2019-10-07, 15:03
Medlem
FOs första dom från Borås TR år 2000 att lägga i arkivet. Misshandel av man. Villkorligt. Dagsböter.

https://minfil.com/Nfh6Rc79n7/20191007_FO_pdf
Citera
2019-10-07, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
FOs första dom från Borås TR år 2000 att lägga i arkivet. Misshandel av man. Villkorligt. Dagsböter.

https://minfil.com/Nfh6Rc79n7/20191007_FO_pdf
Tänkte på den andra domen från Borås, där han misshandlat sin tjej. Killen som var vän till de båda Björn Bauder, han har en bild på ett gäng veteraner som är på väg till Bosnien -97 på Facebook. Undrar om det är Fredrik som halvligger i sätet med dricka i handen. Tycker det finns en likhet från bilden någon la upp på Fredrik.
Citera
2019-10-07, 15:56
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.T70
Tänkte på den andra domen från Borås, där han misshandlat sin tjej. Killen som var vän till de båda Björn Bauder, han har en bild på ett gäng veteraner som är på väg till Bosnien -97 på Facebook. Undrar om det är Fredrik som halvligger i sätet med dricka i handen. Tycker det finns en likhet från bilden någon la upp på Fredrik.
Menar du den från 2005?
Dan FREDRIK Olafsen Dom Borås 2005-09-14 Misshandel. Olaga hot. Skadegörelse B 2470-03
https://minfil.com/1bucw37fn1/20191001_FO_pdf

Kan du länka till den bilden? Den har varit uppe till diskussion förut men då kunde ingen avgöra vem det var men nu finns ju bild på vad som sägs vara Olafsen så att man kan jämföra.
Citera
2019-10-07, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Menar du den från 2005?
Dan FREDRIK Olafsen Dom Borås 2005-09-14 Misshandel. Olaga hot. Skadegörelse B 2470-03
https://minfil.com/1bucw37fn1/20191001_FO_pdf

Kan du länka till den bilden? Den har varit uppe till diskussion förut men då kunde ingen avgöra vem det var men nu finns ju bild på vad som sägs vara Olafsen så att man kan jämföra.
Jag har ingen aning om hur man länkar ☺️
Citera
2019-10-07, 16:29
Moderator
Schlesiens avatar
274 st inlägg från 2-3/10 återställda till tråd, pga återtaget KFK-beslut: Citeringar och anslutande diskussion.

/ Moderator
Citera
2019-10-07, 16:36
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Citat:
Jag har ingen aning om hur man länkar ☺️
Nej det är inte Olafsen. Har hittat bilden och dom på den är ju taggade med namn och den killen heter Jakobsen så den kan vi glömma.
Citera
2019-10-07, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej det är inte Olafsen. Har hittat bilden och dom på den är ju taggade med namn och den killen heter Jakobsen så den kan vi glömma.
Där är en som inte är taggad. Killen längst bak kanske?
Citera
2019-10-07, 16:51
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Där är en som inte är taggad. Killen längst bak kanske?
Nej han längst bak på bilden är taggad och heter Larsen.
Den bilden kan vi släppa och alla är taggade med namn utom en som heter Mr och där är olikheten för stor. Olafsen finns inte med på den bilden.
Citera
2019-10-07, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Har hennes umgänge ändrats från män på Riche och direktörer till kriminella?

Kriminella är knappast problem att hitta i Riche-baren för den som vill det.
Citera
2019-10-07, 17:51
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Kan bero på att dina inlägg är så himla jobbiga att läsa. VERSALER, massa fetningar, många och låååånga inlägg, ständiga upprepningar där du postar samma sak om och om igen, massor med utropstecken!!! och en himla massa gulingar och din skenheliga omsorg om barnen när det är du som har skadat dem mest här i tråden genom en enorm mängd med kränkande insyn i deras familjeliv. Dessutom verkar du duktigt besatt och fixerad vid att kränka KL och höja HOL till skyarna. Jag har verkligen försökt läsa dina inlägg men blir så irriterad att min hjärna slår av.
Ja något har du läst i alla fall för någon info i tråden kan jag inte se att du har bidragit med annat än en länk till Expressens artikel, och den tackar jag för då jag hade glömt att spara ner den.
"Kvinnan förlorade tvist – bara dagar före dådet"
Den anhållna kvinnan och advokaten Henrik Olsson Lilja ligger i en rättslig tvist med varandra.
Bara tre dagar innan Olsson Lilja sköts kom ett beslut som gjorde att kvinnan förlorade tvisten.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/kvinnan-forlorade-tvist-bara-dagar-innan-dadet/
Du kan själv upprepa samma sak 4 ggr men när jag upprepar något för läsare som inte har förstått eller är nya i tråden då hugger du. Passar det inte så bara scrolla förbi...
Vi är i alla fall överens om en sak... Det är väl solklart att det handlar om hat och hämnd.
Citat:
Det är väl solklart att det handlar om hat och hämnd. Blanda inte äpplen och päron utan försöka att läsa vad som åsyftas i stället. Dt är väl uppenbart för alla att man inte kan mörda för det. Jag skriver för fjärde gången nu att vi är många som försöker förstå hur det kan ha gått så här illa.
Citat:
Detta är med all sannolikhet sista droppen som fått bägaren att rinna över:

