2017-06-22, 16:43
Medlem
miikoss avatar
Brev delas ut de flesta helgdagsaftonar (som inträffar måndag till fredag). Förutom midsommarafton, julafton samt nyårsafton.

Ingen utdelning den 23/6 2017 alltså.

Brev delas inte heller ut lördagar, söndag och allmänna helgdagar.
2017-06-26, 19:23
Medlem
Är mitt paket försenat? Förstår ej vad som står på postnords hemsida, mitt kolli : AF837798347SE
2017-06-27, 01:31
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummidildo
Är mitt paket försenat? Förstår ej vad som står på postnords hemsida, mitt kolli : AF837798347SE

Ditt paket har ju precis lämnats in, dom kör inte med teleportering på posten...
2017-06-29, 14:20
Medlem
Doleos avatar
Var beredda på förseningar under ett par veckor:
http://www.postnord.com/sv/media/pre...ar-av-sverige/
Citat:
"Under vissa perioder mellan den 29 juni och den 10 juli stänger Trafikverket av tågtrafiken mellan Stockholms central och Älvsjö för att göra installationsarbeten inför inkopplingen av Citybanan. Det påverkar den sträcka som brukar kallas getingmidjan och får konsekvenser för PostNords arbete, något som kan leda till förseningar i stora delar av landet."
"Totalt räknar vi med att på så sätt kunna minska antalet försenade brevförsändelser med cirka 500 000, men bedömningen är ändå att hundratusentals försändelser kan komma att försenas."
Senast redigerad av Doleo 2017-06-29 kl. 14:23.
2017-06-30, 11:05
Medlem
remixutoheavens avatar
Ännu mer förseningar pga strul med EDI:n. Antar att ett av mina paket har hamnat i strulet då den står och humrar i Härryda. Konstigt att jag kunde hämta ut det andra, bägge två är beställda och skickade från samma sida dvs en order, samt kom in samtidigt i Härryda... Däremot det dyraste som ligger strax över 10k är fortfarande i terminalen. Känns tryggt...

Citat:
På grund av problem med överföring av EDI mellan olika IT-system har vi försenade varubrev på terminalerna Alvesta, Göteborg, Hallsberg, Malmö och Rosersberg. Till mottagare i hela landet.

Terminalen i Göteborg, Härryda, har 5 550 försenade paket. Från kunder med postnummer som börjar med 30-31, 40-51 till mottagare i hela landet. Även från kunder i hela landet till mottagare med postnummer som börjar med 30-31, 40-51.

http://www.postnord.se/storningsmedd...paket-och-pall
2017-06-30, 17:14
Avstängd
Beställt datordelar från Tyskland kom idag. Men fick fan Rekomenderat brev att uthämta på Wilys.. Va fan gör jag nu?`Är inte hemma över sommarn utan min fv som plockade upp avin, kan man beställa att dom kör hem paketet till mig i efterhand på nått sätt?
2017-06-30, 22:17
Medlem
Kickexs avatar
Dum fråga men tycker detta är så otroligt konstigt.
Har fått en avi hemskickad för att jag ska hämta ut ett brev från Ica.
Där står det
"Kvittens: "
"Namnteckning _____ "
"Namn signatur: "

Menar dom på allvar att jag måste skriva ned mitt namn 3 gånger för att hämta ut mitt brev? Bör väl räcka med att jag bara fyller i namnteckningen?
2017-06-30, 22:18
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Dum fråga men tycker detta är så otroligt konstigt.
Har fått en avi hemskickad för att jag ska hämta ut ett brev från Ica.
Där står det
"Kvittens: "
"Namnteckning _____ "
"Namn signatur: "

Menar dom på allvar att jag måste skriva ned mitt namn 3 gånger för att hämta ut mitt brev? Bör väl räcka med att jag bara fyller i namnteckningen?

"Kvittens: " är bara en överskrift.

Namnteckning brukar motsvara "namnförtydligande" om man har oläslig handstil.
2017-06-30, 22:21
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
"Kvittens: " är bara en överskrift.

Namnteckning brukar motsvara "namnförtydligande" om man har oläslig handstil.
Svar på en minut?
Sånt gillar vi.
Tack.
2017-07-01, 12:32
Medlem
-spitzlix-s avatar
Hmm står att min försändelse är påväg, PostMord kör väl inte på helger? Medans ett annat paket/försändelse står det att den bara lämnats in? Skevt.
2017-07-02, 00:54
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Hmm står att min försändelse är påväg, PostMord kör väl inte på helger? Medans ett annat paket/försändelse står det att den bara lämnats in? Skevt.

Att den är påväg betyder att den har passerat sista scanningen på terminalen. Det betyder att den antagligen ligger i en postvagn som antingen står lastad på en lastbil, eller på terminalen och inväntar transporter på Måndag morgon.
2017-07-02, 05:50
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Att den är påväg betyder att den har passerat sista scanningen på terminalen. Det betyder att den antagligen ligger i en postvagn som antingen står lastad på en lastbil, eller på terminalen och inväntar transporter på Måndag morgon.
Tack!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in