance.
2.The carrier's tracking access may be faulty.
3.Tracking failure, because the carrier's tracking access is too busy.

Skickades (från Kina) i slutet av september.

Ser ut som standardgrejjen att spårningen av Kina-paket upphör när dom anlänt till Sverige.
Posten antingen spårar inte alls eller så ger dom försändelsen ett nytt spårningsnummer (som acvs'ändarens spårtjänst inte kan spåra då det inte registreras hos dom), detta nya försändelsenummer brukar vara omöjligt att få reda på då det inte går att söka på gamla nummret hos posten.
2017-11-26, 19:13
Medlem
Någon som vet om det går att få ett paket man beställer till ett post- ombud på annan ort än där man har sin boende adress?
2017-11-26, 20:10
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spikzter
Någon som vet om det går att få ett paket man beställer till ett post- ombud på annan ort än där man har sin boende adress?

Beställ det till en C/o adress i staden du vill få det till.
2017-11-26, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Beställ det till en C/o adress i staden du vill få det till.

Vadå, hur skriver jag då? En adress + postnr i den aktuella staden eller? Om det inte finns en C/O ruta på sidan jag beställer på då?
2017-11-26, 21:16
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Vadå, hur skriver jag då? En adress + postnr i den aktuella staden eller? Om det inte finns en C/O ruta på sidan jag beställer på då?

Ditt namn
C/o namnet på en polare i staden du vill ha det skickat till (eller annan lämplig adress)
Polaren i stadens adress
Polarens postnummer och ort

Normalt så har du ju

Namn:
Adress1:
Adress2
Postnummer/ort:

Finns det ingen extra adressrad så bör det gå att skriva
"Namn c/o polarens namn"
2017-11-26, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Ditt namn
C/o namnet på en polare i staden du vill ha det skickat till (eller annan lämplig adress)
Polaren i stadens adress
Polarens postnummer och ort

Normalt så har du ju

Namn:
Adress1:
Adress2
Postnummer/ort:

Finns det ingen extra adressrad så bör det gå att skriva
"Namn c/o polarens namn"

Okej! Då har jag lärt mig något nytt.
Om jag inte har en polare i staden då? Har du en lösning i rockärmen för det också? :P
2017-11-26, 21:36
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Okej! Då har jag lärt mig något nytt.
Om jag inte har en polare i staden då? Har du en lösning i rockärmen för det också? :P

Hotellet/adressen du bor på den staden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in