2019-09-11, 23:42
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
]Den planerade familjevården hade ställts in under december 2013, båda parterna hade varit föremål för polisingripanden utifrån familjevåldsproblematik i hemmet den 16 december 2013 och socialtjänsten
avsåg att ingripa med en ansökan om omhändertagande av barnen enligt LVU

Så står det inte ett domslut gällande vårdnaden. Alltså inte enbart en part som bråkat utan båda två, och det är också båda två som inte klarat av att vara sams för barnens skull trots stöd vid sin sida. Däremot snabbade sig H efter hot om LVU att framstå som den som är bäst kapabel att ombesörja för barnen därav tilldelad vårdnad. Någon psykisk sjukdom finns inte på K enligt domstolen. Det är vad H påstår. Barnen har umgåtts med sin mor efter egna beslut. Inget domstolen dömde gällande umgänget.

I början på mars 2014 eller i slutet på feb 2014 får K en blödning i hjärnan enligt läkares uppgifter i domstolen.
K däremot anser att det uppkom pga H våld dec 2013. Läkaren intygar också att balans samt tappa tråden och framstå som onykter tillhör sviterna av blödningen i hjärnan. Däremot inte att falla ihop som K gjort några gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Tyvärr är det så att jag har skrivit fler än 4 rader och då orkar dom flesta inte läsa.
Sen vill inte alla ta till sig sanningen för att det är en kvinna det handlar om.
Kanske skulle ha döpt om dom till Kalle och Henrietta...

Det som är kopierat från domen är inget som är förfalskat, där finns sanningen och den är inte vacker och det är väldigt synd om barnen.

Aj fan... nu skrev jag för många rader igen för dom mindre läskunniga

Well, och Erzebet som lägger ut de delar av domen som du inte tycker stämmer med din agenda.

Så mycket för din sanning!
Citera
2019-09-11, 23:42
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Båda parter har yrkat att tilldelas den gemensamma bostaden på sin lott i bodelningen.
Henrik Olsson harar i huvudsak. anfört:
Han har Störst behov av bostaden. Han har ingivit och åberopat Stockholms tingsrätt dom 2015-12-07 (mål nr T 15411-13), där han dels erhåller ensam vårdnad om parternas gemensamma :barn, Agnes och Nils dels tillerkänns kvarsittanderätten till den gemensamma bostaden.

Karin Lilja har i huvudsak anfört:
Hon har störst behov av bostaden och bon nar ekonomiska möjligheter att överta klina: Hon har bott i lägenheten med barnen i sju år. Köpet av' bostadsrätten möjliggjordes genom hennes kontakter. Hon räknar med en ändring av vårdnadsbeslutet vid kommande nya prövningar av tvisten

Så: han fick i slutändan lägenheten och skall betala ca 9500 000 till Karin. Hon överklagade - och förlorade. Thats it.
Det är den domen från Stockholms tingsrätt 2015-12-07 jag har gjort utdrag ur i mitt inlägg och det är ju fullt förståeligt när man har läst den domen att hon förlorade lägenheten.
Hade inte Henrik tagit hand om barnen hade dom blivit omhändertagna på LVU för dom fick inte bo med Karin och dom ville inte träffa henne i långa perioder pga hennes alkoholmissbruk.
Jag vill inte lägga ut domen i tråden för där är barnens namn med.
Citat:
VAD ÄR DET NI INTE FÖRSTÅR?
Nu har inte den ena parten satt sig på tvären, men vårdnad och umgänge fungerar inte när en mor är alkoholist och dessutom ger sig på barnen fysiskt.
Det finns många orosanmälningar redan från oktober 2012 från flera, polisen, skolan, Karins släkt och Henrik, när det gäller barnen och Karins agerande mot dom. Det handlar om Karins psykiska hälsa och alkoholmissbruk.

Dessutom ville barnen i långa perioder inte träffa henne och speciellt inte efter att hon gav sig på barnen fysiskt i början av 2015.
Från domen:
Under julen 2014 hade han och barnen varit på en gemensam resa utomlands. Efter hemkomsten träffade barnen Karin den 6-7 januari 2015. Under vistelsen med Karin angreps barnen fysiskt av Karin på kvällen den 6 januari och flydde hem till honom påföljande dag. Händelsen polisanmäldes och utreddes. Förundersökningen lades ner, men åklagaren noterade i beslutet att det varit en dramatisk händelse för barnen.