"Tvisten har pågått under flera års tid, men den 3 september – bara tre dagar innan skotten på Kungsholmen – kom ett beslut som gjorde att kvinnan förlorade tvisten, framgår i papper från domstolen"

https://www.expressen.se/nyheter/krim/kvinnan-forlorade-tvist-bara-dagar-innan-dadet/
Citat:
Med tanke på alla problem hon haft, polisingripanden, alkohol, störande beteende offentligt, barnens vilja att bo hos pappan etc så har hon nog inte ansetts stabil nog. Kan dock inte kalla henne rättshaverist för att hon inte velat släppa vårdnaden helt till honom.
Citat:
Håller med om att HOL har ett visst övertag i egenskap av advokat. Däremot känns det rimligt att han fick vårdnaden p g a hennes milt sagt olämpliga beteende på restauranger, polisingripande etc. Problem med alkoholen och sjukskriven. Många som talat gott om henne innan allt eskalerade har ju också berättat att hon förändrats. Sist men inte minst att barnen verkar ha föredragit att bo med sin pappa.

Är böjd att hålla med om att det inte är självklart att HOL skulle tilldömts rätten att bo kvar och köpa ut KL. Pappan har definitivt råd att köpa en fin lägenhet till sig och barnen på Kungsholmen.

Ja, mycket intressant att följa utvecklingen i fallet.
Citat:
Ja, men det blir nog den illa fungerande psykvårdens ansvar att ta tag i. Hennes enda syskon (i alla fall enligt moderns dödsannons) dog ju i år och barnen är ju minderåriga. Hennes vänner verkar ju ha vänt henne ryggen efter allt som hänt och hon dragit sig längre och längre ned i träsket.
Citera
2019-10-07, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
Kriminella är knappast problem att hitta i Riche-baren för den som vill det.

Ja kriminella finns överallt. Frågan är om det var hennes syfte att uppsöka och umgås med kriminella på Riche vid besöket där 2013?

Numera kanske hon uppsöker och umgås med dem med avsikt menade jag med inlägget.

Från nån utredning:
Efter denna tid var det tänkt att han skulle bo med barnen i bostaden. Det fungerade emellertid inte då Karin Lilja kom dit, bl.a. den 7 december 2013 efter att hon hade träffat en man två dagar tidigare på Riche. Hon var då helt blåslagen.
Citera
2019-10-07, 18:00
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag vet inte. De kanske också känner en lättnad över att andra får veta hur de haft det? Det är en extrem situation och de är förmodligen väldigt rädda för att deras pappa ska bli mördad en dag. Vore jag dom skulle jag nog uppskatta att mycket kommer ut i dagsljuset. Det kan bidra till att en eventuell anstiftare drar sig för att göra ett nytt försök? Man får försöka se det positiva i allt elände.

Det kan till och med bidra till att Karin självmant söker hjälp eller att andra kan påverka henne i den riktningen? Det skulle vara det bästa.
Jag är helt med dig där. Media och FB drar ut allt i ljuset och det kan förhindra ett angrepp till.
Att barnen skulle fara mer illa av detta är inte troligt för dom har fått leva med detta i många år i skymundan och nu är det ute i ljuset och sympatierna ligger hos dom från många.

Det alla info om Karin kan göra är också att folk drar sig för att hjälpa henne och då blir det jobbigt och hon får äntligen en rejäl anledning till att ta tag i sitt liv och bli nykter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in