Citat:
Ursprungligen postat av
MostyBlejsX
Kan bero på att dina inlägg är så himla jobbiga att läsa. VERSALER,
massa fetningar, många och låååånga inlägg, ständiga upprepningar där du postar samma sak om och om igen, massor med utropstecken!!! och en himla massa gulingar

och din skenheliga omsorg om barnen när det är du som har skadat dem mest här i tråden genom en enorm mängd med kränkande insyn i deras familjeliv. Dessutom verkar du duktigt besatt och fixerad vid att kränka KL och höja HOL till skyarna. Jag har verkligen försökt läsa dina inlägg men blir så irriterad att min hjärna slår av.
Ja något har du läst i alla fall för någon info i tråden kan jag inte se att du har bidragit med annat än en länk till Expressens artikel, och den tackar jag för då jag hade glömt att spara ner den.
"
Kvinnan förlorade tvist – bara dagar före dådet"
Den anhållna kvinnan och advokaten Henrik Olsson Lilja ligger i en rättslig tvist med varandra.
Bara tre dagar innan Olsson Lilja sköts kom ett beslut som gjorde att kvinnan förlorade tvisten.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/kvinnan-forlorade-tvist-bara-dagar-innan-dadet/
Du kan själv upprepa samma sak 4 ggr men när jag upprepar något för läsare som inte har förstått eller är nya i tråden då hugger du. Passar det inte så bara scrolla förbi...
Vi är i alla fall överens om en sak...
Det är väl solklart att det handlar om hat och hämnd.
Citat:
Ursprungligen postat av
MostyBlejsX
Det är väl solklart att det handlar om hat och hämnd. Blanda inte äpplen och päron utan försöka att läsa vad som åsyftas i stället. Dt är väl uppenbart för alla att man inte kan mörda för det. Jag skriver för fjärde gången nu att vi är många som försöker förstå hur det kan ha gått så här illa.
Citat:
Ursprungligen postat av
MostyBlejsX
Detta är med all sannolikhet sista droppen som fått bägaren att rinna över:
"Tvisten har pågått under flera års tid, men den 3 september – bara tre dagar innan skotten på Kungsholmen – kom ett beslut som gjorde att kvinnan förlorade tvisten, framgår i papper från domstolen"
https://www.expressen.se/nyheter/krim/kvinnan-forlorade-tvist-bara-dagar-innan-dadet/
Citat:
Ursprungligen postat av
MostyBlejsX
Med tanke på alla problem hon haft, polisingripanden, alkohol, störande beteende offentligt, barnens vilja att bo hos pappan etc så har hon nog inte ansetts stabil nog. Kan dock inte kalla henne rättshaverist för att hon inte velat släppa vårdnaden helt till honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
MostyBlejsX
Håller med om att HOL har ett visst övertag i egenskap av advokat. Däremot känns det rimligt att han fick vårdnaden p g a hennes milt sagt olämpliga beteende på restauranger, polisingripande etc. Problem med alkoholen och sjukskriven. Många som talat gott om henne innan allt eskalerade har ju också berättat att hon förändrats. Sist men inte minst att barnen verkar ha föredragit att bo med sin pappa.
Är böjd att hålla med om att det inte är självklart att HOL skulle tilldömts rätten att bo kvar och köpa ut KL. Pappan har definitivt råd att köpa en fin lägenhet till sig och barnen på Kungsholmen.
Ja, mycket intressant att följa utvecklingen i fallet.
Citat:
Ursprungligen postat av
MostyBlejsX
Ja, men det blir nog den illa fungerande psykvårdens ansvar att ta tag i. Hennes enda syskon (i alla fall enligt moderns dödsannons) dog ju i år och barnen är ju minderåriga. Hennes vänner verkar ju ha vänt henne ryggen efter allt som hänt och hon dragit sig längre och längre ned i träsket.