Barnens krav på Karin 2015:

Från domen:
Hovrätten dömde att Karin fick rätt till umgänge med umgängesstöd under tre timmar varannan helg.
Den senaste perioden med förordnat umgänge med umgängesstöd med tänkt början i september 2015 sköttes inte av Karin och barnen träffade därför inte henne som det var tänkt.
Hon fick alltså inte träffa barnen ensam. Vad säger det om situationen?
Vi kanske ska komma ihåg att redan 2015 var hon omhändertagen för LOB vid fyra tillfällen.

Ska ett barn verkligen behöva ringa efter hjälp när mamman kommer till idrottsträningen berusad?

Om inte HOL hade ansökt om ensam vårdnad hade barnen blivit omhändertagna enligt LVU.
Karin har många gånger anklagat Henrik för sina skador och varje gång har det blivit nerlagt.
Vid något tillfälle har till och med barnen vittnat om att hennes anmälan har varit falsk.
Hon är känd för att göra så här och skylla Henrik för allt, men det är utrett och nedlagt när det gäller Henrik, det finns inget på honom.

Man kanske skulle be om en kurs hos Karin om hur man får andra utredningar nedlagda när det gäller hennes egen våldsamhet, för det är hon väldigt bra på.
Karin har tex under 2018 utretts för misstänkt misshandel & hemfridsbrott hos en polis.
En utredning som lades ned för inte allt för länge sedan. Utredningen innehöll rättsintyg och i övrigt god bevisning över i vart fall misshandeln av polisen som hon vistats hos under 2017.
Eller är det så illa att hon med sin tidigare upphöjda position inom rättsväsendet har någon form av frisedel bland sina kompisar där? Då är det jäkligt illa
Citera
2019-09-11, 23:45
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av www3
Inte speciellt svårt. Bara ändra pitchen. Men detta är off-topic.

Har du de andra filmsekvenserna nerpitchade också? Länka gärna
Citera
2019-09-11, 23:51
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Vi får väl se om denna skarpa info drunknar i flödet av försvarstal och jag är mäkta förvånad att det inte uppmärksammats tidigare, och uppgifterna borde ha kommit till medias kännedom...

KL har mellan 2001 (vet ej månad) och 2007 (vet ej månad) haft en anställning vid Åklagarmyndigheten i Stockholm. Dels vid 3:e kammaren (ca 2 år) och dels vid city-kammaren (ca 4 år).

Under 2007 och/eller 2008 är hon noterad som tjänstledig från Åklagarmyndigheten. Hon figurerar i en dom från 2007 som tillförordnad rådman vid Stockholms Tingsrätt.

2010 är KL omnämnd som hovrättsassessor i en dom från Svea Hovrätt. Det finns en del luckor i hennes karriär 2009, 2011 och 2012. November/december 2013 kan ha varit hennes sista insatser vid Svea Hovrätt.

År 2011 är KL kompetensutvecklare på Domstolsakademien. Klicka på "kompetensutvecklare" så kommer KLs namn upp....

http://www.gotahovratt.se/upload/Utbildning/Domstolsakademin/da_ht_2011_20110414_webb.pdf
Citera
2019-09-11, 23:53
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Menar du den här:
https://www.aftonbladet.se/tv/a/295266/toppjuristens-forsta-ord-efter-misstankarna

Eller den här:
https://www.aftonbladet.se/tv/a/295286/toppjuristen-det-var-bara-en-sak-jag-inte-vill-svara-pa-under-forsta

Vet ej, jag kan ju inte läsa dem igen.....
Citera
2019-09-11, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Förutom bröllopsbilden som nämnts så finns det en stackare här som blev nedsablad som icke trovärdig av någon eller några andra användare. Han, som jag inte minns användarnamnet på tyvärr, lade i alla fall ut ett klassfoto från Eskilstuna där KL syns väl. Hon är dock tonåring där men...
Kanske dyker länken upp här igen till det fotot. Hittar det inte just nu men det var igår eller möjligen i förrgår det lades upp.

Här är bilden den användaren la upp.

https://minfil.com/y4q52851n8/F37FA35D-620B-4E29-B621-D3E12804DAFB_jpeg
Citera
2019-09-11, 23:56
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Ursäkta .. men jag hinner inte med att läsa allt även om intressant .
Har ni fått tag på någon bild på K än ?
Se nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Edeninne
Här är bilden den användaren la upp.

https://minfil.com/y4q52851n8/F37FA35D-620B-4E29-B621-D3E12804DAFB_jpeg
Tack, Edeninne!
Citera
2019-09-11, 23:57
Medlem
Citat:
Det är den domen från Stockholms tingsrätt 2015-12-07 jag har gjort utdrag ur i mitt inlägg och det är ju fullt förståeligt när man har läst den domen att hon förlorade lägenheten.
Hade inte Henrik tagit hand om barnen hade dom blivit omhändertagna på LVU för dom fick inte bo med Karin och dom ville inte träffa henne i långa perioder pga hennes alkoholmissbruk.
Jag vill inte lägga ut domen i tråden för där är barnens namn med.

VAD ÄR DET DU INTE FÖRSTÅR??
Barnens namn är redan ute i tråden, ett flertal gånger, nämnda av ett flertal användare!
Men vi tar det igen då: Agnes och Nils!
Citera
2019-09-12, 00:12
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Well, och Erzebet som lägger ut de delar av domen som du inte tycker stämmer med din agenda.

Så mycket för din sanning!
Orkar du ens läsa långa inlägg?

Du ska få resten också för någon blödning i hjärnan hade inte Karin förän i mars.
Men som jag och flera har skrivit så skyller hon gärna på Henrik som är utredd och alla utredningar las ner för det fanns ingen sanning i Karins påståenden.
Precis likadant som alla hennes lögner när poliserna har tagit henne på LOB och för våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman.
Karins berättelse stämmer väldigt dåligt med utredningen från sjukvården.

Karin har genom sitt ombud framfört följande.
Parterna har haft en lång relation som fungerat gott fram till årsskiftet 2012/13. Ett antal incidenter har dock inträffat. Den 15 december 2013 gjorde polisen ett ingripande i parternas bostad. Karin skadade sig i huvudet och den 18 december samma år tog Henrik barnen och åkte utomlands med dem trots att det var bestämt att de skulle fira jul med Karin. Under den här tiden arbetade Karin i Svea hovrätt och skulle haft s.k. jourtjänstgöring under januari år 2014. Hon drabbades dock av svår huvudvärk och var arbetsoförmögen. Karin lades in på sjukhus och en blödning i hjärnan konstaterades som uppkommit någon tid därefter. Kraften i Karins vänstersida var nedsatt och balansen var påverkad. Även hennes tal var påverkat och hon hade svårt att uttrycka sig i tal och skrift. Karin genomgick emellertid rehabilitering med god effekt.
Det stämmer att Karin omhändertagits enligt lagen om omhändertagande av berusade personer (LOB). Hon har ramlat ihop oförklarligt då hjärnan utsatts för överansträngning och då har hon svimmat. Hon har då felaktigt uppfattats som att hon varit berusad.
Hon har emellertid fram till incidenter 2013/2014 skött sitt arbete och sitt hem.

Från domen.
De i målet förekommande orosanmälningarna ger vid handen att andra än Henrik i Karins närmaste familjekrets från tid till annan varit oroliga för Karins psykiska hälsa.
Att Karin lider av psykisk sjukdom är emellertid inte visat i målet. Den utredning som Karin fört in i målet om hennes hälsa – och som hon menar har betydelse för bedömningen i målet – rör hennes neurologiska status utifrån en blödning i hjärnan som hon påstår uppkom efter ett trauma den 16 december 2013 och under alla förhållanden före förhandlingen i tingsrätten den 28 januari 2014.

Karin har som skriftlig bevisning åberopat svaret på en röntgenundersökning genom datortomografi utförd på halsryggrad och skalle den 31 januari 2014.
Utlåtandet har på fråga från tingsrätten kommenterats av Märta Berthold-Lindstedt, som bekräftat att utlåtandet inte visade på någon blödning i hjärnan.

Av hennes vittnesmål framgår emellertid att en röntgen av Karin som gjordes den 30 mars 2014 utvisade en liten blödning som bedömdes vara två till tre veckor gammal.
Märta Berthold-Lindstedt, som undersökt Karin i september 2014 inför en eventuell fördjupad rehabilitering har beskrivit blödningen – utifrån tillgängliga journalhandlingar från Stockholms Sjukhem – som en lindrig skada med god prognos, samt bekräftat att Karin där genomgick rehabilitering för skadan under tiden den 7 – 21 april 2014.

Märta Berthold-Lindstedt har också förklarat att de symtom som Karin uppvisade i mars 2014 i form av bl.a. yrsel och balanssvårigheter samt problem med att ”hålla en röd tråd ” när hon talade kan ge intrycket av att hon är berusad. Hon har emellertid inte hållit för troligt att skadan är orsaken till Karin ”faller ihop” eller svimmar, något som Karin hävdar. Märta Berthold-Lindstedt har även klargjort att blödningen i sig inte påverkat Karins omsorgsförmåga om barnen.

Karin har konsekvent tillbakavisat att hon har eller har haft alkoholproblem. Det finns emellertid en mängd uppgifter i utredningen som pekar på motsatt förhållande.
Förutom Henriks och barnens beskrivningar av omständigheterna kring de bråk som ostridigt förekommit i hemmet under lång tid, förekommer uppgifter om Karins berusning i flertalet orosanmälningar från sista halvåret 2013. Innehållet i dessa kan inte bortses från, inte heller det faktum att Karin omhändertagits enligt LOB den 31 augusti 2013 och därefter vid ytterligare tillfällen under 2014, samt vid två tillfällen under sommaren 2015.

Att polisen i samtliga fall skulle ha misstagit sig och till följd av Karins sviter efter blödningen i mars 2014 bedömt henne som så pass berusad att hon var i behov av vård enligt LOB håller tingsrätten inte för troligt.
Vid det tillfälle som Karin omhändertogs den 14 april 2014, dvs. under den tid som hon genomgick rehabilitering på Stockholms sjukhem, har bl.a. vårdpersonal på Sankt Görans akutmottagning, dit polisen förde Karin från centrala Stockholm, uttryckt sin stora oro över den kraftigt berusade kvinnan. Sammanfattningsvis finner tingsrätten klarlagt att Karin har ett icke okomplicerat förhållningssätt till alkohol samt att hon synes sakna insikt om detta.

Har du hört talas om att fyllon ramlar ibland... och ljuger som en häst travar...
Citera
2019-09-12, 00:17
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av www3
I Video 1 nämner hon "knapptelefoner". Är det den du menar?

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019

Ja, det är "knapptelefoner" jag menar. Någon här kallade dem för "burners" också.

Men det är så tråkigt och tradigt när användare här bara postar inlägg efter inlägg utan att själva knappt läsa andras inlägg (inte riktat mot dig), för de missar en del enormt stora pusselbitar.

Jag är värdelös på att hålla koll på VEM som skriver vad för det mesta, men jag har en bra känsla för viktiga detaljer/pusselbitar. Sedan blir jag okoncentrerad ibland pga barnbarnet som studsar som en gummiboll runt huset här.

En användare förklarade varför domare (troligen även andra höjdare inom rättsväsendet och andra branscher) använder just dessa "knapptelefoner" just för att de är säkrare mot avlyssning. Idag har väl även stora kriminella organisationer råd att avlyssna.....

Sedan var det Routsau (eller hur det stavas) som hajade till när hen förstod var K.L. bodde......

Som sagt, verkar vara en hel hundkyrkogård detta........
Citera
2019-09-12, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Har du de andra filmsekvenserna nerpitchade också? Länka gärna

Video 3: https://streamable.com/fbtix
Citera
2019-09-12, 00:25
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eduardh
Jag träffade Karin Lilja på gården. Vet nu hennes adress, vilket inte innebär att jag vet hos vem hon bor hos. Hon har ingen egen lägenhet i huset. Ja, jag är säker på att det var hon
Och var är detta? Du känner alltså igen henne sedan tidigare till utseendet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in